וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהמה בצה"ל מפיטורי גלנט - חשש ששר הביטחון הבא ינחה להדיח חיילים שמוחים

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 23:59

גורמים בצה"ל גיבו את שר הביטחון המודח, והסבירו כי הציג את הדעה הרווחת במערכת הביטחון כלפי המהפכה המשפטית. גורמים בצה"ל הדגישו ששפיטת חיילים שהביעו מחאה נגד הרפורמה רק תסלים את המצב. "גלנט לא היה יכול לעמוד מנגד, ולכן קיבל החלטה בידיעה שזה יעלה לו בתפקיד"

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את שר הביטחון יואב גלנט התקבלה הערב (ראשון) בתדהמה בשורות צה"ל. קצינים בצה"ל לא האמינו שראש הממשלה יחליט על מהלך קיצוני שכזה במיוחד לאחר שגלנט הציג בנאומו את הדעה הרווחת בצבא. זאת, לאור הסדקים שנוצרו בחודש האחרון, ומפניהם התריעו בכירים בבמטה הכללי והמהווים סכנה ברורה ליישום פעילות מבצעית מיוחדת.

גורמים בצה"ל אף הביעו חשש ששר הביטחון הבא ינחה לשפוט חיילים או להדיח אותם משירות צבאי במידה ויביעו מחאה או ייעדרו משירות מילואים במסגרת צעדים נגד המהפכה המשפטית. הגורמים הדגישו כי מהלך כזה עלול להיות טעות שתסלים את המצב וכל הפעולות שנעשות עד כה נועדו להרגיע את השטח ולאפשר לחיילים להביע את דעתם עד כמה שניתן.

יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"ידע שהמהלך יעלה לו בתפקידו". גלנט/ראובן קסטרו

גורם ביטחוני הסביר בשיחה עם וואלה! כי "בכירים בצמרת מערכת הביטחון חושבים כמו גלנט. הנתונים המדאיגים מדברים בעד עצמם. הוא לא היה יכול לעמוד מנגד, ולכן קיבל החלטה בידיעה שזה יעלה לו בתפקיד". הגורם התייחס לביקורת שנמתחה על גלנט בעקבות מדיניותו כלפי מחאת המילואימניקים. "מה רצו, שהוא ישפוט אלפי חיילי מילואים? מדובר בתהליך מאוד רגיש וככה נהגו בו. כל פעולה חריגה יכולה לגורם לנושא הזה להתרחב", אמר הגורם.

אחד הקצינים אמר בשיחה סגורה כי "אף אחד לא העלה על דעתו פיטורים של שר ביטחון בתקופה רגישה. זו תקופה מאוד נפיצה, רק היום שר הביטחון היה בקלנדיה כדי לראות מה קורה בשטח ומה עושים כדי למנוע הסלמה, ובערב הוא מפוטר?". גורם צבאי אחר הזהיר כי ההחלטה של ראש הממשלה תעמיק את הוויכוח בצבא על האופן שבו נכון להתנהל מול מחאת המילואימניקים.

עוד בוואלה!

נתניהו איבד את בוחן המציאות והפך לדיקטטור

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס
"מהלך קיצוני". נתניהו/רויטרס

הגורם הוסיף, כי הרמטכ"ל הרצי הלוי קיבל גיבוי מלא משר הביטחון המודח, נהג לעדכן ולהתייעץ איתו כמה פעמים ביום כדי ששום דבר לא יחרוג מהמותר. כעת, ההחלטה לפטר את השר תגביר את הלחץ בתוך הצבא ותיצור בלבול.

גורם צבאי נוסף אמר כי הרמטכ"ל דחה לאחרונה את פרסום מדדי המוטיבציה בערים השונות לגיוס לצה"ל ושירות בקרבי, בעקבות חשש לעורר ויכוח שילהיט את הרוחות. מהשבוע השני של הרמטכ"לב תפקיד הוחלט במטה הכללי לנהוג במדיניות של "עבודה פנימה בתוך הארגון בקרב חיילי הסדיר, הקבע והמילואים", ולא בתקשורת כדי לא הסלים את המחאה, לקרב את המוחים ולעמוד על הפקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully