וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקש ששבר את גב הגמל": תושבים בגדרה תובעים מענה לחוסר הביטחון האישי

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 5:57

בעקבות אונס האישה בת ה-30 לעיני ילדיה, מבטיחים תושבים לא לשתוק. "לא יכול להיות שאין פה תחנת משטרה. יש הרבה פריצות", אומר אחד מהם. "למה אני צריך לומר לבת שלי שלא תחזור הביתה לבד?". כתומך בן גביר הוא אומר: "אם הוא לא יתחיל להזיז עניינים, הוא יאבד את קולי"

תיעוד הפריצה לגדרה/ערוץ 13

בזמן שראש מועצת גדרה יואל גמליאל ומשטרת מחוז מרכז רבים ביניהם ומגלגלים אחריות בסוגיית היעדר הביטחון האישי בעיר, תושבי המועצה מתמודדים מזה זמן רב עם ההפקרות ואוזלת היד מצד הרשויות, שלא מספקים להם את המענה הביטחוני הנדרש. אירוע השוד והאונס המחריד של תושבת המועצה הוא "הקש ששבר את גב הגמל", אמר אמש (שבת) תושב העיר אורן חדד בשיחה עם וואלה!

"כמורה נהיגה פה בעיר אני שומע על הזמן מנערים ונערות שהם עוברים ליד בניין שנבנה שהפועלים שם זורקים להם מילים ומטרידים אותם", מספר חדד. "למה הם צריכים להתעלם? למה אני צריך לומר לבת שלי שהולכת לחברה בשכונה החדשה, שלא תחזור לבד הביתה ושתחכה שאני אאסוף אותה, למה?".

זירת הפריצה והאונס בגדרה
4.2.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אנחנו הולכים להתאחד פה". תושבים בזירת האונס בגדרה, 4 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חדד הוסיף: "מה שקורה פה זה קורה בכל הארץ, אבל מה הפתרון, שנמשיך לשתוק? והנה עכשיו זה התפוצץ לנו בפנים. לא יהיה מצב שבו איזה פועל יזרוק מילה וזה יעבור בשקט. אנחנו הולכים להתאחד פה ביחד, שהם יבינו שלא כדאי להתעסק איתנו. אף אחד לא אומר להם לא לעבוד ולא להתפרנס".

תושבי גדרה הם לא היחידים שסובלים מהמצב. מצוקת כוח האדם במשטרה הביאה לכך שכיום, כמעט כל תחנת פריפריה המסונפת למרחב ומחוז במשטרה, נמצאת בחסר של שוטרים וחוקרים. לכן הסיכוי של אזרחים באזורים אלה להיתקל בניידת סיור ברחובות שואף כמעט לאפס. בלית ברירה, עוד ועוד יישובים ושכונות ברחבי הארץ, שתושביהם מסוגלים לממן שירותי שמירה פרטיים דרך חברות שמירה, עושים זאת.

חדד שיזם הערב מפגש תושבים בעקבות האירוע הקשה מספר על מצוקת התושבים במועצה: "כשבאתי לגדרה אני ואשתי כזוג צעיר, גרו פה 7,000 תושבים. מאז גדרה התפתחה בקצב אדיר, בבנייה ובחינוך, אבל גם אחרי 35 אלף תושבים, מה שלא התפתח זה הביטחון האישי. לא יכול להיות שאין פה תחנת משטרה, ויש פה הרבה בנייה והרבה פועלים. אל מול זה יש הרבה הרבה פריצות, הרבה גניבות רכבים. אז בנו פה תחנת מד"א וכיבוי אש, אבל בשביל להתלונן במשטרה צריך ללכת לרחובות או ליבנה. יש פה שיטור עירוני, אבל זה לא מספיק".

עוד בוואלה!

בתום מצוד: בדואי בן 22 נעצר בחשד לאונס בת ה-30 בגדרה לעיני ילדיה

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר בזירת הפריצה והאונס בגדרה
4.2.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא שבוי שלו". איתמר בן גביר בזירת האונס, 4 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהתייחס להצהרת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע אתמול למועצה וספג ביקורת קשה מצד התושבים, אומר חדד כי "המסר שלנו הוא למועצה, למשטרה ולשר לבט"ל, ואני אחד שהצבעתי לו, ויש לי עדיין את השלט שלו על הבית שלי. אני לא שבוי שלו, ואם הוא חושב שהמשפט שכל פוליטיקאי זורק - מה שרואים משם לא רואים מכאן - יעבוד עליי, הוא טועה. אם הוא לא יתחיל להזיז עניינים, את הקול שלי וכל מי שגרמתי לו לתמוך בו הוא יאבד, והוא לא יהיה בכנסת אם הוא לא מסוגל למלא את ההבטחות שלו".

צעיר בן 22 נעצר בחשד שאנס את האישה. החשוד נמלט לשטחי הרשות הפלסטינית, שם נעצר אתמול, ובמקביל נעצרו שישה גברים נוספים, בני משפחה אחת מהפזורה הבדואית שעובדים בגדרה.

על פי החשד, ב-3:00 לפנות בוקר שבין יום חמישי לשישי פרץ החשוד לדירה וזמן קצר לאחר מכן קשר את האישה בחדרה ואנס אותה, כשבזמן המעשה שהו בבית שלושת ילדיה - בני פחות משש. המצוד ארך מעט יותר מיממה. ממצאים פורנזיים נאספו מהזירה, ומשעות הלילה סמוך למקרה כוחות משטרה סרקו את האזור בניסיון לאתר את החשוד - שנתפס היום.

גורם במשטרה אמר כי נבדקת האפשרות כי החשוד פרץ לדירה מלכתחילה במטרה לאנוס את האישה, ולא כדי לגנוב רכוש. "הוא היה נראה מופתע כשנעצר", אמר הגורם. "הבנו שמעורבות בזה מספר דמויות מהפזורה", אמר הגורם בהתייחס למעצר הנרחב. לדבריו, מחר הוא יובא לבית משפט לדיון בהארכת מעצרו יחד עם העצורים אחרים, שלפי החשד סייעו לו להימלט לשטחי הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully