וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ליאון נקנס בשל תעמולת בחירות - עיריית ירושלים שילמה את החוב

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 10:32

ועדת הבחירות גזרה על ראש העיר ועל העירייה עצמה קנס של 40 אלף שקלים. אולם, העירייה שילמה לבד את כולו. העירייה הגיבה: "ועדת הבחירות לא הטילה על ראש העיר חיוב אישי". האופוזיציה בירושלים תקפה: "מבזבז את הכסף של כולנו - ומשלם מכיסנו על עבירות שביצע"

בווידאו: סרטוני תדמית של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון/צילום: עריית ירושלים

קנס של 40 אלף שקלים שהוטל על ראש העיר ירושלים משה ליאון ועל העייריה, בשל שימוש במשאבי העירייה לתעמולת בחירות של ליאון, שולם כולו על ידי העירייה בלבד - כך נודע הבוקר (שני).

לפני כחודש קיבל שופט בית המשפט המחוזי ויושב ראש ועדת הבחירות האזורית אריה רומנוב את העתירות שהוגשו נגד ליאון על ידי סיעת "התעוררות" בירושלים, בהן נכתב כי בזמן תקופת הבחירות העירייה הפיצה פרסומים על אירועים עירוניים שונים תחת הכותרת "בברכתו של משה ליאון", הפיקה סרטונים בהם הוא משמש כ"פרזנטור", פרסמה שלטי חוצות עם שמו, חוברות המסכמות את פעולות העירייה כשהן מיוחסות לליאון ולנבחרי ציבור אחרים בעיר, ושימוש במערכת המסרונים העירונית ובקבוצות הטלגרם העירונית להפצת מסרים עם שמו ודמותו.

השופט קבע כי העירייה הפרה בפרסומים רבים את חוקי התעמולה, ועשתה שימוש במשאבי הציבור לטובתו של משה ליאון בהיקפים אדירים. לכן נקבע כי על העירייה ומשה ליאון לשלם סך של 40 אלף שקלים בגין קבלת העתירות. עבירות התעמולה יוחסו גם לעירייה וגם לראש העיר ולכן הקנס שנקבע הוא משותף, אך עיריית ירושלים שילמה את כולו.

משה ליאון ראש העיר ירושלים. צילום - ראובן קפוצינסקי, אתר רשמי
משה ליאון/אתר רשמי, צילום - ראובן קפוצינסקי

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "ועדת הבחירות לא הטילה חיוב אישי על ראש העיר, ויו"ר הוועדה הכיר בכך שהעירייה ובכלל זה ראש העיר פעלו בהתאם לחוות הדעת שהונחה לפניהם. מתוך כך, עיריית ירושלים פעלה על פי הדין המקובל ושילמה את הוצאות המשפט".

אדיר שוורץ, יושב ראש סיעת התעוררות ויו"ר האופוזיציה בירושלים, תקף את ליאון: "לא מספיק שראש העיר בזבז את כספי המסים של כולנו על תעמולה אישית וקידום פוליטי, הוא משלם גם את הקנס על העבירות מכיסינו". שוורץ טען כי "מדובר בלעג לציבור משלמי הארנונה הירושלמים בזמן שהעיר ממשיכה להידרדר מבחינה כלכלית. כדאי שראש העיר יזכור שהוא עובד בשביל התושבים ולא להיפך. אני דורש שיתקן את מעשיו ויעביר את הכסף מכיסו ולא מכיסנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully