וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 רובים נגנבו משטחי אש בבסיס צה"ל - מפקד המחלקה הודח

עודכן לאחרונה: 18.9.2022 / 15:39

מתחקיר ראשוני נראה כי הלוחמים שהו במקום במסגרת אימון מפקדים. באחת הפעולות נותרו הנשקים בשטח ללא השגחה ונגנבו. הדיווח על המקרה הועבר לשב"כ ובסיום תחקיר פיקודי הוחלט על המ"מ וכן על הדחתם של הלוחמים מקורס הפיקוד. מפקד הפלוגה ננזף. צה"ל: "נפתחה חקירת מצ"ח"

בווידאו: 2 צעירים מהצפון מואשמים בגניבת הנשק מלוחם אגוז/צילום: שלומי גבאי ודוברות המשטרה

שלושה רובים נגנבו השבוע משטחי אש של בסיס שבטה בנגב - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. מתחקיר ראשוני נראה כי הלוחמים שהו במקום במסגרת אימון מפקדים. באחת הפעולות נותרו הנשקים בשטח ללא השגחה - ונגנבו. הלוחמים החלו בסריקות וחוקרי מצ"ח הוקפצו לשטח. הדיווח על המקרה הועבר לשב"כ ובסיום תחקיר פיקודי הוחלט על הדחת מפקד המחלקה וכן על הדחתם של הלוחמים מקורס הפיקוד. מפקד הפלוגה ננזף.

מדובר צה"ל נמסר כי בגין האירוע נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ לכדו בכפר קראוות בני-חסן את המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. דובר צה"ל
הנשקים הושארו ללא השגחה ונגנבו. אילוסטרציה/דובר צה"ל

בשנים האחרונות בבסיסי צה"ל בכלל ובשטחי האש בפרט סובלים ממכת פריצות וגניבות שנובעות לרוב מליקויי אבטחה וחוסר ערנות של הכוחות. לפני כמה שבועות הצליח שב"כ להשיב תיק ומכשירי קשר של יחידת עילית לאחר שנגנבו בשטח אש בנגב. בניסיון להתמודד עם הגניבות בצה"ל הקימו את מערך הגנת המחנות בחיל המשטרה הצבאית - שמטרתו להסדיר תפיסה מקצועית בנושא. המערך עוסק בפיתוח ידע ומכשיר קב"טים למחנות השונים באמצעות קורס ייעודי. עוד פותחו ויושמו הכשרות מקצועיות לחיילי חובה וכן מבוצעות מאות ביקורות בבסיסי צה"ל במטרה לוודא שהנהלים מיושמים כנדרש.

מדובר צה"ל נמסר כי "כל אירוע גניבת נשק נחקר במשטרה הצבאית החוקרת. במקרים המתאימים, מוגשים כתבי אישום לבתי הדין הצבאיים ומוטלת ענישה מחמירה על עבריינים שהורשעו. יצוין כי מנתוני צה"ל עולה כי בחצי הראשון של השנה האחרונה, נרשמה ירידה משמעותית בגניבות הנשק בצה"ל. הגניבה בבסיס שבטה הייתה מכוח מתאמן בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully