וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי מחאת המילואימניקים הודיעו על החרפת הצעדים: "צבא עם יש רק בדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 19:38

ברקע הדאגה הגוברת במערכת הביטחון מהתרחבות המחאה של משרתי המילואים שמסרבים להתייצב לשירות במחאה נגד המהפכה המשפטית, מובילי התנועה הזהירו כי עם קידום החקיקה - הם יחתימו משרתים על סירוב להתייצב ביחידותיהם. "אנחנו חלק בלתי נפרד מהצבא"

ראשי מחאת המילואימניקים הכריזו: "אם החקיקה תמשך - לא נשרת"/ניב אהרונסון

מובילי מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית הודיעו היום (שלישי) על החרפת צעדי המחאה, והחתמת משרתים נוספים על אי-התייצבות ביחידותיהם. "בלב כבד ובטן מתהפכת אנחנו מודיעים על הסלמת המאבק", אמרו נציגי המחאה במסיבת עיתונאים שכינסו. זאת, לאחר שכבר אלפי משרתי מילואים הודיעו כי לא יתייצבו לשירות במחאה על התוכנית להחלשת מערכת המשפט שמקדמת הממשלה.

"11 שבועות אנחנו במחאה ברחובות הממשלה דוהרת ומפרה את החוזה בינה לבינינו. רשות מבצעת עם כוח בלתי מוגבל היא דיקטטורה. אנחנו מפחדים ממנו. אם חוקי הדיקטטורה יחוקקו לא יוכל להתקיים צבא עם. צבא עם יש רק בדמוקרטיה", אמר סא"ל במיל' רון שרף. "אם יחוקקו החוקים - אנחנו ועוד עשרות אלפים שאיתנו יפסיקו את התנדבותם למילואים. הצבא מתפרק, אנחנו רואים את זה, הקול שלנו רועד. אנחנו חלק בלתי נפרד מהצבא".

מובילי מחאת המילואימניקים בהצהרה לתקשורת 21 במרץ 2023. ניב אהרונסון
מובילי מחאת המילואימניקים/ניב אהרונסון

עוד שרף כי "עד כה עצרנו את האנשים שלנו מלבצע את הצעד הזה אבל הקו האדום מתקדם במהירות. אנחנו עושים זאת מאחריות ואהבה גדולה למדינה. היום נתחיל להחתים אקטיבית את כל מתנדבי המילואים. האחריות היא לא עלינו, אלא על הממשלה. בידיים שלהם לעצור את הקרע הנורא הזה".

אל"מ במיל' גרמן גילמן הוסיף: "עליתי בגיל 18 והתגייסתי שנה וחצי אחרי, 30 שנה שירתתי בצה"ל, השתחררתי לפני פחות משנה. עליתי לארץ כדי לחיות במדינה דמוקרטית. אני לא מוכן לשרת במקום שהוא לא דמוקרטיה". רס"ן במיל' שירה אטינג, שהייתה טייסת מסוקי קרב וכיום מדריכה בבית הספר לטיסה אמרה כי "אנחנו חוששות שמקומנו ייפגע, שכשבג"ץ יהיה מוחלש יוציאו אותנו וייקחו אותנו אחורה ולא יאפשרו לנו לשרת איפה שאנחנו משרתות. נילחם נגד כל גורם שירצה לקחת אותנו אחורה".

עוד בוואלה!

אחד מראשי מאבק המילואימניקים: "כיוונו אקדח לרקה של הדמוקרטיה"

לכתבה המלאה
מובילי מחאת המילואימניקים בהצהרה לתקשורת 21 במרץ 2023. ניב אהרונסון
מובילי מחאת המילואימניקים/ניב אהרונסון

נציג נוסף של המחאה, אורן שביל, אמר במסיבת העיתונאים: "שירתתי ביחידה שעושה פעולות כירורגיות, תמיד ידעתי להגיד לאנשים שהם מוגנים מבית הדין הבינלאומי בהאג, שיש מערכת משפט שיודעת לחפות עליהם. ברגע שההפיכה המשטרית תעבור לא אוכל להגיד להם שהם מוגנים, לתת להם תחושה שהכול יהיה בסדר".

בתוך כך, מפעילי כלי הטיס המאויישים מרחוק, כלי הסיכול הממוקד של צה"ל, גם התריעו עם חקיקת המהפכה המשפטית תימשך - הם לא יתייצבו לשירות. "ככל שהחקיקה תועבר במתכונתה הנוכחית, מדינת ישראל כבר לא תהייה המדינה עליה נשבענו להגן", כתבו המפעילים במכתב ששלחו לראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר האופוזיציה. "החקיקה המוצעת נוגדת את ערכי היסוד הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית ואת ערכי צה"ל".

"אנו עדים לתהליכי החקיקה שמתקדמים בצעדי ענק ומעלים חשש כבד לגורל המדינה שנקרעת מבפנים ועלולה לאבד את אופיה הדמוקרטי - אנו קוראים לכם לעצור את הטירוף, להרגיע את הרוחות ולהתחיל הידברות", הוסיפו המפעילים. "מערכת משפט עצמאית היא השכפ"צ שלנו כאנשי מילואים. פגיעה בה יסכן כל אחד מאיתנו באופן אישית".

שלשום נודע לוואלה כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שוחחו על התרחבות מחאת המילואימניקים. המחאה עלתה מדרגה בסוף השבוע, עם הצטרפות מאות מילואימניקים ממערך המבצעים המיוחדים באמ"ן ו-250 לוחמי סייבר במילואים, עשרות רבות של טייסי מילואים פעילים, כמחצית ממפעילי כלי הטיס הלא מאוישים ועשרות בקרים מחיל האוויר.

הקמת לשכת גיוס במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,בני ברק 16 במרץ 2023. אמנון חורש, אתר רשמי
מחאת המילואימניקים בבני ברק. שבוע שעבר/אתר רשמי, אמנון חורש

בשלב זה, טוענים גורמי צבא, "אין פגיעה בפעילות המבצעית, אבל המגמה היא שלילית והיא עשויה להדביק מערכים נוספים בצה"ל במילואים וגם משרתים בסדיר. ולכן, צריך להמשיך ולדבר ולבדוק כל הזמן מה קורה בדרגי השטח. מדובר במצב מסוכן מאוד".

מנגד גורם צבאי בכיר אמר כי "המילואימניקים משחקים באש. זה מאוד מסוכן. זו פגיעה בפעילות הצבא ובוודאי שיש כזו. ברגע שמפקד יחידה שוקל את מי להזמין בהתאם להפגנות ולא בהתאם לצורך המבצעי, יש פגיעה, וזה ילך ויתרחב וילך ויעמיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully