וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן עדכן את נתניהו על שיחותיו עם יורש העצר הסעודי בנושא הנורמליזציה

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 8:38

בדרכו חזרה מריאד לוושינגטון שוחח שר החוץ האמריקני עם ראש הממשלה ועידכן אותו במסרים שקיבל ממוחמד בן סלמאן. נתניהו הדגיש בפני בלינקן בשיחתם כי "שום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל" וכי "חזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין"

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. בשיחתם, נתניהו הדגיש בפני בלינקן כי "חזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין האיראנית" וכי "שום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל, שתעשה הכל כדי להגן על עצמה".

השיחה בין בלינקן לנתניהו התקיימה כאשר שר החוץ האמריקני היה על המטוס בחזרה לוושינגטון מריאד. מקור שמעורה בפרטי השיחה אמר לוואלה! כי בלינקן עידכן את נתניהו על תכני פגישתו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בעניין הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים שוחחו גם על "האתגרים וההזדמנויות באזור". ראש הממשלה מסר כי הביע את הערכתו בפני בלינקן על "השיחות הכנות שהתקיימו לאחרונה בוושינגטון בין הצוותים של שתי המדינות ועל התיאום ההדוק בין ישראל לארה"ב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, לשכת ראש הממשלה בירושלים. 30 בינואר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובלינקן/לשכת העיתונות הממשלתית

בשבוע שעבר נפגש שר החוץ האמריקני עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ודן עמו בסוגיית הנורמליזציה עם ישראל - כך אמרו בכירים אמריקנים לוואלה. השניים סיכמו להמשיך לדון על הנושא בהמשך.

שר החוץ של סעודיה, פייסל בן פרחאן, אמר במסיבת עיתונאים בריאד לאחר הפגישה כי "לא ניתן להגיע לנורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית". לדבריו, כל נורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית תהיה בעלת אופי מוגבל בלבד. היא אמנם תשרת את האינטרסים של מדינות האזור, אך תהיה חייבת לקרות יחד עם קידום הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully