וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להקדים את היועמ"ש ובג"ץ: הקואליציה מקדמת את "חוק הנבצרות" בהליך מזורז

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 20:46

ימים בודדים לאחר שהונחה הצעת החוק על שולחן הכנסת, היא תאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון, ותמשיך לשלבי החקיקה הבאים. לפי ההצעה, בג"ץ לא יוכל לדון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה, והיחיד שיוסמך לכך יהיה הוא עצמו או רוב של 75% בממשלה

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה/ערוץ כנסת

הקואליציה מקדמת בהליך מהיר את "חוק הנבצרות" ורק ימים בודדים לאחר שהונחה על שולחן הכנסת - ועדת השרים לענייני חקיקה שתתכנס ביום ראשון הקרוב תדון בהצעה שהגישו ראשי סיעות הקואליציה במטרה למנוע מהיועמ"שית או מבג"ץ להכריז נבצרות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזו צפויה לאשרו.

ביום רביעי הבא תעלה הצעת החוק לאישור הכנסת בקריאה טרומית ומאוחר יותר תקודם לשלבי חקיקה נוספים. מטרת הקואליציה היא לזרז את החקיקה לפני מתן תשובה לעתירה בבג"ץ בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בדרישה להכריז נבצרות על נתניהו וכך לנסות למנוע עיסוק משפטי בסוגיה.

בנימין נתניהו, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זירוז החקיקה נועד למנוע מהיועמ"שית או מבג"ץ להכריז נבצרות על רה"מ. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת הקואליציה קובעת כי נבצרות ראש הממשלה מלמלא את תפקידו יהיו אך ורק על פי הודעה לכנסת של ראש הממשלה או של הממשלה שהתקבלה ברוב של 75% מחבריה, וברוב של 90 חברי כנסת. המשמעות היא כי בממשלה ובכנסת הנוכחית יהיה די שהליכוד יתנגד להצעה וזו לא תאושר.

בהצעת החוק נכתב גם כי "בית משפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשרה; החלטה או צו של בית משפט כאמור יהיו חסרי סמכות ונעדרי תוקף", זאת במטרה לבטל את האפשרות כי שופטי בג"ץ יכריעו בעתירה שבפניהם. הצעת החוק מגדירה כי נבצרות ראש ממשלה משמעה אך ורק אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקיד ולא סיבה או גורם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully