וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסעודי: בלי פתרון הסוגיה הפלסטינית נורמליזציה עם ישראל תהיה מוגבלת בלבד

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 18:05

פייסל בן פרחאן, אמר זאת במסיבת עיתונאים בריאד, בנוכחות שר החוץ האמריקני בלינקן. לדבריו, נורמליזציה אמנם תשרת את האינטרסים של מדינות האזור, אך תהיה חייבת לקרות יחד עם קידום הסוגיה. בלינקן דן השבוע עם יורש העצר הסעודי לגבי חימום יחסים עם ישראל

בווידאו: יורש העצר הסעודי נפגש עם נשיא מצרים בקהיר/צילום: רויטרס

שר החוץ של סעודיה, פייסל בן פרחאן, אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בריאד כי "לא ניתן להגיע לנורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית". לדבריו, כל נורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית תהיה בעלת אופי מוגבל בלבד. היא אמנם תשרת את האינטרסים של מדינות האזור, אך תהיה חייבת לקרות יחד עם קידום הסוגיה.

בן פרחאן אמר זאת בנוכחות שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שאמר כי ארצות הברית פועלת להגברת השילוב של ישראל באזור ולחיזוק הסכמי אברהם. בלינקן נפגש בשלישי האחרון עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ודן עמו בסוגיית הנורמליזציה עם ישראל - כך אמרו בכירים אמריקנים לוואלה. השניים סיכמו להמשיך לדון על הנושא בהמשך.

שר החוץ של ערב הסעודית, פייסל בן פרחאן. 4 בדצמבר 2020. רויטרס
"לא ניתן להגיע לנורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית", שר החוץ הסעודי/רויטרס

הביקור של בלינקן בריאד הגיע על רקע המתיחות בין שתי בעלות הברית, החל מהמדיניות כלפי איראן ועד למצב זכויות האדם בממלכה ומחירי הנפט. וושינגטון חוששת מהעמקת ההשפעה של רוסיה וסין באזור, שגברה בשל התסכול שחשות חלק מבעלות בריתה המסורתיות של הממלכה מהצעדים האמריקניים במזרח התיכון.

הגורם הבכיר אמר כי השיחה בין בלינקן לבין בן סלמאן, שליטה בפועל של ערב הסעודית, נמשכה שעה ו-40 דקות. לדבריו, השניים הביעו הסכמות על שורת יוזמות שבהן "אנחנו חולקים את אותם האינטרסים", בעוד שהם הסכימו על כך שיש ביניהם חילוקי דעות ביחס לסוגיות אחרות.

לפי ההערכות, חלק ניכר מהפגישה בין בלינקן לבן סלמאן היה אמור לעסוק באפשרות לנורמליזציה בין ערב הסעודית לבין ישראל, אף שגורמים רשמיים הדגישו כי הסיכויים להתקדמות מיידית או משמעותית אינם גבוהים. "הם דנו בסיכויים לנורמליזציה ביחסים עם ישראל והסכימו להמשך דיאלוג בנושא", אמר הגורם האמריקני הבכיר, שלא מסר פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully