וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן: הגיע הזמן שנתניהו יתערב - ויורה לעצור את החקיקה

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 9:16

חבר הכנסת מהליכוד אמר ל-103FM כי רה"מ "לא מנהל את האירוע כי לא מאפשרים לו, אבל לעצור את החקיקה זה בסמכותו. הוא לא רוצה שהממשלה תיפול". עם זאת, הוא הבהיר כי לא יצביע נגד החוקים. ביטן ועוד 3 ח"כים מהליכוד נפגשו עם ראשי פורום העסקים, שהביעו חשש מהמהפכה

בווידאו: תומכי נתניהו תקפו מפגינים באור עקיבא/מערכת וואלה!

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר הבוקר (ראשון) על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולעצור את קידום המהפכה המשפטית לצורך המשך הדיונים עליה. "אני חושב שהגיע הזמן שנתניהו יתערב, זה התפקיד שלו כראש הממשלה, ויורה לעצור את החקיקה. יש לנו גם את פסח, גם את יום השואה, גם את יום העצמאות, אין שום סיבה שזה לא יקרה", אמר ביטן בריאיון לתכנית "שבע תשע" עם ניסים משעל וגדעון אוקו ב-103FM.

במהלך הלילה, ביטן ועוד שלושה חברי כנסת מהליכוד - חנוך מילבצקי, אלי דלל ושלום דנינו - נפגשו בתל אביב עם נציגי פורום העסקים שהביעו חשש עמוק מהקרע במדינה ומהפגיעה הכלכלית שכבר החלה. לדברי הנציגים, חברי הכנסת היו קשובים לאמירות.

לדברי ביטן, החקיקה בסוגיית הוועדה למינוי שופטים, ככל הנראה הנפיצה ביותר, לא תיעצר. "שר המשפטים איננו מוכן לזה, אבל הוא כן מוכן לרכך את הוועדה למינוי שופטים, אז יש התקדמות. קודם כל יש השפעה על מה שאנחנו אומרים. אני חושב שבכלל צריך לעצור כרגע את החקיקה, מהסיבה הפשוטה, אנחנו צריכים גם מבחינה פנימית לדון בזה וגם לתת קצת זמן, אולי באמת אפשר יהיה להגיע לאיזשהו מתווה מוסכם, למרות שהנשיא גרם לזה שיהיה קשה מאוד להגיע בכלל לאיזושהי פשרה".

ח"כ דוד ביטן, לצד השר דוד אמסלם ושרת התחבורה מירי רגב בכנסת, 13 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ דוד ביטן, לצד השר דוד אמסלם ושרת התחבורה מירי רגב בכנסת, 13 במרץ 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

ביטן הוסיף: "גם בוועדה למינוי שופטים יש כוונה של שר המשפטים וגם של רוטמן לעשות שינויים, אבל אני אומר לך שזה לא מספיק. צריכים לשבת איתנו, גם אנחנו מייצגים ציבור בליכוד, נכון שרוב חברי הכנסת של הליכוד תומכים ברפורמה כמו שהיא, אבל בגדול, צריכים גם לשבת איתנו, לא רק עם ראשי המפלגות האחרות. גם לליכוד יש מה להגיד".

עם זאת, הוא הבהיר כי לא יצביע נגד חוקי המהפכה המשפטית אם יעלו לקריאה שנייה ושלישית. "לא, הצבעה נגד לא תהיה. אבל אני אומר לך חד וחלק, כמו ששר המשפטים מצפה ממני ומחבריי שאנחנו נתמוך בהצבעה במה שמביאים, אנחנו מצפים שגם הוא ידבר איתנו ויתחשב בדעתנו".

עוד בוואלה!

מאות אנשי מערכי המבצעים המיוחדים והסייבר: החל מהיום - לא נשרת במילואים

לכתבה המלאה

חבר הכנסת מהליכוד אמר כי נתניהו לא מתעלם מהמחאות הגדולות ברחבי המדינה. "הוא מושפע מאוד. אל תשכח, זה לא רק יריב לוין, יש גם את מפלגות הקואליציה, אין לו אלטרנטיבה אחרת", אמר. "הוא לא רוצה להפיל את הממשלה. הוא מנסה לעשות את זה בהסכמה, אבל אין ברירה. הוא ראש הממשלה, בינתיים, לא אני ולא מישהו אחר, וזה התפקיד שלו לראות מה הולך לקרות ולעצור את העניין הזה לתקופת זמן ספציפית על מנת שאפשר יהיה לדבר, גם בתוך הליכוד וגם מחוץ לליכוד".

לדבריו, "הוא לא מנהל את האירוע כי לא מאפשרים לו לנהל את האירוע, אבל לעצור את החקיקה כרגע זה דבר שבסמכותו, ללא קשר להסכם ניגוד העניינים. הוא לא רוצה שהממשלה תיפול, אז הוא מנסה להגיע לזה באמצעות הסכמה ופשרה קואליציונית".

כשנשאל אם הוא מאמין שנראה בימים הקרובים איזושהי תפנית שלא ראינו בשבועות האחרונים, השיב ביטן: "אני חושב שאין לו ברירה והוא חייב לעשות את המעשה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully