וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמה יהודית: נתניהו סיכם להקים את "המשמר הלאומי" של בן גביר בתמורה לדחיית החקיקה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 19:15

רה"מ נועד עם בן גביר פעמיים ולבסוף, לפי הודעת מפלגתו של האחרון, סוכם כי ימשיכו להעביר את הרפורמה במושב הבא - בתמורה לקידום הקמת "המשמר הלאומי" תחת בן גביר. לפי הסיכום, אם לא יושג מתווה מוסכם בזמן הפגרה, החקיקה תובא באופן חד-צדדי במושב הבא

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לדחות את חקיקת המהפכה המשפטית למושב הבא - כך, לפי הודעת מפלגת "עוצמה יהודית". לדבריהם, נתניהו סיכם עם בן גביר כי תינתן לממשלה ארכה למושב הבא "להעביר את הרפורמה בהידברות", בתמורה לקידום "המשמר הלאומי" שיעמוד תחת בן גביר. זאת, לאחר שבן גביר איים לפרק את הממשלה אם החקיקה תיעצר. נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת ב-20:05 במשרד רה"מ בירושלים.

לפי עוצמה יהודית, סוכם כי תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה הקמת "המשמר הלאומי". זאת, לאחר שנתניהו נועד היום פעמיים עם בן גביר, בניסיון לפתור את האיום שלו לפרוש מהממשלה אך לתמוך בה מבחוץ בגלל עצירת החקיקה הצפויה של הרפורמה המשפטית. בן גביר מסר כי הסכים להסיר את הווטו לדחיית החקיקה "תמורת התחייבות של נתניהו כי החקיקה תובא לאישור הכנסת במושב הבא, במידה ולא יגיעו להסכמות בזמן הפגרה". לפי הסיכום, אם לא יושג מתווה מוסכם בזמן הפגרה, החקיקה תובא באופן חד-צדדי במושב הבא.

בן גביר שואף להקים את "המשמר הלאומי" תוך הוצאת מג"ב מהמשטרה, הסדרתו כזרוע אכיפה נפרד והכפפת מפקד מג"ב למדיניות השר. זה יאפשר לשר לביטחון לאומי לקבוע את סדרי העדיפויות של מג"ב ובמידת הצורך ניוד כוחות באזורים שונים ברחבי מדינת ישראל.

מסמך לפיו ביום ראשון תובא לאישור הממשלה הצעה להקמת משמר לאומי תחת המשרד לביטחון לאומי. ללא, אתר רשמי
המסמך עליו חתמו בן גביר ונתניהו/אתר רשמי, ללא

דובר הבית הלבן לענייני חוץ וביטחון ג'ון קירבי אמר כי ממשל ביידן היה בקשר ביממה האחרונה עם בכירים בממשלת ישראל, הבהיר להם את דאגתה של ארצות הברית מההתפתחויות האחרונות סביב התכנית המשפטית ודחק בהם להתפשר.

נתניהו הגיע היום למליאת הכנסת כדי להשתתף בהצבעות על התקציב, אחרי התייעצויות ארוכות במשרד רה"מ. התקציב אושר בקריאה ראשונה, לאחר שגלנט נעדר מההצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, אריה דרעי, בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו, דרעי ולוין, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בינתיים, רה"מ התייעץ בלשכתו עם השרים יריב לוין ויואב קיש ויו"ר הקואליציה אופיר כץ. השר יצחק וסרלאוף מהמפלגה נואם במליאה כדי לעכב את ההצבעה מזה למעלה משעה וחצי. נתניהו ולוין נועדו עם השר אבי דיכטר, שנחשב מועמד מוביל לתפקיד שר הביטחון במקומו של גלנט, שהודח. גורמים בסביבת נתניהו אמרו לפני זמן קצר כי "הסיכויים שגלנט יחזור לתפקיד - קלושים".

נתניהו הודיע היום לראשי הקואליציה על החלטתו לעצור את קידום המהפכה המשפטית, למרות התנגדותם של שר המשפטים יריב לוין ובן גביר. במסגרת עצירת החקיקה, גם "חוק דרעי 2", שאמור לאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר חרף פסיקת בג"ץ, לא צפוי לעבור במושב הנוכחי.

נתניהו אמור היה לעדכן את ראשי הקואליציה בהחלטה בישיבה שהתכנסה הבוקר, אך זו התארכה בשל לחצים של לוין על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ובן גביר, שיאיימו על נתניהו שיפרקו את הממשלה אם התכנית תעצור. לוין הבהיר כי הוא לא יתפטר מתפקידו, למרות הכוונה לעצור זמנית את החקיקה, בעוד שבסביבתו של בן גביר אמרו שהוא "שוקל את צעדיו".

בשעות הצהריים, התאספו אלפי מפגינים נגד הממשלה מחוץ לכנסת בירושלים, ובהמשך צפויה הפגנת ימין יריבה ובמשטרה חוששים מעימותים אלימים. זאת, בין היתר, אחרי שארגון הימין הקיצוני "לה פמיליה" קרא לתומכיו למחות במקום. שמחה רוטמן וסמוטריץ' קראו לתומכי הממשלה לצאת ולהפגין בעד המהפכה המשפטית מחוץ לכנסת.

בשעות הצהריים, אחרי שתיקה ארוכה, נתניהו קרא לצדדים לשמור על איפוק. "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו", כתב בטוויטר. הלחץ על נתניהו לעצור את החקיקה התעצם מאז שעות הערב אתמול, עם החלטתו לפטר את גלנט שהוציאה עשרות אלפי מפגינים לרחובות. הבוקר קרא נשיא המדינה יצחק הרצוג לקואליציה ולאופוזיציה ואמר: "תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות". הוא הפציר בקואליציה לעצור את הליך החקיקה לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully