וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשמועות: בן גביר צפוי להודיע לשבתאי שלא יאריך את כהונתו

22.6.2023 / 9:57

השניים ייפגשו בלשכת השר לביטחון לאומי בירושלים, אז צפוי בן גביר להודיע למפכ"ל כי יסיים את תפקידו אחרי שלוש שנים. בין היתר, בעקבות היחסים המתוחים וההתכתשויות הרבות בין שני הבכירים. בכך ייפתח באופן רשמי המרוץ למפכ"לות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי להודיע היום (חמישי) באופן רשמי למפכ"ל, קובי שבתאי, כי לא יאריך כהונתו בשנה נוספת. הפגישה, שתיערך בלשכת השר בירושלים, תתקיים בצל משבר אמון אמיתי בין השניים והתכתשות פומבית מזה מספר חודשים. משמעות הודעת בן גביר לשבתאי היא שהאחרון יסיים את כהונתו בסוף השנה, והקרב למפכ"לות ייפתח באופן רשמי.

בסגל הפיקוד הבכיר וקצינים הכפופים להם במשטרה עוקבים בדריכות אחר היחסים בין השניים, חלקם מודאגים ולא בכדי, היות וקידומם לתפקיד הבא יוכרע במצב רוח של המפכ"ל והשר בן גביר שכרגע מתעסקים בכיפופי ידיים. בינתיים, בן גביר הספיק למתוח ביקורת חריפה בכמה הזדמנויות על התנהלות המפכ"ל וצמרת המשטרה, כשהבולטת והפומבית בהן הייתה מכתבו למפכ"ל ולמפקד מחוז תל אביב בעניין מעצרו של מפגין חרדי נגד מצעד הגאווה בעיר. בן גביר האשים את השניים כי הם לא מיישמים את המדיניות שלו.

המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
שבתאי ובן גביר/עיבוד תמונה, פלאש 90

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע דווח בחדשות 12 כי אחד מהמועמדים המובילים לתפקיד הוא ניצב יורם סופר, מפקד מחוז החוף במשטרה, ומי שעלה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות הכוחנות והאלימות הקשה שהפעילו שוטרי המחוז שלו נגד מתנגדי המהפכה המשפטית. "אצלי לא סגרו כבישים, ואם סגרו - טיפלתי ביד קשה", אמר סופר בריאיון. "בריונות היא בריונות. מי שתוקף שוטרים - תוקף את המדינה, מדינת ישראל, לא אותי באופן פרסונלי. מי שיורק על שוטרים יורק על מדינת ישראל, ולכן אם צריך לעצור אותם, צריך לעצור אותם".

"אם אתם רוצים לעשות משהו נגד הדמוקרטיה יש בחירות, אני לא הכלי", הוסיף סופר תוך שהוא טוען כי הצעדים שנוקטים חלק מהמפגינים נגד המהפכה המשפטית הם לכאורה צעדים "נגד הדמוקרטיה". שנשאל כיצד יפעל אם יידרש לומר לשר "לא" ולסרב לאחת מדרישותיו, סופר ענה: "מה זאת אומרת? למה אתה צריך להגיד לשר לא? אתה צריך להבין מה פחות או יותר הכיוון של השר, עד היום לא ראיתי פעם אחת שהשר אמר לי 'תעשה משהו'".

קצין בכיר במשטרה סיפר בעקבות דבריו של סופר: "כולם עכשיו רוצים לרצות את בן גביר, אבל מבלי לעורר תשומת לב יותר מדי. אם השר מגיע לביקור, רוצים שיחשוב שהכול תקין והכול בסדר. למה לריב עם שר שאולי נמצא כאן להרבה זמן וזה יכול להשפיע על הקידום שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully