וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנויות סגורות ובלבול לאחר ההשבתה: "זה פוגע בכולם"

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 14:42

דעות חלוקות היום בקניונים לאחר החלטת ההסתדרות להשבית את המשק בעקבות המהפכה המשפטית. "זה פוגע בפרנסה", אמרה מנהלת חנות אחת. לקוחה שלה חשבה אחרת: "בנחמדות - לא נשיג שום דבר"

קבוצת פוקס מצטרפת לשביתה נגד המהפכה המשפטית. קניון "מול זיכרון" מול זיכרון יעקב./יואב איתיאל

שעות לאחר הודעת ההסתדרות על שביתה כללית במשק, שהובילה גם את ראשי המגזר העסקי להצטרף להשבתה בעקבות המשך קידום המהפכה המשפטית ופיטורי שר הביטחון יואב גלנט, התנועה בקניונים דלילה.

התחושה בחוץ היא של בלבול גם אצל הלקוחות וגם אצל מוכרים לגבי מי יישאר פתוח ועד מתי. מוכרים כל הזמן בטלפונים עם הנהלות הרשתות כדי לקבל הנחיות. מצב הרוח הכללי אצל כולם אינו מרומם בלשון המעטה. ההתפתחויות בירושלים מעסיקות את כולם. עם זאת, השביתה אמנם מתקבלת בדרך כלל בהבנה, אבל כשמתחילים לדבר עליה ועל יעילותה צצות גם התנגדויות והמחלוקות.

הקניון הפתוח "מול זכרון" שמול זכרון יעקב פועל אמנם, אבל בצהריים (שני) החלו כמה חנויות לסגור. "גם זה לצערנו, זה פוגע בכולם", אומרת רווית ויזל מחדרה, מנהלת בחנות רשת WeShoes לנעליים שבמתחם. "זה פוגע בפרנסה, וזה פוגע בלקוחות".

קבוצת פוקס מצטרפת לשביתה נגד המהפכה המשפטית. קניון "מול זיכרון" מול זיכרון יעקב.. יואב איתיאל
שלט בכניסה לחנות של רשת Fox/יואב איתיאל

היא אומרת שלקוחות מתוסכלים, שהגיעו לחנות משקפי השמש Erroca שלידה ומצאו אותה סגורה, נכנסים אליה לברר מה קרה. "יש דרך למחות וזו לא הדרך", אומרת ויזל. גלית דדון, תושבת זכרון יעקב ולקוחה של ויזל שנמצאת בחנות ושומעת את השיחה, דווקא בעד דרך המחאה הזו. "בנחמדות לא נשיג שום דבר", היא אומרת, "מצידי שישביתו את המדינה. מהתחלת המחאה אני אומרת את זה. עובדה שרק כאשר הגיעו 'אנרכיסטים', התחילו לשים לב שקורה פה משהו".

עוד חנויות שנסגרו היא חנות ההלבשה של yanga מבית Fox. חנות "ללין", שבאותה בעלות, נותרה פתוחה אבל שעה קלה אחר כך כבר נסגרה. כך גם בחנויות נוספות של רשת פוקס ש הדביקו שלט בכניסה: "קבוצת פוקס מצטרפת לשביתה הכללית במשק ולכן החנות סגורה - נשמח לראותכם בהמשך".

עוד בוואלה!

ההסתדרות והשלטון המקומי הודיע על שביתה נרחבת: "לעצור את הטירוף"

לכתבה המלאה
קבוצת פוקס מצטרפת לשביתה נגד המהפכה המשפטית. קניון "מול זיכרון" מול זיכרון יעקב.. יואב איתיאל
קבוצת פוקס מצטרפת לשביתה נגד המהפכה המשפטית. קניון "מול זיכרון" מול זיכרון יעקב./יואב איתיאל
קניון ביג פרדס חנה סגור. יואב איתיאל, יואב איתיאל
קניון ביג בפרדס חנה סגור/יואב איתיאל, יואב איתיאל

בחנות בגדי הספורט Under Armour אומר המוכר מאלק ברייה מפרדיס כי "בינתיים פתוח, אבל מחכים להוראות מהנהלת הרשת". טל עבאדה ממושב דור מוכר בחנות ההלבשה תמנון, שגם היא פתוחה, אומר כי יום העסקים מתנהל כרגיל. כשהוא נשאל על מצב הרוח בקרב הקונים הוא אומר: "לא כל כך מדברים איתם על זה. באים-קונים-הולכים ואצלנו לא קיבלנו שום הנחיות לסגור".

שתי סטודנטיות לעבודה סוציאלית, שניצלו את ההשבתה לבוא לקניות בקניון, ביקשו להשאר בעילום שם ואמרו כי ההשבתה פוגעת דווקא באוכלוסיות המוחלשות. מנהל בהנהלת הקניון שיצא לסקור את החנויות שנסגרו מול אלה הפתוחות העריך כי בהדרגה רובן ככולן תסגרנה. "זה עניין של זמן", אמר בדאגה.

כמה קילומטרים משם בקניון ביג פרדס חנה, כל החנויות סגורות, כולל הסופרמרקט של רמי לוי ובתי הקפה. גם מי שהיה רוצה להותירם פתוחים לא יכול כי הכניסה למתחם אף נחסמה בגדרות שעליהן מוצבים מאבטחים המונעים את הכניסה. מגרש החניה הגדול התרוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully