וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בתגובה ראשונה להדחת גלנט: "אני אחראי, אין מקום בצה"ל לסרבנות"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 16:13

הלוי יצא נגד מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית במכתב ששלח לכלל חיילי הסדיר והמילואים. בנוסף הוא הבטיח כי כל משימה אליה יצאו תהיה תואמת לערכי צה"ל, ולא תושפע מאינטרסים פסולים של הדרג המדיני. "מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית"

בוידאו: ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי יצא היום (שני) נגד מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית במכתב ששלח לכלל חייל הסדיר והמילואים. "משימתנו היא ההגנה על הבית מול האיומים הגוברים מבחוץ. אנו מכירים אותם היטב ומבינים כי זה הזמן לגלות אחריות", כתב הלוי. "ידעו אויבינו כי כולנו עומדים על משמרתנו ואיש אינו נוטש".

"ואתם, כל אחד על משמרתו אחראי למילוי חלקו במשימה ביודעו כי אין לו תחליף. מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית - אין להם מקום בצה"ל, כי כאן פגיעתם היא אנושה", המשיך הלוי. "לכל אחד מכם אחריות אישית להתייצב למשימה ולבצעה בלי כל שיקול זר. נצופף שורות, נהיה ערבים זה לזה, ויחד נשפר את המוכנות לכל משימה, בכל חזית, מול כל אויב, זו המשמרת שלנו".

משמר כבוד לרמטכ"ל ה-23, הרצי הלוי ברחבת בניין הרמטכ"ל הקריה, 16 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"אני אחראי כי כל משימה שתופקד בידיכם תהיה משימת הגנה על ביטחון מדינת ישראל". הלוי/ראובן קסטרו

הלוי התייחס גם לחשש כי עם אישור סעיפי המהפכה המשפטית הדרג המדיני ישתמש בצבא למשימות שאינן מוסריות. "אני ולצידי המפקדים, לכל אורך שדרת הפיקוד, נוביל את צה"ל ואתכם גם בימים המורכבים האלה", הוסיף הרמטכ"ל. "אני אחראי כי כל משימה שתופקד בידיכם תהיה משימת הגנה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ותהלום את ערכי צה"ל".

אמש הדיח ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו. המהלך נעשה לאחר שגלנט קרא יום קודם לכן לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. בעקבות המהלך, יצאו המונים להפגין ברחבי הארץ. גלנט עצמו הגיב לאחר פיטוריו: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

עוד בוואלה!

נתניהו יודיע על עצירת החקיקה, לוין לא יתפטר: אכבד כל החלטה

לכתבה המלאה
יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי". גלנט/ראובן קסטרו

ההחלטה של ראש הממשלה התקבלה בתדהמה בשורות צה"ל, קצינים לא האמינו שנתניהו יחליט על מהלך קיצוני שכזה במיוחד לאחר שגלנט הציג בנאומו את הדעה הרווחת בצבא. זאת, לאור הסדקים שנוצרו בחודש האחרון, ומפניהם התריעו בכירים בבמטה הכללי והמהווים סכנה ברורה ליישום פעילות מבצעית מיוחדת.

גורמים בצה"ל אף הביעו חשש ששר הביטחון הבא ינחה לשפוט חיילים או להדיח אותם משירות צבאי במידה ויביעו מחאה או ייעדרו משירות מילואים במסגרת צעדים נגד המהפכה המשפטית. הגורמים הדגישו כי מהלך כזה עלול להיות טעות שתסלים את המצב וכל הפעולות שנעשות עד כה נועדו להרגיע את השטח ולאפשר לחיילים להביע את דעתם עד כמה שניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully