וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אין לנו זמן, נשלב את השב"כ במאבק בפשיעה בחברה הערבית"

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 12:15

ראש הממשלה התייחס לאלימות הגואה בחברה הערבית, וטען כי "הממשלה הקציבה תקציבי ענק למשטרה וכדי להקים את המשמר הלאומי, אבל זה דורש זמן, ואין לנו". עוד הוא אמר כי הוא "מתעקש להכניס את שב"כ מיד". הסניגורית הציבורית התנגדה: "בכייה לדורות, פגיעה קשה בזכויות האדם"

בווידאו: נתניהו:נכניס מיד את השב"כ למערכה בסיכול הפשיעה בחברה הערבית/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאלימות בחברה הערבית ולכמות הרציחות במגזר בסוף השבוע האחרון, ואמר כי "הרציחות בחברה הערבית הפכו למכת מדינה". לדבריו, "חלק ניכר מהפשיעה, אלו ארגוני פשע שממררים את חיי האזרחים הערבים, משליטים טרור, פחד, גובים פרוטקשן שהופך למכת מדינה כללית, ולא רק במגזר הערבי".

עוד טען נתניהו כי הממשלה "נחושה להילחם בראש הנחש, בארגוני הפשע", וכי היום הוא צפוי לכנס "ישיבה מיוחדת כדי לשלב את שב"כ במאמץ ממוקד נגד משפחות הפשע".

"הממשלה שלנו הקציבה תקציבי ענק למשטרה כדי להעסיק עוד אלפי שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי, אבל כל זה דורש זמן ואין לנו זמן. לכן, אני מתעקש להכניס את שב"כ מיד", אמר נתניהו. למרות הביקורת והרגישות המשפטית והציבורית בנוגע לעניין, נתניהו טען כי הוא "שומע את הביקורת" וכי הוא סבור שזה "בדיוק הצעד הדרוש להתגבר על הבעיות הכרוכות בצעד הזה. רק כך נוכל להפוך את המגמה במהירות, ולתת מענה לאזרחי ישראל הערביים".

גבר נורה למוות בכביש 444 סמוך לראש העין, 8 ביוני 2023. דוברות משטרת ישראל
תושב ג'לג'וליה בן 30 נורה למוות בזמן שנסע בכביש 444 סמוך לראש העין/דוברות משטרת ישראל

בדרכו לישיבת הממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס גם הוא לפשיעה בחברה הערבית ואמר: "השמיכה של המשטרה קצרה. חייבים להכניס את השב"כ לפעולה בוודאי נוכח כל מה שקורה בחודשים האחרונים. כן יש 9 מיליארד ויהוו תוספות לשוטרים. כל המצקצקים נגדי, נמצאים בקמפיין זה לא יעזור להם, הם לא רוצים את בן גביר אבל כדי לתת פתרון מידי אני דורש להכניס את השב"כ לפעולה. אין זמן לא צריך לחכות".

הסניגורית הציבורית הארצית, עו"ד ענת מיסד כנען אמרה בתגובה להתבטאות נתניהו בעניין "הכנסת השב"כ" לטיפול בפשיעה: "האירועים הקשים בחברה הערבית מחייבים פתרונות עומק מורכבים, ושוגים מי שחושבים שיש פתרונות קסם. הסמכת השב"כ לטפל בפשיעה פלילית תהיה בבחינת בכייה לדורות ותשליך באופן עמוק ויסודי על אופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל. סמכויות החקירה והמניעה הנתונות לשב"כ על פי החוק - המיועדות מלכתחילה לשמירה על ביטחון המדינה - אינן מתאימות בשום אופן לאכיפה פלילית. תהיה זו פגיעה קשה וקיצונית ביותר בזכויות האדם. השימוש בסמכויות אלו לטובת מטרות אזרחיות מובהקות כדוגמת המאבק הפשיעה הינה חציית קו אדום ומסוכן. אין חולק על הצורך הדחוף להתמודד עם הפשיעה החמורה בחברה הערבית, אך ההתמודדות צריכה להיעשות על ידי שימוש כהלכה בכלים הקיימים - והרחבים עד מאד - הנתונים כיום למשטרת ישראל ולכלל רשויות האכיפה".

עוד בוואלה!

ברדוגו מודה: נתניהו ובנט הציעו לי תיקים בממשלה

לכתבה המלאה
נשיא איראן איברהים ראיסי נואם בטקס חשיפת הטיל העל-קולי הראשון מתוצרת איראנית בטקס בטהראן, 6 ביוני 2023. רויטרס
"הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל". נשיא איראן ראיסי/רויטרס

עוד במהלך הישיבה, ראש הממשלה נתניהו עדכן את השרים בעניין שיחתו עם שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן מוקדם יותר השבוע, ובחר להדגיש את חשיבות היחסים עם ארצות הברית. "שיתוף הפעולה עם ארה"ב נמצא בשיא של כל הזמנים", טען נתניהו.

בהתייחסו לדיווחים התקשורתיים סביב חידוש השיחות והמגעים ל"החייאה" של הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות אמר נתניהו: "הדגשתי שחזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין, ורק תאפשר להזרים כספים גדולים לארגוני הטרור שפועלים תחת חסותה. הדגשתי גם, ששום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל עם הסכם או בלי הסכם. נעשה כל מה שנדרש כי להגן על מדינת ישראל".

בהמשך הישיבה, נתניהו דיבר על יוקר המחיה בארץ, וסיפר על שהוצג בפניו ובפני חברי ועדת השרים ליוקר המחיה בעת פגישתם בשבוע שעבר. "הוצגו בפנינו פערי המחירים בין ישראל ואירופה. לרוב, לפערים הללו אין הצדקה. כמעט כולם, הם תוצאה של מונופולים ובירוקרטיה שפועלים יחד כדי למנוע תחרות. כדי לסלק המכשולים הללו, נתווה תוכנית כללית להפחתת מחירים, ומדי שבוע כל משרד יציג תוכנית פעולה".

לדבריו, אין בכוונתו להביא כאן "אקמול" - "הכוונה היא לעשות טיפול שורש היסטורי לכלכלת ישראל כדי להסיר חסמים לתחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully