וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב זה קורה: עשרות אלפי כדורי M16 נגנבו מבסיס צאלים

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 14:10

דובר צה"ל הודיע כי הבסיס הדרומי נפרץ ותחמושת נגנבה ממנו. על פי ההודעה, המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל חוקרות את האירוע. בינואר 2021 מקרה דומה אירע בבסיס ואז, כמו היום, נגנבו עשרות אלפי קליעים

פעילות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

עשרות אלפי כדורי M16 נגנבו במהלך הלילה (שלישי) מבסיס צאלים בדרום. "התקבל דיווח הבוקר על גניבת תחמושת מבונקר צבאי בבסיס צה"ל בדרום הארץ", נמסר מדובר צה"ל. "נפתחה חקירה משותפת של משטרת ישראל והמשטרה הצבאית".

גורם צבאי, סיפר כי מספר חשודים נכנסו לתוך הבסיס, הגיעו לאחד הבונקרים בו יש תחמושת מסוגים שונים, וגנבו עשרות אלפי כדורי 5.56 מ"מ, שמספרם בשלב זה לא ברור במדויק והסוגיה עדיין בחקירה. "לאחרונה נרשמה ירידה בהיקף הפריצות למרכז לאימוני יבשה שחלקו לא מגודר וחלקו כולל אימונים בשטחי האש", הוסיף הגורם. "זה נבע ממספר פעולות שצה"ל ביצע כדי לעבות את ההגנה ועדיין פרצו וגנבו".

לדברי הגורם, על פי הערכו, מדובר מדובר בכנופיית סוחרי תחמושת ואמצעי לחימה שמתצפת על בסיסים כדרך קבע ומחפשת הזדמנויות. "לצערי הרב צה"ל הפך להיות עבורם מוקד גניבה קבוע, הכדורים נמכרים ברחבי המדינה וחלקם מגיע ליהודה ושומרון", הסביר.

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
כלי נשק גנובים שנתפסו. ארכיון/דוברות משטרת ישראל, צפון

הגורם הדגיש כי אובדן ההרתעה בנגב הוביל להתגברות ניסיונות גניבת התחמושת ואמצעי הלחימה. "אנחנו עוברים התמודדות מורכבות לא רק בגניבה מהבונקרים, אלא תוך כדי תרגיל. תצפיתנים מלווים את האימונים באש חיה תוך סיכון חיים ומחכים לרגע הנכון כדי לגנוב תחמושת או אמצעי לחימה", אמר.

זו לא הפעם הראשונה שבה נגנבת תחמושת בכמויות כה גדולות, כך לדוגמא בחודש נובמבר האחרון נפרץ בסיס צנובר שבגולן ולא רק תחמושת נגנבה, אלא גם נשק. חודש קודם לכן נגנבו כ-30 אלף קליעים ממחסני תחמושת של חטיבת גבעתי באזור שדה תימן.

בנוסף, לא מדובר בפעם הראשונה שבסיס צאלים נפרץ ונגנבה ממנו תחמושת רבה. בנובמבר 2021 נלקחו עשרות אלפי כדורי רובים מבונקר בבסיס. הצבא מסר אז כי נבדקת אפשרות שחיילים מתוך הבסיס סייעו לפריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully