וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארב על טרקטורון ללוחמי גבעתי, גנב מהם מקלע - והצליח להימלט

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 20:07

הרוכב הצליח לפרוץ לאימון לוחמי גבעתי בנגב לאחר שככל הנראה ניצל רגע בו לא היו דרוכים. לא ברור אם על הטרקטורון רכבו שני חשודים או אחד. המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע. בספטמבר שעבר, 3 רובים נגנבו מבסיס סמוך. "עליית מדרגה בתופעת גניבת התחמושת"

בווידאו: מג"ד 101 מתייחס לתרגיל בו מתאמן הגדוד למלחמה מול חיזבאללה/צילום: שלומי גבאי ודו"צ

רוכב טרקטורון התפרץ בשבוע שעבר לאימון של חטיבת גבעתי שנערך בשטח פתוח סמוך להר קורן בנגב, וגנב מקלע מהלוחמים לפני שהצליח להמלט מהמקום. לפי הערכות גורמים בצה"ל, החשוד ביצע מארב ממושך על האימון וניצל רגע בו החיילים לא היו דרוכים. בשלב זה, לא ברור אם על הטרקטורון רכבו שני חשודים או אחד. המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע.

לפי הגורמים הצבאיים, האירוע מסמן עליית מדרגה בתופעה גוברת של גניבת תחמושת וכלי נשק מבסיסים הצבא: "גניבת תחמושת ואיסוף כדורים משטחי אימונים הוא דבר שבשגרה. גניבת נשקים? הפכה להיות תופעה מסוכנת, שנמשכת לאחר האירוע בבסיס שבטה".

האירוע המדובר בשבטה התרחש בספטמבר דאשתקד, בו שלושה רובים נגנבו משטחי אש של הבסיס שבנגב. מתחקיר האירוע נראה כי הלוחמים שהו במקום במסגרת אימון מפקדים. באחת הפעולות נותרו הנשקים בשטח ללא השגחה - ונגנבו. הלוחמים החלו בסריקות וחוקרי מצ"ח הוקפצו לשטח. הדיווח על המקרה הועבר לשב"כ ובסיום תחקיר פיקודי הוחלט על הדחת מפקד המחלקה וכן על הדחתם של הלוחמים מקורס הפיקוד. מפקד הפלוגה ננזף.

לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ לכדו בכפר קראוות בני-חסן את המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. דובר צה"ל
החשוד ניצל רגע בו החיילים לא היו דרוכים/דובר צה"ל
תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
"גניבת נשקים הפכה להיות תופעה מסוכנת"/דוברות משטרת ישראל, צפון

רק בתחילת החודש, עשרות אלפי כדורי M16 נגנבו בשעות הלילה מבסיס צאלים, גם הוא בדרום הארץ. "התקבל דיווח הבוקר על גניבת תחמושת מבונקר צבאי בבסיס צה"ל בדרום הארץ", נמסר מדובר צה"ל. "נפתחה חקירה משותפת של משטרת ישראל והמשטרה הצבאית".

גורם צבאי, סיפר כי מספר חשודים נכנסו לתוך הבסיס, הגיעו לאחד הבונקרים בו יש תחמושת מסוגים שונים, וגנבו עשרות אלפי כדורי 5.56 מ"מ, שמספרם בשלב זה לא ברור במדויק והסוגיה עדיין בחקירה. "לאחרונה נרשמה ירידה בהיקף הפריצות למרכז לאימוני יבשה שחלקו לא מגודר וחלקו כולל אימונים בשטחי האש", הוסיף הגורם. "זה נבע ממספר פעולות שצה"ל ביצע כדי לעבות את ההגנה ועדיין פרצו וגנבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully