וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברים הקולות בליכוד לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית: "לרכך מול עצמנו זה לא נכון"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 11:30

חבר הכנסת אלי דלל הצטרף לקריאת חברי מפלגתו יולי אדלשטיין ודוד ביטן לעצור את קידום הרפורמה לצורך הידברות מול האופוזיציה: "צריך ליצור הפוגה". מנגד, ח"כים אחרים בליכוד זועמים על ריכוך המתווה. היום תדון הסיעה בנושא

בווידאו: חסימה בנתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית/יותם רונן, ניב אהרונסון

חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד הצטרף היום (שני) לקריאת חברי מפלגתו יולי אדלשטיין ודוד ביטן בקריאה לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית. "אני יוצא בקריאה לעצור הכול ולשבת להידבר גם עם אלה שלא רוצים להידבר, ליצור הפוגה", אמר דלל בוועידת התעשיינים. "לעשות משא ומתן עם עצמנו זה לא דבר נכון, לרכך עם עצמנו זה לא דבר נכון".

שלושה ח"כים בליכוד קראו עד כה לעצור את החקיקה. מנגד, כמה ח"כים אחרים בליכוד הביעו התנגדות חריפה לריכוך חוקי המהפכה - כמו דני דנון, דודי אמסלם, טלי גוטליב ומשה סעדה. היום סיעת הליכוד תתכנס כדי לדון במתווה המרוכך שהציגו אמש ראשי הקואליציה ברקע הקולות הפנימיים המנוגדים.

אלי דלל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"לעשות משא ומתן עם עצמנו זה לא דבר נכון". ח"כ אלי דלל/ראובן קסטרו

הלילה, החליטו ראשי הקואליציה כי מבנה הוועדה לבחירת שופטים ישתנה עד חג הפסח, וכי יתר סעיפי המהפכה המשפטית יידחו למושב הכנסת הבא. עם זאת, הקואליציה תקדם גם את "חוק הנבצרות" שמונע מבג"ץ או מהיועמשית להכריז נבצרות על נתניהו, ואת "חוק דרעי 2", שמונע ביקורת של בית המשפט על מינויי שרי הממשלה. גם חוק המתנות שמאפשר לפוליטיקאים לקבל תרומות למימון הגנתם המשפטית או הרפואית יקדום.

בנוסף, נתניהו התחייב אמש בפני ראשי המפלגות החרדיות כי פסקת ההתגברות תקודם עד לאישור התקציב בכנסת, בהתאם להתחייבות בהסכמים הקואליציוניים.

עוד בוואלה!

החקיקה נמשכת והכלכלה קורסת? הדולר פרץ את מחסום ה-3.7 שקל

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, יריב לוין, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מסר מהמפלגה. נתניהו ולוין/ראובן קסטרו

לפי ההצעה החדשה של הקואליציה, הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כך שיהיו בה 11 חברים, והיא תתחלק לשתיים: ועדה לבחירת שופטים לעליון, וועדה שתמנה שופטים בערכאות נמוכות יותר. הוועדה שתדון במינויים לעליון תורכב משלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שני חברי כנסת מהאופוזיציה ושלושה שופטי עליון, בהם הנשיא.

בכל קדנציה, בשני המינויים הראשונים לעליון יידרש רוב רגיל של שישה בלבד, כך שהקואליציה תוכל למנותם בעצמה; מהמינוי השלישי והלאה יידרש רוב רגיל, אך יחד עם הסכמת נציג האופוזיציה והשופטים. הוועדה במינויים לערכאות הנמוכות תורכב משלושה שופטים שהם נשיא העליון, נשיא המחוזי ונשיא בית המשפט השלום ויידרש רוב של שבעה מתוך 11 חברי וועדה. לפי ההצעה, את המינוי לנשיא העליון תוכל הקואליציה לבצע ברוב רגיל כחלק משני המינויים הראשונים להם נדרש רוב רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully