וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבתאי נגד בן גביר: "משמר לאומי יפרק את המשטרה ויפגע בביטחון האזרחים"

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 11:35

המפכ"ל אמר כי הקמת משמר לאומי כגוף נפרד מהמשטרה - הוא מהלך מיותר ומסוכן. "הבהרתי כי הצורך בהקמת גוף חדש ונפרד ממשטרת ישראל אינו ברור ועלול להזיק", אמר. "התרעתי בפני השר לביטחון לאומי, כי מדובר במהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר"

בווידאו: שבתאי נגד בן גביר: "משמר לאומי יפרק את המשטרה ויפגע בביטחון האזרחים"/שלומי גבאי

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר היום (שלישי) כי הוא מתנגד להקמת המשמר לאומי וכי מדובר בצעד מסוכן שיפגע בביטחון האזרחים. "לא סוד הוא שהבעתי את הסתייגותי המקצועית והתרעתי בפני השר לביטחון לאומי, כי הקמת משמר לאומי שיוכפף למשרדו הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר - עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים", אמר. "הבהרתי כי הצורך בהקמת גוף חדש ונפרד ממשטרת ישראל אינו ברור ועלול להזיק ליכולות התפעול של כלל מערכי ביטחון הפנים במדינה. למען הסר ספק - אני אומר, משמר לאומי כן, הקמת גוף בטחוני נוסף מקביל למשטרת ישראל - לא".

שבתאי הסביר כי הקמת משמר לאומי תחת המשטרה - ישרת את שלטון החוק ויגן עליו. "כל ניתוק ממוטת שליטה ופיקוד משטרתי יהווה הרס של הביטחון האישי, בזבוז משאבים ופירוק של משטרת ישראל מבפנים, הן ברמת בנין הכֹח והן בהפעלתו", אמר. "אמשיך לפעול לשמירת עצמאות המשטרה וְלהיותה הגוף הפוקד היחיד במדינה, בתחום בטחון הפנים. קרי, נוהל אחד, פיקוד אחד, מערכת מידע ומודיעין אחת".

קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה 04 באפריל 2023. שלומי גבאי
מתנגד למשמר לאומי. שבתאי/שלומי גבאי

בתחילת השבוע הממשלה אישרה את הקמת המשמר הלאומי תחת המשרד לביטחון לאומי. לפי ההודעה שנמסרה מלשכת רה"מ עולה כי ועדה מקצועית תקבע אם המשמר הלאומי יהיה כפוף למפכ"ל או לגוף אחר, ותדון בסמכויותיו של הגוף. היא תגיש את המלצותיה תוך 90 יום לממשלה. עוד נמסר כי "המשמר הלאומי יטפל במצבי חירום לאומיים, לדוגמת הפרעות במהלך מבצע 'שומר החומות'".

לצורך הקמת הגוף אישרה הממשלה קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציבי כל משרדיה כדי לממן תוספת של כמיליארד שקלים. בין היתר, הקיצוץ יכלול כ-285 מיליון שקלים בשנה מתקציב משרד הביטחון, יותר ממאה מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך וההשכלה הגבוהה וכ-40 מיליון שקלים במשרדי הרווחה והבריאות.

עוד בוואלה!

שבתאי נגד בן גביר: "הקמת המשמר הלאומי עלולה לפגוע בביטחון האזרחים"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שואף להוציא את מג"ב מהמשטרה. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת ההבנות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, נתניהו התחייב לקדם לאלתר את הקמת "המשמר הלאומי" - אותו מקדם בן גביר - ולכך סוכם על תוספת תקציבית מיידית של מיליארד שקלים. התוספת תמומן מקיצוץ רוחבי של 1.5% בכל משרדי הממשלה, כולל מהביטוח הלאומי.

בן גביר שואף להקים את "המשמר הלאומי" תוך הוצאת מג"ב מהמשטרה, הסדרתו כזרוע אכיפה נפרד והכפפת מפקד מג"ב למדיניות השר. זה יאפשר לשר לביטחון לאומי לקבוע את סדרי העדיפויות של מג"ב ובמידת הצורך לנייד כוחות באזורים שונים ברחבי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully