וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אנשי מערכי המבצעים המיוחדים והסייבר: החל מהיום - לא נשרת במילואים

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 9:58

כ-650 משרתים ביחידות הודיעו כי בעקבות החלטת הקואליציה להמשיך לקדם את "חוק הנבצרות", כחלק מהמהפכה המשפטית, אין בכוונתם להגיע יותר לשירות. נוסף להם, עשרות טייסים ומפעילי כטמ"מים לא יגיעו לאימונים בשבועיים הקרובים. "האקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה"

בווידאו: יוצאי שייטת 13 מפגינים מול הבית של יואב גלנט, נגד המהפכה המשפטית/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כ-650 אנשי מילואים ממערכי המבצעים המיוחדים והסייבר ההתקפי הודיעו הבוקר (ראשון) כי החל מהיום לא יגיעו לשירות במילואים. זאת, לטענתם מפני שהקואליציה תקדם לקריאה שנייה ושלישית את "חוק הנבצרות", במסגרת המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה.

"האקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה וההדק תכף יילחץ", טענו מאות אנשי המילואים. "לא נתייצב לשירות מילואים התנדבותי. אין לנו חוזה עם דיקטטור. נשמח לשוב להתנדב כשתובטח הדמוקרטיה".

כמו כן, עשרות טייסי מילואים הודיעו למפקדים שלא יגיעו בשבועיים הקרובים לאימונים בטייסות כדי שיוכלו להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה. מספר גדול יותר של מפעילי כטמ"מים במילואים יצאו בהודעה דומה. על פי גורמי מילואים בחיל האוויר, מדובר בכשליש מטייסי המילואים. עוד נטען כי גם בקרב הטייסים בשירות סדיר החל שיח פנימי ולא רשמי על הצטרפות למחאות, ברגע שתגיע החקיקה לקריאה שלישית.

הקמת לשכת גיוס במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,בני ברק 16 במרץ 2023. אמנון חורש, אתר רשמי
הקמת לשכת גיוס בבני ברק במחאה על המהפכה המשפטית, יום חמישי/אתר רשמי, אמנון חורש

הקואליציה תמשיך השבוע בקידום חקיקת הרפורמה המשפטית. ועדת החוקה תתכנס למרתון דיונים שיעסקו בהצעה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שלקואליציה יהיה בה רוב ובהצעה לבטל את האפשרות של בג"ץ להתערב או לפסול חוקי יסוד שחוקקה הכנסת.

שתי ההצעות יובאו להכנה לקריאה שנייה ושלישית ועד כה הן לא עברו כל שינוי בנוסח. בקואליציה מעוניינים לרכך את הרפורמה אך טרם הושגה הסכמה סופית על נוסח כזה. לוח הזמנים של הקואליציה בנוי לפי תכנון במסגרתו שני הסעיפים האלה יאושרו בשלוש קריאות עד סוף כנס החורף של הכנסת בעוד שבועיים. ההערכה היא כי סעיפים אחרים ברפורמה כמו פסקת ההתגברות או ביטול עילת הסבירות יידחו לאחר הפגרה או למועד אחר. בליכוד דחו אתמול דיווחים על כך שבכוונתם להקפיא חלקים מהרפורמה למשך שנה ולאשר רק את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

עוד בוואלה!

שבוע נוסף של מחאות: מפגינים חסמו את איילון, עימותים בין מפגיני ימין למוחים

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן,  תל אביב, 18 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב, אתמול/אתר רשמי, אור הדר

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully