וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במשטרה בעקבות פרסום פרטים משיחה סגורה של שבתאי עם בן גביר: "נדהמים וזועמים"

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 22:44

התגובה של המשטרה מגיעה בעקבות פרסום בחדשות 12, לפיו המפכ"ל התבטא באופן בוטה כלפי האוכלוסיה הערבית. "במשטרה נדהמים מכך שהשר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות בין השר למפכ"ל", האשימו, והזהירו כי התנהלות זו "מעמידה בספק" את יכולת המשטרה לדווח לשר ללא חשש

בווידאו: שבתאי נגד בן גביר: "משמר לאומי יפרק את המשטרה ויפגע בביטחון האזרחים"/שלומי גבאי

במשטרה הביעו היום (שלישי) זעם מכך שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות בין הראשון לבין המפכ"ל קובי שבתאי. ההודעה שמסרה המשטרה מגיעה בעקבות פרסום בחדשות ערוץ 12, לפיו המפכ"ל נשמע מתבטא באופן בוטה כלפי האוכלוסיה הערבית בשיחה בין השניים, כשאמר שערבים "רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם".

"במשטרה נדהמים מכך שהשר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות בין השר למפכ"ל, וזועמים על הוצאת דברים מהקשרם בשיחה שעסקה בדפוסי ההתנהגות בחברה הערבית שאינה מסגירה את זהות הרוצחים גם כשידועה לקרובי הקורבנות. התנהלות זו מעמידה בספק את יכולת המשטרה לדווח לשר מבלי שתחשוש לחשיפת מקורות ולעיוות השיחות", נמסר.

הפגישה בין המפכ"ל לבן גביר התקיימה בשבוע שעבר בעקבות מקרי רצח בחברה הערבית. השר דרש להבין אילו צעדים ננקטים בנושא, ואמר: "זה עובר כל גבול". המפכ"ל השיב לו: "אין מה לעשות. הם רוצחים אחד את השני. זה הטבע שלהם. זו המנטליות של הערבים". בתגובה בן גביר השיב לו: "המפכ"ל, אפשר לעצור את זה, צריך למנוע רצח גם של ערבים וגם של יהודים".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"ההתנהלות מעמידה בספק את יכולת המשטרה לדווח לשר". בן גביר ושבתאי/ראובן קסטרו

התגובה החריפה של המשטרה מגיעה על רקע מחלוקת קשה בין המפכ"ל והשר, שבימים אלה נמצאת בשיא בעקבות ההחלטה להקים משמר לאומי לדרישת בן גביר. מוקדם יותר היום הביע המפכ"ל התנגדות להקמת הגוף, ואמר כי מדובר בצעד מסוכן שייפגע בביטחון האזרחים. "לא סוד הוא שהבעתי את הסתייגותי המקצועית והתרעתי בפני השר לביטחון לאומי, כי הקמת משמר לאומי שיוכפף למשרדו הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר - עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים", אמר היום.

בעקבות פרסום השיחות בין בן גביר לשבתאי, מסרו מפלגת חד''ש: "בן גביר ושבתאי אינם ראויים להפקיד את ביטחון האזרחים הערבים באחריותם. המפכ''ל והשר לביטחון לאומי הוכיחו שוב כישלון מוסרי ומקצועי בהדלפות מהשיחות שפורסמו הערב בערוץ 12. בן גביר מנצל את דמם של האזרחים הערבים לקידום תוכניותיו הפשיסטית להקמת מליציות המשמר הלאומי, ושבתאי במקביל מתנער מאחריות בטענה שהתרבות הערבית היא אלימה! הם יודעים היטב, שהאלימות בחברה הערבית משתוללת רק בשני העשורים האחרונים בעיקר בשל מדיניות ההזנחה והאפליה הממשלתית שנתנה לכנופיות הפשע המאורגן לצמוח בתוך החברה הערבית ללא שום הפרעה, תוך מעורבות ישירה של סוכני השב''כ הערבים בפעילות כנופיות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully