וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של צה"ל: גניבת ענק של תחמושת צבאית אירעה בבסיס בדרום

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 17:25

כ-30 אלף קליעים נגנבו ממחסני תחמושת של חטיבת גבעתי באזור שדה תימן, וכעת נבדק האם הגנבים קיבלו סיוע מגורמים בתוך הבסיס. המקרה מתרחש על אף שהצבא השקיע מאמצים למנוע גניבות שהתרחשו שם לפני, וברקע העלייה החדה בפיגועי הירי שנעשים בידי חמושים פלסטינים בשטחים

פעילות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

כ-30 אלף קליעים נגנבו ממחסני תחמושת של חטיבת גבעתי באזור שדה תימן - כך עלה שלשום (רביעי) מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל. המפקדים במחנה מיהרו לבצע ספירה מחודשת וקבעו כי מדובר ב"גניבת ענק". בעקבות התחקיר צה"ל החליט לתגבר בעוד צוות לוחמים את הבסיס.

פרטי האירוע הובאו לידיעת מצ"ח שפתחו בחקירה במסגרתה בוחנים אפשרות שהגנבים קיבלו סיוע או מידע מגורמים בתוך הבסיס. גורמים שמצויים בפרשה אמרו כי מדובר באזור שבעבר גנבו ממנו תחמושת ואמצעי לחימה, וצה"ל שיפר בו את אמצעי האבטחה, כולל הצבת טכנולוגיות מותאמות, וחידד נהלים, אך כפי הנראה לא מספיק, וכתוצאה מכך נפרצו מעגלי האבטחה באופן כזה שהתחמושת הרבה נגנבה "מתחת לאף" של כוחות צה"ל, שמאבטחים את הבסיס.

גורמים המצויים בפרטי הפרשה מתחו ביקורת חריפה על הגניבה מאחר ובחודשים האחרונים עומד צה"ל בפני אתגר גדול מאוד ביהודה ושומרון: התמודדות עם חמושים פלסטינים שמבצעים פיגועי ירי. הערכה במערכת הביטחון כי התחמושת שמשמשת את החוליות חלקה מוברחת מהגבול הירדני וחלקה נגנבת ממחסני צה"ל.

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון/דוברות משטרת ישראל, צפון

לפי הממצאים עלה כי נגנבו 20,790 כדורים של 5.56, 690 כדורים 7.62 מאג ו-8,740 כדורים 5.56 נגב. נסיבות הגניבה עדיין נחקרות בידי המשטרה הצבאית.

גורמי צבא נוספים אמרו, "צה"ל חייב להשקיע הרבה יותר משאבים ואמצעים באבטחת נשקיות, בונקרים ומחסני נשק מאחר והניסיונות לגנוב אמצעי לחימה ותחמושת בעלייה. רואים את המחיר לנשק ותחמושת בשטחים. רובה כבר הגיע למחיר של 80,000 שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully