וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי האונס האכזרי, תושבי גדרה נאלצים להגן על עצמם: "לא רואים פה משטרה"

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 12:48

4.5 חודשים אחרי האירוע הקשה ועל אף שהשר בן גביר הבטיח שינוי, הוא לא נראה באופק. בפועל, תחנת משטרה לא הוקמה, ואת נקודת השיטור מאיישים מתנדבים. "חוץ ממשמר אזרחי אין פה כלום", אומר תושב השכונה, ואחרת הוסיפה: "אני מקפידה לנעול את הדלת, המשטרה איבדה את כוחה"

בווידאו: הארכת מעצר לבן 22 החשוד באונס ופריצה לבית בגדרה/צילום:משטרת ישראל

על אף שעברו כארבעה חודשים וחצי מאז אירוע האונס האיום שהתרחש בשכונת גולדה בגדרה, הדרך להקמת תחנת משטרה בגדרה, כפי שהובטח, עוד רחוקה ותושבי המושבה נאלצים להגן על עצמם.

לאחר האירוע המטלטל שחוותה המושבה, תושבי גדרה, שחווים תחושת ביטחון אישי ירודה עקב אוזלת היד המשטרתית, הפגינו מול בית ראש המועצה, יואל גמליאל. גמליאל התחייב בפוסט בפייסבוק לקדם צעדים משמעותיים למען ביטחון התושבים וביניהם הקמת תחנת משטרה. "אני ממשיך ומקדם במרץ אל מול משרדי הממשלה הקמת תחנת משטרה גדולה במושבה", אמר גמליאל אז.

שכונה שבה בוצע האונס בגדרה 19 ביוני 2023. ארז הראל, אתר רשמי
השכונה שבה בוצע האונס בגדרה, 19 ביוני 2023/אתר רשמי, ארז הראל

כאשר השר לביטחון לאומי בן גביר הגיע לפגוש את תושבי גדרה לאחר המקרה, הוא התחייב גם כן לפעול למען הנושא: "התחלנו לעשות צעדים ואני מקווה שנצליח בחודשים הקרובים להקים משמר לאומי, לחזק את תחנות המשטרה ולהקים תחנות משטרה נוספות. להוסיף תקנים למשטרה - על זה אני נלחם".

"מאז האירוע, אני הרבה יותר חוששת בבית שלי." שיתפה הדר, תושבת גדרה שמתגוררת קרוב לדירה בה קרה האונס. "אני כן מקפידה לנעול יותר את הדלת, אבל אני לבד בבית עם תינוק אז זה מפחיד מאוד מאז מה שקרה. אני לא רואה יותר נוכחות משטרתית במושבה. אין שינוי לתחושת התושבים שהמוגנות נמוכה. זה בעצם ביטוי של תופעת מאקרו שבעצם המשטרה איבדה את הכוח שלה במדינה".

לאחר האירוע הנורא, תושבי גדרה החליטו שבסופו של דבר הם יצטרכו להגן על עצמם. בישיבת מועצה האחרונה של מועצת גדרה הוחלט על מתן תקציבים להקמת נקודה משטרתית חדשה בשכונת גולדה שעוברת בימים אלו התאמות בהתאם לרגולציה המשטרתית. על אף שנקודה זו מכונה "נקודה משטרתית", מאיישים אותה כיום תושבים שבוחרים להתנדב לכך וזאת במקום כוחות שיטור רשמיים.

עוד בוואלה!

"הקש ששבר את גב הגמל": תושבים בגדרה תובעים מענה לחוסר הביטחון האישי

לכתבה המלאה
נקודת המשטרה שהוקמה בעיר גדרה 19 ביוני 2023. ארז הראל, אתר רשמי
נקודת השיטור בשכונה. מאויישת על ידי תושבים במקום כוחות שיטור רשמיים/אתר רשמי, ארז הראל

יוזמה נוספת היא של ארגון השומר החדש, בשיתוף פעולה עם מועצה מקומית גדרה. הארגון הקים את מיזם "שומרים על הבית", שבמסגרתו יוקם משמר אזרחי נוסף. חלק מתושבי גדרה ביקרו בפייסבוק את ההכרזה על הקמת המשמר האזרחי, בעוד שלא הוקצו כוחות שיטור נוספים. תושב גדרה הגיב בפייסבוק: "יפה שוויתרתם על הרעיון של להקים תחנת משטרה מה שכבר 'הובטח' לפני עשור ולהסתמך על תושבים הרי זה בחינם אז ברור שבזה כן תתמכו." תושב נוסף הגיב "האם השומרים יאבטחו בנוסף לשוטרים שהובטחו לנו?"

"אין מי ששומע את הקול שלנו", אמר אליה, תושב שכונת גולדה. "חוץ מהמשמר האזרחי, אין שום דבר פה. רואים ניידת אחת פעם בשבועיים במקרה הטוב. המועצה המקומית פה ישנה ואנחנו בכלל תחת האחריות של תחנת יבנה שזה איזה 15 ק"מ מפה. ייקח מלא זמן עד שיגיעו לפה שוטרים באירוע".

זירת הפריצה והאונס בגדרה
4.2.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תושבים בזירת האונס בגדרה, 4 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך שנת 2017 הוקמה תחנת משטרה בעיר יבנה אשר נותנת מענה משטרתי ליישוב גדרה. החלטה על הקמת תחנה או נקודת משטרה מתבססת על פרמטרים שונים, בהם היקף אוכלוסייה, מאפייני פשיעה, מאפייני שטח, מרחק מתחנת משטרה קיימת ועוד.

"זה המקום להדגיש כי בעיר גדרה נפתחו מתחילת השנה פחות מ-35 תיקים בגין עבירות פשיעה עבריינית, נתון נמוך הודות לפעילות אכיפה אפקטיבית וממוקדת. משטרת ישראל פעלה ותמשיך לפעול ביתר שאת למען תושבי גדרה לטובת חיזוק תחושת הביטחון האישי. יודגש כי משטרת ישראל נמצאת בחוסר תקינה משמעותי למול משימותיה וככל שיתקבלו תקני כוח אדם ייבחן הנושא במסגרת התעדוף הארגוני".

איתמר בן גביר בזירת הפריצה והאונס בגדרה
4.2.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התחייב לפעול. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת האונס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המועצה המקומית גדרה מסרה: "גדרה מושבה בטוחה, שקטה המאופיינת באיכות החיים שבה. המועצה המקומית והעומד בראשה פועלים על מנת לשמר את הביטחון האישי בכל עת. לראיה, המועצה נקטה ועודנה נוקטת מספר צעדים משמעותיים: חברת אבטחה פרטית (נץ) אשר מסיירת בשכונת גולדה, שדרוג המצלמות הפרוסות ברחבי היישוב, לצד הקמת מוקד רואה, הקמת נקודת משטרה בלב שכונת גולדה סמוך לספורטק, עידוד וחיזוק המשמר אזרחי בשיתוף משטרת ישראל והכנסת ארגון 'השומר החדש' לגדרה.

במועצה הוסיפו: "בשבוע שעבר נפגש ראש המועצה יואל גמליאל עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השר יחד עם מפקדי משטרת ישראל, הציגו בפני ראש המועצה את נתוני הפשיעה בגדרה, מהנמוכים במדינת ישראל. השניים סיכמו כי נקודת המשטרה בגולדה תתוגבר בחוקר נוסף ובהמשך בכוח אדם נוסף. כיום, נקודת המשטרה בגולדה עוברת שדרוגים נוספים על פי הסטנדרט שנדרש על ידי משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully