וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעו את הגדר, חדרו למחנה ועקרו את חלונות האוורור: כך נגנבה התחמושת מבסיס צה"ל בדרום

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 8:11

בצה"ל ממשיכים לתחקר את גניבת 30 אלף הכדורים ממחנה שדה תימן. חיילים שמשרתים בבסיס סיפרו כי יש הרבה בני מיעוטים שמסתובבים באופן קבוע סביב הגדר - בכלי רכב וברגל. גורם בצה"ל: "הגנבים פעלו כמו במבצע צבאי - ידעו בדיוק לאן ללכת ונכנסו פנימה ללא הפרעה"

בווידאו: גניבת מחסני התחמושת מחטיבת גבעתי באזור שדה תימן/אמיר בוחבוט

בצה"ל ממשיכים היום (שני) לתחקר את פרשת גניבת 30 אלף הכדורים ממחנה שדה תימן. לוואלה נודע כי החשד בדבר הגניבה התעורר בשבוע שעבר לאחר שחיילים בבסיס גילו קרע בגדר. בהתאם לנוהל ועל מנת לשלול חשד לחדירת מחבלים - הוקפצו למקום גששים מאוגדת עזה וכוח כוננות שסרקו ברחבי המחנה.

במהלך הסריקות הבחינו הכוחות בבונקר בבסיס - שחלונות האוורור שלו, העשויים ברזל, נעקרו ממקומם. בספירה שנערכה על ידי בעלי מקצוע התברר כי נגנבו כ-30 אלף כדורים וההערכה היא שכמה בני אדם אחראים לגניבה והעמיסו את הארגזים הרבים.

מחנה שדה תימן 23 באוקטובר 2022. אמיר בוחבוט
עקרו את החלונות". מחנה שדה תימן/אמיר בוחבוט

"הגנבים פעלו כמו במבצע צבאי", אמר גורם בצה"ל. "הם למדו את פעולות האבטחה של המחנה - שהיא לא כל כך מורכבת. יש סיורים רכובים סביב הגדר כל כמה שעות. מה שמדאיג הוא היכולת שלהם לחדור פנימה, לאתר בדיוק את הבונקר, לעקור את החלונות בלי שאף אחד ישמע ולחדור פנימה ללא הפרעה. גם להעמיס את התחמושת לוקח זמן. אם הייתה הרתעה זה לא היה קורה - האזור הזה מורכב להגנה".

חיילים שמשרתים במחנה סיפרו כי יש הרבה בני מיעוטים שמסתובבים באופן קבוע סביב הגדר ההיקפית של הבסיס, בכלי רכב וברגל. "אי אפשר ללמוד מתצפית באזור הגדר על מיקום הבונקרים והנשקיות במחנה הענק הזה - שיש בו כמה יחידות והיקף גדול של תחמושת ואמל"ח", אמר גורם צבא. "זו הערכה שלי, הם ידעו בדיוק לאן להגיע וכמו שכולם מבינים האבטחה לא נתנה את המענה. מה שאנחנו יודעים שאלוף פיקוד דרום רותח על המקרה".

עוד בוואלה!

מצה"ל הישר לידי הטרור: הקלות בה ניתן לגנוב נשק מבסיסים צבאיים

לכתבה המלאה
תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
"ידעו מה הם עושים". תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון/דוברות משטרת ישראל, צפון

בצה"ל הדגישו כי עוד באותו לילה החליטו מפקדי המחנה להציב קוביות בטון סמוך לחלונות שנפרצו וליד בונקרים דומים, כדי למנוע פריצות ולתגבר את המחנה בצוות לוחמים. עוד הוסיפו כי חלה ירידה בהיקף הגניבות של תחמושת ואמל"ח בפיקוד הדרום, וזאת נוכח שורה של החלטות על אחסון ואבטחת הנשקיות והבונקרים. בחלק מבסיסי צה"ל הוקמה גדר חדשה, הוקמו מחסומים, והוצבו כוחות אבטחה משופרים. חקירה בנושא ממשיכה להתנהל בשילוב משטרה צבאית חוקרת, משטרת ישראל ושב"כ. מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו מינה קצין בודק לפרשה.

דובר צה"ל אמר בתגובה לדברים כי "צה"ל פועל לצמצום תופעת גניבות כלי נשק ואמל"ח מהמחנות באמצעות תכניות פעולה בפיקודים ותכנית מטכ"לית נרחבת לשיפור תשתיות ורמת ההגנה, אשר מתבצעות בימים אלה במאות בסיסים בהתאם לסדר עדיפויות שנקבע. התכנית מומשה באופן חלקי במחנה שדה תימן ופועלים בו חלק ממרכיבי ההגנה של התכנית. בעקבות המקרה, מינה מפקד פיקוד הדרום מפקד מטעמו בדרגת אל"מ לערוך בחינה מערכתית ולהפיק לקחים. בנוסף הוחלט על תגבור המחנה בצוות לוחמים נוסף, ושיפור אמצעי ההגנה במרחב הבסיס בכלל ובסמוך למחסני התחמושת בפרט. לצד אלו, הוחלט על הקצאת תקציבים בתחילת שנת 2023 לשיפור מיגון המחנה. מימוש התכניות כולל הסדרת בעלי תפקידים מיומנים, תשתיות הגנה משופרות ותפיסה מקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully