וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצה"ל הישר לידי הטרור: הקלות בה ניתן לגנוב נשק מבסיסים צבאיים

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 20:40

בזמן שצה"ל נלחם בחוליות טרור בשטחים, מתחת לאפו, בבסיסים צבאיים בדרום נגנבת תחמושת רבה, שלפי הערכה מגיעה לבסוף לאותם חמושים. בפיקוד הדרום לא מופתעים מכך, ומותחים ביקורת על תנאי האבטחה הירודים בבסיסים. בשל ממדי הגניבה בבסיס שדה תימן השבוע, שב"כ מעורב בחקירה

בווידאו: חילופי אש במחנה הפליטים ג'נין/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

"הכתובת היתה על הקיר", אמרו גורמים צבאיים שלא הופתעו מגניבת הענק של תחמושת צבאית השבוע מבסיס חטיבת גבעתי בנגב, שכללה העלמה של כ-30 אלף כדורי נשק.

גם מפקדים בכירים בפיקוד הדרום לא נדהמו לאחר ששמעו על המקרה, זאת מאחר וכבר תקופה ארוכה מתקבלים דיווחים מבסיסים שונים על חשודים שמסתובבים סביב גדרות המתקנים ומבצעים מעקבים אחר פעילות צה"ל, כאשר הם מחפשים אחר נקודות פרצה מעין אלה.

הגורמים הבהירו כי את המחנה מקיפה גדר ישנה באורך של כ-7 קילומטרים, ולכן, הם אומרים, בלתי סביר להגן עליו באופן מיטבי בתנאים הקיימים. "גם תוספת פלוגה לא תספיק להגן על הבסיס הגדול", אמרו הגורמים.

לדבריהם, כדי להגן על הבסיס לאורך הגדר הארוכה שלו "נדרשים כוח שלא מתבסס על חיילי בסיס האימונים של חטיבת גבעתי, אלא כוח אורגני קבוע שייעודו הוא אבטחה בלבד; גדר חכמה שמתריעה לחמ"ל, רכבי סיור, סנסורים לניטור המרחב והתרעה לחמ"ל כמו לפי תקן בסיסי חיל האוויר, מבנים מבטון במקום צריפים ניידים לאחסון תחמושת אותם הגנבים יתקשו לפרוץ ותקציב.

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
תפיסת נשק גנוב/דוברות משטרת ישראל, צפון

גורמי צבא הבקיאים בפרטי גניבת התחמושת, טענו כי יש תקציב שמיועד לאבטחת הבסיס אך הוא מגיע מאגף המבצעים לפיקוד הדרום, ועד שהוא עובר לאבטחת הבסיס הוא מושקע באופן "לא מדויק". למשל יש יחידות, פרט לגבעתי, שיש להם בונקרים איכותיים יותר מהבונקרים המיושנים של גבעתי.

יתרה מזאת, מי שאחראי על אבטחת המחנה הם מפקדים מגבעתי שבשגרה אחראים על פעילות מבצעית של לוחמי החטיבה הסגולה ביהודה ושומרון, רצועת עזה וגבול לבנון, וזאת בנוסף לאימונים וההכשרות. העומס המוטל עליהם פוגע בקשב ומחייב לטענתם מינוי מפקד מקצועי בדרגת סא"ל שייעודו היחידי הוא אבטחת הבסיס הגדול בדגש על הבונקרים בהם התחמושת ואמצעי הלחימה.

עוד בוואלה!

מתחת לאף של צה"ל: גניבת ענק של תחמושת צבאית אירעה בבסיס בדרום

לכתבה המלאה
ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
השעה שהצבא נלחם בחוליות טרור, הנשק הגנוב מגיע ישירות לשטחים. ארגון "גוב האריות"/אתר רשמי, --

בתוך כך, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו הקים לפני כשנה צוות פעולה משותף לשב"כ ולמשטרה כדי לפעול נגד הגניבות מבסיסי צה"ל בדרום, הקשורות גם לענייני משילות, אך היוזמה לא מנעה את הגניבה הגדולה. כעת עולה החשש של גורמי ביטחון שעשרות אלפי הקליעים יגיעו לידי סוחרי נשק שימכרו אותם לגורמי טרור בשטחים ולכן השב"כ מעורב בחקירת הגניבה בנוסף למצ"ח ולמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully