וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה שואפת להעביר את המהפכה המשפטית בגרסה מרוככת, בחמישי - הפגנות ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 6:04

אחרי שדחתה את מתווה הנשיא, הקואליציה תמשיך השבוע בקידום חקיקת המהפכה המשפטית, ובראשה שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. ככל הנראה פסקת ההתגברות וביטול עילת הסבירות יידחו לאחרי פגרת הכנסת. בחמישי מתוכננות הפגנות ברחבי הארץ במסגרת "יום השיבוש הלאומי"

בווידאו: ברחבי הארץ, תומכי נתניהו תקפו מפגינים ונעצרו/צילום: שרון לוי

אחרי שדחתה את מתווה הנשיא, הקואליציה תמשיך השבוע בקידום חקיקת הרפורמה המשפטית. ועדת החוקה תתכנס השבוע למרתון דיונים שיעסקו בהצעה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שלקואליציה יהיה בה רוב ובהצעה לבטל את האפשרות של בג"ץ להתערב או לפסול חוקי יסוד שחוקקה הכנסת.

שתי ההצעות יובאו להכנה לקריאה שניה ושלישית ועד כה הן לא עברו כל שינוי בנוסח. בקואליציה מעוניינים לרכך את הרפורמה אך טרם הושגה הסכמה סופית על נוסח כזה. לוח הזמנים של הקואליציה בנוי לפי תכנון במסגרתו שני הסעיפים האלה יאושרו בשלוש קריאות עד סוף כנס החורף של הכנסת בעוד שבועיים. ההערכה היא כי סעיפים אחרים ברפורמה כמו פסקת ההתגברות או ביטול עילת הסבירות יידחו לאחר הפגרה או למועד אחר. בליכוד דחו אתמול דיווחים על כך שבכוונתם להקפיא חלקים מהרפורמה למשך שנה ולאשר רק את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון,תל אביב.   18 במרץ 2023. אור אדר, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את איילון, אמש/אתר רשמי, אור אדר

במקביל, הוועדה המיוחדת בכנסת תמשיך לקדם את חוק הנבצרות שימנע מהיועמ"שית או מבג"ץ להכריז נבצרות על ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל ענייניו המשפטיים. הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה, ובקואליציה שואפים לקדם אותה לאישור סופי עוד בטרם יציאת הכנסת לפגרה.

בד בבד, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הכריזו על "יום שיתוק לאומי" שיתקיים ביום חמישי הקרוב, ובמסגרתו תתקיים צעדה בבני ברק, הפגנות נגד ביתם של יריב לוין, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, יואב קיש ובנימין נתניהו; "משמרת מחאה" מול הכנסת, הפגנה מול שרי הממשלה בחיפה; הפגנות מילואימניקים, הייטקיסטים ואירועים ושיבושים נוספים.

המארגנים מסרו, כי מדובר "בתחילתו דה-פקטו של משטר דיקטטורי שממנה שופטים שנאמנים לו ולא למגילת העצמאות והחוק הישראלי. חיסול הדמוקרטיה זו לא דרכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully