וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בין השר למפכ"ל: "כולם מעוניינים לרצות את בן גביר"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 14:18

המשך כהונתו של קובי שבתאי לשנה רביעית בתפקיד עדיין לוט בערפל וגם סבב המינויים הבכירים תקוע. השר לביטחון לאומי תקף את המפכ"ל, אבל קצין בכיר במשטרה אומר לוואלה! שהוא לא יופתע אם שבתאי יקבל הארכת קדנציה: "מינוי מפכ"ל חדש ישים את הכישלונות על בן גביר"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

אחרי הודנה של כמה שבועות, המתיחות בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוב עולה וההחלטה על המשך כהונתו של המפכ"ל לשנה רביעית נדחית. בסגל הפיקוד הבכיר וקצינים הכפופים להם במשטרה עוקבים בדריכות אחר היחסים בין השניים, חלקם מודאגים ולא בכדי, היות וקידומם לתפקיד הבא יוכרע במצב רוח של המפכ"ל והשר בן גביר שכרגע מתעסקים בכיפופי ידיים.

בעוד המפכ"ל שבתאי שוהה בגרמניה בימים האחרונים בעניין אישי, הספיק בן גביר למתוח ביקורת חריפה בכמה הזדמנויות ופלטפורמות על התנהלות המפכ"ל וצמרת המשטרה, כשהבולטת והפומבית בהם היה מכתבו למפכ"ל ולמפקד מחוז ת"א בעניין מעצרו של מפגין חרדי נגד מצעד הגאווה בעיר. בן גביר האשים את השניים כי הם לא מיישמים את המדיניות שלו.

איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"כולם רוצים לרצות אותו". בן גביר/ראובן קסטרו

בהודעה נוספת של בן גביר אמש, שבו התהדר בהישג של גידול בשכר השוטרים, הוא העריף שבחים על ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'. מי שהושמט מההודעה היה שותפו למאבק - המפכ"ל שבתאי.

"זה לא סוף פסוק ואני לא אופתע אם המפכ"ל כן ישלים לשנה רביעית", אומר קצין בכיר במשטרה. "הוא צריך את המינויים שלו והוא צריך את מי להאשים. הרומן בין השניים יימשך להערכתי ופעם בחודש-חודשיים יהיה פיצוץ. אם בן גביר ממנה מפכ"ל לשנה הבאה, האחריות לכישלונות תהיה רשומה על שמו במאה אחוז. כבר לא יהיה לו את מי להאשים. גם קיצור כהונה של מפכ"ל אורכת זמן, תהליך אישור של המחליף, חפיפה וכ"ו. זה לא באמת איום של המפכ"ל".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדיון הוועדה לביקורת המדינה על שיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות באירועי "שומר החומות", כנסת, 6 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ימשיך לשנה רביעית? שבתאי/פלאש 90, יונתן זינדל

הבכיר ציין בדבריו את סוגיית ניצב יורם סופר, מפקד מחוז חוף, שהטענה כלפיו היא שבכל הנוגע להפגנות נגד הרפורמה המשפטית, הוא נוהג באופן יותר אקטיבי מול המפגינים. "סופר לא לבד", מציין הקצין הבכיר. "כולם עכשיו רוצים לרצות את בן גביר, אבל מבלי לעורר תשומת לב יותר מדי. אם השר מגיע לביקור, רוצים שיחשוב שהכול תקין והכול בסדר. למה לריב עם שר שאולי נמצא כאן להרבה זמן וזה יכול להשפיע על הקידום שלהם".

לפי הבכיר, "ניצב סופר לא לבד, כולם עכשיו רוצים לרצות את בן גביר אבל מבלי לעורר תשומת לב יותר מדי, אם השר מגיע לביקור, רוצים שיחשוב שהכול תקין והכל בסדר, למה לריב עם שר שאולי פה להרבה זמן, שיכול להשפיע על הקידום שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully