וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל מודה: לא אמשיך לשנה רביעית בתפקיד "בתנאים שעומדים לרשותי"

25.6.2023 / 18:15

שבתאי התייחס במפגש ראשי ערים ומועצות מקומיות ערביות לדיווחים לפיהם בן גביר לא יאריך את כהונתו. הוא התחייב, "לא אתן לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים, להשפיע על ההתנהלות הערכית, המוסרית והמקצועית". בן גביר אישר: "מודה למפכ"ל, היו בינינו מחלוקות מהותיות"

המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך של הזזת אשד מתפקידו"/יותם רונן

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נאם היום (ראשון) בכנס ראשי רשויות. בנאומו הודה כי הוא לא מתכוון להמשיך לשנה רביעית בתפקידו. "זה לא סוד, אין בכוונתי להמשיך לשנה רביעית בתפקיד בתנאים האלה", אמר.

"בקדנציה שלי כמפכ"ל, במשך שנתיים וחצי, שירתתי תחת שלוש ממשלות ושלושה שרים. בתנאים שעומדים לרשותי כמפכ"ל, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות", המשיך שבתאי. עוד הבהיר המפכ"ל בדבריו כי לא ייתן "לסיטואציה המורכבת שבה אנו נמצאים, להשפיע על ההתנהלות הערכית, המוסרית והמקצועית, לא שלי ולא של אף אחד מהשוטרים שלי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לדבריו והודיע רשמית על סיום תפקידו של שבתאי. "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות מהותיות, אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה, מודה לו על שנים של שירות".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדיון הוועדה לביקורת המדינה על שיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות באירועי "שומר החומות", כנסת, 6 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
קובי שבתאי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

שבתאי התייחס גם לפעילותו למיגור האלימות בחברה הערבית, נושא שעלה לכותרות בתקופה האחרונה: "למרות שניסו להכניס טריז בדברים שאמרתי כביכול, אני לא צריך להוכיח לאף אחד באולם הזה מה חלקי בעשיה למען החברה הערבית". המפכ"ל נתן כדוגמה לפועלו את הקמת אגף סייף במשטרה. "הקמת האגף היא דוגמה קלאסית להבנת החשיבות ותירגום הרוח, את פועלי למען ביטחונם האישי של בני המגזר, שהוזנח לאורך שנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
השר לביטחון לאומי והמפכ"ל/רוני כנפו

בשבוע שעבר דווח כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי להודיע באופן רשמי לשבתאי כי לא יאריך כהונתו בשנה נוספת. הפגישה, שתיערך בלשכת השר בירושלים, תתקיים בצל משבר אמון אמיתי בין השניים והתכתשות פומבית מזה מספר חודשים. משמעות הודעת בן גביר לשבתאי היא שהאחרון יסיים את כהונתו בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully