וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתעקש לשפוט חייל הסובל מפוסט טראומה על היעדרות בשל טיפול נפשי

25.6.2023 / 16:31

החייל אובחן כסובל מפוסט טראומה חריפה על ידי פסיכיאטר צבאי ואזרחי, לאחר שראה את חברו הקרוב נהרג מאש כוחותינו לפני כשנה. ועדה שדנה במצבו התאימה לו פרופיל 45. בעקבות הטיפולים הוא נעדר, וכעת מבקש צה"ל להעמידו לדין. צה"ל: החייל יישפט ואח"כ יתחיל תהליך העברה

בווידאו: עשרות קראו לראש אגף השיקום להתפטר/עריכה: עמית שמחה

חייל צה"ל, ששמו שמור במערכת לשם הגנה על פרטיותו, המוכר כסובל מפוסט טראומה חריפה, יצטרך לעמוד לדין על היעדרות מהשירות בזמן שעבר טיפולים פסיכולוגיים שלהם נדרש. החייל נפגע לאחר שראה את חברו הקרוב נהרג מאש כוחותינו לפני כשנה, במהלך פעילות מבצעית. לאחר פרק זמן הוא אובחן כלוקה בפוסט טראומה חריפה הן על ידי פסיכיאטר אזרחי בבית החולים ברזילי, והן על ידי פסיכיאטר צבאי.

בסוף חודש מאי האחרון דנה ועדה רפואית צבאית במצבו של החייל, כשהוא במצב חרדתי ונוטל טיפול תרופתי. הוועדה אישרה את המלצת הפסיכיאטר, התאימה לו פרופיל 45 וההמלצה לקב"ן לאפשר לו ללון בביתו לפחות ארבעה ימים בשבוע.

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו בשכונת רפידיה שבעיר שכם, את בית המחבל אסאמה טוויל שביצע  פיגוע ירי יחד  במהלכו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך, 15 ביוני 2023. דובר צה"ל
ראה את חברו נהרג מאש כוחותינו. צה"ל בפעילות בשטחים/דובר צה"ל

בעקבות הטיפולים הנפשיים שלהם נזקק החייל, הוא נעדר מהגדוד הקרבי שבו הוא משרת מסוף חודש אפריל. כתוצאה מההיעדרות, צה"ל הבהירו לחייל כי הוא נדרש לחזור לגדוד, כדי לחתום על לטופס טיולים לקראת שיבוץ מחדש. עוד נאמר לו שהוא חייב להישפט בדין משמעתי לפני שייפלט מהגדוד, בשל הזמן בו הוא נעדר משירות פעיל.

עו"ד ואל"מ במיל' רן כהן רוכברגר, ששימש בתפקיד הסנגור הצבאי לשעבר, שמייצג את החייל, פנה לצה"ל וביקש לבטל את נפקדותו. רוכברגר סיפר לוואלה: "אין שום הצדקה לקיים את ההליך המשמעתי בעקבות הנפקדות הנטענת. מלבד העובדה שחלק משמעותי מהתקופה "מכוסה" בימי מחלה של גורמים מוסמכים, וחלקו היה בידיעת מפקדים, לאור המצב הגופני והנפשי המורכב עד להשלמת הבדיקות הרפואיות המקצועיות שנדרשו, גם מבחינה משפטית נוספת אין כל מקום לנקוט את ההליך המשמעתי. קביעת הוועדה הרפואית מאשרת שהחייל אכן סובל מפוסט טראומה, ושהיא זו שעמדה ברקע ההיעדרות מהיחידה, לנוכח המצוקות הנפשיות הקשות".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
עו"ד רן כהן רוכברגר. אור פרבוזניק, אתר רשמי
ההפרעה הפוסט טראומטית עמדה ברקע ההיעדרות מהיחידה. עו"ד רן כהן רוכברגר/אתר רשמי, אור פרבוזניק

רוכברגר פנה לצה"ל מספר פעמים וטרם זכה לתשובה. בעקבות פנייה של "וואלה" בנושא פנו אליו גורמים מהצבא על מנת להגיע לפתרון בנושא הכאוב.

תגובת דובר צה"ל: "קשיי החייל מוכרים ומטופלים ע"י הגורמים הרלוונטיים. בתהליך שבוצע ביחידה טרם היעדרות החייל, נקבע כי החייל ימשיך את שירותו הצבאי לצד הקלות שונות. החייל נעדר משירות במשך קרוב לחודשיים. לאחר שיסדיר מעמדו ביחידה ויישפט על היעדרותו, יתחיל תהליך העברה מיחידתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully