וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס שסירב להתייצב למילואים: "מה שחשוב כעת זה ההפגנות - צריך להעביר מסר"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 13:13

סא"ל במיל' ח' הודיע כי לא יגיע לאימונים בטייסת בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אנחנו מודאגים ממי יהיה על הברקס - מי הולך להיות שם", הסביר. "בזמן אמת - כמו שהמפכ"ל לא יהיה מסוגל לעצור את זה, כך גם מפקד חיל האוויר"

בווידאו: חסימה בנתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית/יותם רונן, ניב אהרונסון

סא"ל במיל' ח', טייס מסוקים פעיל בן 47, הודיע אתמול (ראשון) כי לא יגיע לשירות מילואים בטייסת בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אני חושב שהדבר החשוב עכשיו זה לא לאייש את הקוקפיט אלא לאייש את ההפגנות ולהגיע בכוח מלא", אמר היום בשיחה עם וואלה. "יש בכיס שלנו קלף ג'וקר וצריך להעביר את המסר. כולנו יודעים שאם יהיה איום קיומי או אמיתי - נשים הכול בצד ונבוא לצבא. יש לי שתי ילדות להגן עליהן".

ח' מגיע למילואים בטייסת אחת לשבועיים ולדבריו ישנו תרחיש וסכנה לקיום משבר חוקתי. "רוב הטייסים משאירים את נקודת ההחלטה הסופית לשם", הסביר. "ועדיין יש לא מעט שאומרים 'אנחנו מניחים את הדיון הפוליטי בצד ואנחנו ממשיכים להגיע'. ברגע שיהיה משבר חוקתי תהיה לי בעיה לטוס. למי אני מקשיב. או יותר נכון למי המפקד שלי מקשיב. למי הרמטכ"ל הולך להקשיב. הוא יכול להגיד 'אני מקשיב לממשלה', אבל אם אני לא רואה את זה ככה? במצב של צו 8? זה די עבירה על החוק. זו תהיה הסרבנות האמיתית. בתרחיש הקצנה הנוראי מכולם יש משבר חוקתי והרמטכ"ל מגייס את כולם בצו 8 - אבל חצי אומרים לו 'אנחנו לא באים'. זו סרבנות".

טייסת 69 לאייטם תקיפת כור. --, מערכת וואלה! NEWS
"מה שחשוב זה ההפגנות". טייסת 69/מערכת וואלה! NEWS, --

"אני נותן את מלוא הזמן למחאה לעבודה ולבית", הוסיף. "אני מעדיף כרגע לא להגיע - זה לא יפגע בי במובן המבצעי. כוננויות נעשה כדי לא לפגוע בדופק המבצעי של הטייסת. אנחנו מוטרדים ממי הולך להיות שם. מי יהיה על הברקס. על אף מה שמפקד חיל האוויר אומר, ואני חושב שהוא איש פיכח מאוד, במקומות של הלחץ של זמן אמת - כמו שהמפכ"ל לא מסוגל לעצור את זה, הוא גם לא יהיה מסוגל לעצור את זה ואז אני אהיה שם".

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully