וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מהשנתיים האחרונות ביחד: 129 פלסטינים נהרגו מאש כוחות הביטחון ב-2022

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 21:44

מדובר בקפיצה משמעותית לעומת 2021, בה נהרגו 76 פלסטינים בפעילות של צה"ל בשטחים, ו-20 הרוגים במהלך 2020. בצבא טוענים שרק במספר בודד של מקרים מדובר באנשים בלתי מעורבים בטרור. ברקע הדברים, בצבא מתגאים על הישגים באבטחת הגבול ומכריזים על גדוד חדש שיאבטח אותו

מתחילת 2022 נהרגו מאש כוחות הביטחון 129 פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה לשנה הקודמת, במהלכה נהרגו 76 פלסטינים בלבד, ולעומת שנת 2020, במהלכה נהרגו 20 פלסטינים. מתוך המספר הכולל של ההרוגים השנה, 29 מהם הגיעו מג'נין, 26 משכם, 15 מאזור החטיבה המרחבית עציון ועשרה באזור בנימין. הקצינים הבכירים בגזרה התייחסו לנתונים הללו, ואמרו כי רק במספר בודד של מקרים היה מדובר באנשים בלתי מעורבים בטרור, והוסיפו כי האירועים מתוחקרים.

בצה"ל דוחים את הטענות כי קיים חשש מביצוע פעילות במחנה הפליטים ג'נין וציינו כי מחודש מרץ פעלו כוחות הביטחון ביותר משלושים פעמים במחנה הפליטים ויותר מארבעים מקרים במרחב כולו.

פעילות צה"ל ביהודה ושומרון 12 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
129 פלסטינים נהרגו מתחילת השנה ברחבי יהודה ושומרון. פעילות צה"ל בשטחים, בספטמבר/דובר צה"ל

בנוסף, קצינים בפיקוד המרכז טוענים כי אבטחת קו התפר ביהודה ושומרון, בדגש על אזור החטיבה המרחבית מנשה ואפרים, מוכיחה את עצמה. כדי לבסס את טענה זו הם מביאים לדוגמה את המחיר לקליע 5.56 מ"מ, שכיום עולה 16 שקלים, זאת לעומת שמונה שקלים בשנה שעברה - דבר המצביע על כך שקליע הופך להיות פחות ופחות נגיש, מאחר והאבטחה הביאה לירידה בהברחות.

עד כה נבנו שני קילומטרים של חומה באזור ג'נין, ולדברי הקצינים בקרוב יצטרפו "שני ראשי עבודה" הנדסיים שיאיצו את קצב בניית החומה והגדר בשני מוקדים עיקריים: חטמ"ר אפרים וחטמ"ר מנשה. הם העריכו כי עד אוגוסט 2023 תסתיים עבודה של 50 ק"מ. "מדובר במהלך הנדסי דרמטי מאחר והוא סוף סוף יחצוץ בין ג'נין לאום אל פאחם והסביבה, וימנע טרור, אך גם פעילות פלילית שכוללת בעיקר הברחות אמצעי לחימה, תחמושת וסמים". בנוסף לכך, במטה הכללי של צה"ל הוחלט על הקמת גדוד לוחמים ולוחמות חדש, שמספרו יהיה 44, ויפעל באוגדת יו"ש לאורך קו התפר בדומה לפעילות הגדודים בגבול מצרים וגבול ירדן.

פעילות מעצרים של לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון. 10 במאי 2022. דובר צה"ל
פעילות מעצרים של לוחמי צה"ל בשטחים, במאי/דובר צה"ל

עוד הוחלט להעביר תקציב מיוחד עבור המיגון האישי של הכוחות ולרכוש מאה עמדות צבאיות חדשות, שיפוזרו לאורך קו התפר לקראת החורף, על רקע התלונות של הלוחמים בשטח על תנאים ירודים ובעיות מיגון בדגש על מוקדי החיכוך, ומעבר של שוהים בלתי חוקיים. כמו כן הוחלט לרכוש עשרות כלי רכב ממוגנים עבור הכוחות כדי למנוע נסיעה בכלי רכב 'קלים' ולא ממוגנים, וזאת מתוך החשש מפיגועי ירי וחיכוך שעשויים להתגבר ככל שתתקדם עבודת החומה והגדר בקו התפר.

בנוסף לכך צה"ל האיץ את העבודה ההנדסית באזור מצודות יהודה, באזור בסיס הטירונים של חטיבת נח"ל ותל ערד, כדי להתמודד עם תופעת ההברחות של ריהוט, תחמושת, כלי רכב גנובים ומעבר שב"חים מיהודה ושומרון לישראל. במסגרת הפרויקט ההנדסי נסללו עד כה 15 ק"מ של צירי תנועה עליהם נעים כוחות שמבצעים מעצר מבריחים, הוקמו שני מוצבי צבאיים והוצבו בשטח מכ"מים וטכנולוגיות מתקדמות לניטור השטח על רקע החשש שעל הציר הפלילי ינועו מחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully