וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר: האישום נגד נתניהו נולד בחטא, הרפורמה קודמה באגרסיביות

28.6.2023 / 12:46

בריאיון באולפן וואלה! התייחס שר התרבות והספורט לדבריו של המפכ"ל לשעבר וקרא לסיים את הסוגייה המשפטית נגד ראש הממשלה: "סומך על השופטים שהצדק ייצא לאור". עוד טען כי הרפורמה המשפטית קודמה בדרך לא נכונה: "אי אפשר לעשות בבליץ"

השר מיקי זוהר בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו 28.6.2023/סטליס: ראובן קסטרו

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! להתבטאות של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך אודות משפט נתניהו, ואמר כי "כתבי האישום נגד נתניהו נולדו בחטא והתהליך היה מורעל", לדבריו: "הסוגיה המשפטית נגד נתניהו צריכה להיגמר ומוטב שעה אחת קודם". אלשיך אמר מוקדם יותר בריאיון בגלי צה"ל כי "אי אפשר היה לנחש שראש הממשלה לא יתפטר".

"שופטי בית המשפט אומרים שאין כאן שוחד - אז למה הגישו כתבי אישום", הוסיף השר בנושא, "נעשה פה עוול, נתניהו שילם מחיר אדיר אבל גם המדינה: 5 מערכות בחירות, כסף שנזרק".

כשנשאל האם לטעמו צריך להעמיד אותם לדין, השיב זוהר כי "אני אדם ריאלי - כנראה שאף אחד לא יועמד לדין. השאלה היא אם אנחנו נדע לתקן את המערכות כדי שיהיו נקיות ונטולות פנים". לדבריו: "נתניהו לא צריך רפורמה משפטית כדי להתגונן מהמשפט, אלה תיאוריות קונספירציה. נתניהו לא צריך רפורמה משפטית כדי להתגונן מהמשפט, אלה תיאוריות קונספירציה. די עם הספינים השקריים".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023/ראובן קסטרו

שר התרבות הוסיף כי "אלשיך אמר שהייתה החלטה ברורה של מספר מערכות חברו יחדיו לסיום כהונת נתניהו. זו הייתה ההחלטה והדרך שלהם הייתה באמצעות הגשת כתבי אישום שלא היה להם בסיס". לדבריו: "כל המתקפות על מערכת המשפט מוצדקות. הן לא באו בחלל ריק. אני סומך על שופטי ביהמ"ש שיגיעו לחקר האמת ויוציאו את הצדק לאור".

בהמשך, התייחס שר התרבות והספורט גם לתפקוד הממשלה, ואמר כי "בחודשים הראשונים חטאנו שהרבנו בדיבורים והפחתנו במעשים. דיברנו על הרפורמה, אבל לא עשינו אותה עדיין". גם הפעולות הביטחוניות שהממשלה וצה"ל עושים - הן צריכות לעשות בצורה חכמה אסטרטגית ומפתיעה ולא להודיע עליהן מראש. מציע לסמוך עלינו בנושאים הביטחוניים".

בתגובה לביקורת שנשמעת לאחרונה מצד חברי הקואליציה כלפי כוחות הביטחון, אמר השר: "אני מציע לכולם לתמוך ולחזק את כוחות הביטחון וגם אם יש הערות והארות יש קבינט, צריך להגיע ולדון שם. אורית סטרוק תקפה והתחרטה. אני מבקש בשמם להתנצל על האמירות האלה. לא מקבלים את האמירות. נעמוד מאחורי הצבא ונגנה כל פעילות אלימה נגד כוחות הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023/ראובן קסטרו

"הגענו למסקנה שנמשיך לראות את ההפגנות במשך 4 שנים, עד סוף הקדנציה", אמר זוהר בנוגע לקידום החד-צדדי של הרפורמה המשפטית, והוסיף: "זה לא ייעצר כי יש מי שמממן אותם מהארץ ומעולם".

בנוגע לקידום עילת הסבירות אמר: "מציע לחכות לראות מה קורה בוועדת חוקה. מעריך שהחוק יהיה מאוזן. נתניהו לוין ורוטמן יודעים שאם לא נבוא לתהליך בצורה אחראית ומאוזנת נתקע שוב כמו בפעם הקודמת. בפעם הקודמת זה היה אגרסיבי ולכן שילמנו מחיר. האשמה לא מוטלת על שר המשפטים, אלא על כולנו - לא נערכנו מספיק מבחינה הסברתית".

כשנשאל השר זוהר על המינויים הפוליטיים במשרדו, אמר כי מדובר ב"סערה בכוס תה". לדבריו, "לא מבין מדוע ציפו ממני למנות במשרד שלי אנשים ממחנה אחר. כולם ללא יוצא מן הכלל הם אנשי מקצוע מוכשרים ומתאימים". לדבריו, "רצינו לייצר איזון בהחלטות, בשנים האחרונות הסתבר שהרבה מההחלטות נפלו בצד מסוים של המפה וזה לא הימני, אני לא רוצה שהכל יתקבל לפני עקרונות ימניים, אלא על על-פי עקרונות מקצועיים. מי שטוב ומי שמתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully