וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: לא יכולתי לחכות, האיומים על ישראל חייבו אותי לפעול מיד

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 10:15

שר הביטחון הסביר בדיון סגור של ועדת חוץ וביטחון מדוע נשא הצהרה בפומבי נגד המהפכה המשפטית, שעלתה לו בפיטוריו. "האיומים על מדינת ישראל אמיתיים, ומחייבים אותנו לפעול היום", אמר בדיון. אדלשטיין: "שמענו דברים מדאיגים. זו לא העת להחליף שר ביטחון"

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו

שר הביטחון המפוטר יואב גלנט אמר היום (שני) כי הוא לא יכול היה להמתין לשובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להתריע מפני השלכות המהפכה המשפטית על ביטחון המדינה. בדיון סגור בוועדת החוץ והביטחון בכנסת, שאותו זימן יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין, אמר גלנט כי "האיומים על מדינת ישראל אמיתיים, ומחייבים אותנו לפעול היום".

בתום הדיון, אדלשטיין אמר כי "שמענו דברים מדאיגים. זו לא העת להחליף שר ביטחון", וח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) אמר כי הוא "נכנס מודאג ויצא מודאג". גורמים בסביבת גלנט יצאו עם תחושה שרוב חברי הוועדה בעד ביטול פיטוריו.

לפני הצהרתו של גלנט ביום שבת בערב, הוא ניסה לשכנע את נתניהו לעצור את החקיקה לאור המחאה הגוברת בשורות הצבא. נתניהו טען בהודעה קצרה על פיטורי גלנט כי היא נבעה משום שלא פעל בתקיפות נגד הסרבנות. עם זאת, גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול שהרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד מחזיקים בהערכה דומה לגבי השלכות החקיקה על המוכנות הביטחונית של ישראל.

פיטוריו של גלנט טרפו את הקלפים, והחריפו את המחאה נגד החקיקה המשפטית כשהוציאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות, והבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על הקפאתה. עם זאת, לא ברור אם הוא יחזור בו מפיטוריו של גלנט, שטרם קיבל את המכתב הרשמי.

שר הביטחון יואב גלנט מגיע לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט מגיע לדיון בוועדת החוץ והביטחון, הבוקר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ההחלטה להדיח את שר הביטחון התקבלה בתדהמה בשורות צה"ל. קצינים בצה"ל לא האמינו שראש הממשלה יחליט על מהלך קיצוני שכזה במיוחד לאחר שגלנט הציג בנאומו את הדעה הרווחת בצבא. זאת, לאור הסדקים שנוצרו בחודש האחרון, ומפניהם התריעו בכירים בבמטה הכללי והמהווים סכנה ברורה ליישום פעילות מבצעית מיוחדת.

גורמים בצה"ל אף הביעו חשש ששר הביטחון הבא ינחה לשפוט חיילים או להדיח אותם משירות צבאי במידה ויביעו מחאה או ייעדרו משירות מילואים במסגרת צעדים נגד המהפכה המשפטית. הגורמים הדגישו כי מהלך כזה עלול להיות טעות שתסלים את המצב וכל הפעולות שנעשות עד כה נועדו להרגיע את השטח ולאפשר לחיילים להביע את דעתם עד כמה שניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully