וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת הנשק בגולן: "חשד שחוליות המתמחות בגניבה מבסיסים פועלות בשיטתיות בצפון"

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 18:54

הגניבה לבסיס צנובר ליד קצרין היתה "גדולה באופן חריג", והיא מצטרפת לשורה ארוכה של פריצות וגניבות בבסיסים ברחבי הארץ. במהלך הפריצה נגנבו 70 אלף קליעים ו-70 רימוני מטול נפיץ. בצבא מעריכים שמי שעומד מאחוריה הוא גוף גדול ומתוחכם. "אדם אחד לא היה מצליח"

פעילות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

גורם צבאי התייחס הערב (שבת) לגניבת התחמושת מבסיס צנובר באזור קצרין הבוקר, ואמר כי במערכת הביטחון מעריכים שקיימות כנופיות מאזור הצפון, שמתמחות בגניבות תחמושת ואמצעי לחימה מבסיס צה"ל ובסחר בהם. גורם נוסף טען כי מדובר בגניבה "גדולה מאוד באופן חריג". מאוחר יותר הערב נעצרו מספר תושבי טובא-זנגרייה בשנות ה-20 וה-30 לחייהם בחשד למעורבות בפריצה.

"אדם אחד לא גונב כמות כל כך גדולה של תחמושת מבסיס אחד", הוא אמר, והוסיף שמדובר במספר רב של גורמים, שמבצעים איסוף מודיעין לאורך זמן באמצעות תצפיות, ואולי גם בסיוע גורמים מבפנים, לומדים בצורה יסודית איך החיילים בבסיס מתנהגים, מה רמת השמירה, אם בכלל היא קיימת, ולאחר מכן פורצים.

חשיפת מצבור משמעותי של פריטי אמצעי לחימה. דוברות משטרת ישראל
הפריצה לילד קצרין "גדולה באופן חריג". כלי נשק שהוחרמו ע"י המשטרה, השנה/דוברות משטרת ישראל

גניבת התחמושת בבסיס צנובר נחשפה לאחר שבמהלך הלילה בוצעה ספירת מלאי בבונקרים של הבסיס, ממנה עלה כי ישנו חוסר של כ-70 אלף כדורים מסוג 5.56 וכ-70 רימוני מטול נפיץ. באירוע לא נגנבו כלי נשק מסוג כלשהו, ובעקבותו הוחלט בצה"ל לתגבר את הבסיס על רקע החשש מפריצות נוספות.

עוד עלה מחקירת האירוע כי הפורצים חדרו דרך שער 2 של הבסיס. כמו כן נבדקת האפשרות שהפורצים הונו את אבטחת הבסיס, כשהטעו אותה כי הם מגיעים מנקודה אחת, בשעה שהגיעו מאחרת. תוך שהחקירה מתנהלת ממשיכים כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב לסרוק את האזור בחיפוש אחר התחמושת שנגנבה.

עוד בוואלה!

קרעו את הגדר, חדרו למחנה ועקרו את חלונות האוורור: כך נגנבה התחמושת מבסיס צה"ל בדרום

לכתבה המלאה
מחנה שדה תימן 23 באוקטובר 2022. אמיר בוחבוט
מספר הולך ועולה של פריצות לבסיסי צה"ל. בסיס תימן בדרום, שם אירעה הפריצה האחרונה/אמיר בוחבוט

הגניבה מבסיס צה"ל בפיקוד צפון לא אמורה להפתיע אף גורם צבאי, מאחר ובשנים האחרונות דווח על מספר רב של גניבות תחמושת ורובים מבסיס צה"ל בצפון ובדרום הארץ. האירוע שקדם לאירוע מהבוקר, התרחש בשדה תימן בדרום, במהלכו נגנבו למעלה מ-30 אלף קליעים מתחת לאף של מפקדי חטיבת גבעתי. מה שהיה חמור באותו אירוע לא היתה רק הגניבה עצמה, אלא העובדה שהמקרה לא נחשף בזמן אמת והגנבים היו יכולים לגנוב תחמושת בהיקף רחב הרבה יותר לו היו ממשיכים לפעול בבסיס הצבאי בו התגלו פערי האבטחה. אפילו הרעש בעת הפריצה לא הסב את תשומת הלב של כוח האבטחה.

רק בשבוע האחרון פורסם בוואלה על הביקוש ההולך וגובר לתחמושת ברחבי יהודה ושומרון בקרב הפלסטינים, שם המחיר לכדור 5.56 מ"מ הכפיל את עצמו משמונה שקלים ל-16 שקלים. הצטברות הפריצות לצה"ל מצביעה לא רק על הרמה ההולכת והפוחתת של איכות האבטחה בבסיסי צה"ל, אלא גם שהבסיסים הפכו למחסן הנשק והתחמושת של ארגוני פשיעה והטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully