וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב נגד הקמת משמר לאומי תחת בן גביר

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 22:37

המחאה התקיימה במקביל גם בחיפה, ירושלים, באר שבע, חולון ורחובות, תחת הכותרת "לא למיליציה של בן גביר". בעקבות ההפגנה נחסמו לתנועה רחוב קפלן ודרך מנחם בגין בתל אביב - ונפתחו מחדש כעבור שעה

בווידאו: הפגנות ענק ברחבי הארץ, עשרות אלפים חסמו את נתיבי איילון/צילום: יותם רונן, חדשות 13

מאות בני אדם הפגינו הערב (רביעי) בתל אביב נגד הקמת משמר לאומי תחת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תחת הכותרת "לא למיליציה של בן גביר". בעקבות ההפגנה נחסמו לתנועה רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים וצומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום - ונפתחו כעבור שעה.

על השלטים של המפגינים נכתב בין השאר "כשהממשלה נגד העם - העם נגד הממשלה", "משמר לה-מליציה של בן גביר" ו"פלוגות סער לא כאן". המפגינים קראו "הפאשיזם לא יבוא" ו"לא רפורמה משפטית לא מיליציה גזענית".

המחאה, שאותה הובילה תנועת "עומדים ביחד", התקיימה במקביל בחיפה, ירושלים, באר שבע, חולון ורחובות. אל "עומדים ביחד" הצטרפו ארגונים נוספים בהם תנועת חד"ש והחזית הוורודה.

עדי, בת 65 מתל אביב, שהגיעה להפגנה עם שלט עליו כתוב "הפאשיזם לא יעבור" אמרה כי "אנחנו קרובים לאבד את המדינה. אנחנו רואים עלייה של הפאשיזם, המשיחיות, הטרלול והחמדנות. התקבצות של כוחות האופל. אולי סוף סוף אנשים מתחילים להבין שמע שקורה בגדה לא נשאר בגדה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית. 29 במרץ 2023. אורי סלע
הפגנה בתל אביב, היום/אורי סלע

לפני יומיים סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לביטחון לאומי כי תינתן לממשלה ארכה למושב הבא להעביר את חקיקת המהפכה המשפטית, בתמורה לקידום "המשמר הלאומי" שיעמוד תחת בן גביר - כך לפי מפלגת עוצמה יהודית. זאת, לאחר שבן גביר איים לפרק את הממשלה אם החקיקה תיעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully