וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 60 ממודיעין נעצר בחשד שריסס את הגרפיטי על חומת ביתו של השר לוין

עודכן לאחרונה: 18.3.2023 / 17:27

על חומות הבית נכתב בגרפיטי "יריב לוין - אויב העם" - בעוד השר יושב שבעה על אביו. הכתובת רוססה בעקבות המשך קידום המהפכה המשפטית על ידי הממשלה, וברקע המחאות המתעצמות נגד המהלך. המשטרה פתחה בחקירת המקרה

בווידאו: חסימה בנתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית/יותם רונן, ניב אהרונסון

תושב מודיעין בשנות ה-60 לחייו נעצר היום (שבת) בחשד שריסס את כתובת הנאצה על ביתו של שר המשפטים יריב לוין בעיר. על חומות הבית נכתב בגרפיטי "יריב לוין - אויב העם" - בעוד השר יושב שבעה על אביו. הכתובת רוססה בעקבות המשך קידום המהפכה המשפטית על ידי הממשלה, וברקע המחאות המתעצמות נגד המהלך. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר גינה את התקרית שהתרחשה אתמול. "דברי הנאצה החמורים שרוססו על ביתו של יריב לוין בזמן שיושב שבעה על אביו, הם תוצאה של קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו. אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל. ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם".

גם באופוזיציה גינו את הצעד. "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים לוין על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע אנושות בדמוקרטיה", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".

בזמן השבעה על אביו - כתובת נאצה על יד ביתו של יריב לוין

17 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכתובת שרוססה על ביתו של לוין, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר השבוע דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג לרפורמה המשפטית. "כל ניסיון להגיע להסכמה ראוי, ועל כן נציגי הקואליציה דיברו עם הנשיא פעם אחר פעם", טען בפתח דבריו. "לצערי הדברים שהנשיא הציג לא הוסכמו על ידי הקואליציה, וסעיפים רבים מנציחים את המצב הקיים ולא מחזירים את האיזון בין הרשויות. זו האמת המצערת".

בכירים בקואליציה מסרו כי המתווה שעליו דן הנשיא עימם ועם שליחי ראש הממשלה כמה ימים קודם לכן היה אחר מזה שהציג ומאוזן יותר לטובת דרישות הקואליציה. לפי גורמים המעורים בפרטים, הרצוג הציע נוסח של מתווה אחר בהסכמה, אך לאחר שנתניהו לא הצליח לגייס את תמיכת לוין והשותפים בקואליציה למתווה המוסכם, הנשיא הקשיח עמדות והציג מתווה ליברלי יותר. זאת, גם לאחר שבחודש וחצי האחרונים נשא הרצוג שלושה נאומים על המהפכה המשפטית ודרש לעצור את החקיקה אך הקואליציה סירבה, התעלמה מנאומיו והמשיכה בחקיקה כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully