וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הזהיר את הממשלה: עקב המחאה - צה"ל על סף צמצום בהיקף מבצעים

עודכן לאחרונה: 25.3.2023 / 11:06

לפי פרסום ב"ניו יורק טיימס", הרצי הלוי הזהיר את הממשלה כי מספר אנשי המילואים שהתייצבו לשירות החודש ירד עד כדי כך, שצה"ל על סף פגיעה בהיקף מבצעים מסוימים. זאת, על רקע מחאת המילואמיניקים נגד המשך החקיקה של חוקי המהפכה המשפטית

בווידאו: הרמטכ"ל הרצוי הלוי/מעריב

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הזהיר את בכירי הממשלה וטען כי עקב מחאת המילואמיניקים נגד המשך החקיקה של המהפכה המשפטית - מספר אנשי המילואים שהתייצבו החודש לשירות ירד עד כדי כך, שצה"ל נמצא על סף צמצום ופגיעה בהיקף מבצעים מסוימים - כך פורסם אמש (שישי) בכתבה בעיתון "ניו יורק טיימס", עלייה חתום גם העיתונאי רונן ברגמן.

"הפיקוד הצבאי הבכיר מודאג גם מאפשרות של עזיבת חלק מאנשי הקבע", הוסיפו בכתבה שתיארה את המצב כיום בארץ כ"אחד מהמשברים הפנימיים הקשים בהיסטוריה הישראלית". את המידע שפורסם בעיתון, אישרו שלושה גורמים ישראליים המעורים בפרטי הדברים.

"הצבא סירב לפרסם נתונים סטטיסטיים מלאים על הירידה במספר חיילי המילואים שהתייצבו החודש לתפקיד, אך הוא אישר כי 200 טייסי מילואים - חלק ניכר מטייסי חיל האוויר הישראלי, אם כי לא רובם - חתמו ביום שישי על מכתב שבו נאמר כי במחאה על המהפכה המשפטית, הם לא יתייצבו לתפקיד בשבועיים הקרובים", נכתב בעיתון.

אנשי מילואים מוחים מול ביתו של דרעי, 23 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה של אנשי מילואים, השבוע/אתר רשמי, ללא

דובר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרסום בעיתון, והכחיש את הטענה שאחד מבכירי הסגל הפיקודי בצה"ל עדכן את נתניהו באופן אישי על סכנה מסוימת ליכולתו המבצעית של הצבא. אמש, בעת ביקורו המדיני של ראש הממשלה בלונדון, שם נפגש עם מקבילו הבריטי רישי סונאק, נתניהו הגדיר את התופעה המתפשטת כ"סכנה איומה למדינת ישראל", והבהיר כי "לא נקבל סרבנות".

בנוסף ל-200 הטייסים, מאות חיילי מילואים מיחידת 8200 באגף המודיעין הודיעו אתמול גם הם כי החלו לחתום על עצומה שבה הם מתחייבים לסרב להמשיך להתנדב לשירות כל עוד חקיקת המהפכה המשפטית נמשכת.

"פעולותיה של הממשלה הן הפרה בפועל של החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחיה, המחייב לפעול למען הכלל במסגרת כללי משחק דמוקרטיים מהותיים", נכתב בעצומה שנשלחה לשר הביטחון יואב גלנט. "חוזה לפיו על המדינה, ובראשה ההנהגה הנבחרת, לשמור על הערכים היהודיים והדמוקרטיים הבסיסיים למען כל אזרחית ואזרח ולא לפעול נגדם".

עוד בוואלה!

3 תושבי רחובות נעצרו בחשד שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
יחידת 8200. דובר צה"ל,
"פעולותיה של הממשלה הן הפרה בפועל של החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחיה"/דובר צה"ל

לצד אנשי המילואים של יחידת 8200, הודיעו אתמול מעל 100 קציני רפואה במילואים לקצין הרפואה הראשי כי הם מפסיקים באופן מידי את שירות המילואים שלהם.

במכתב ששלחו לרמטכ"ל, שר הביטחון וקצין הרפואה הראשי כתבו כי "לפני מספר שבועות התרענו כי במידה והחקיקה תימשך לא נוכל להמשיך בשירות מילואים כרופאים ורופאות ביחידות השונות.

"מירוץ החקיקה המקדם את ההפיכה לא רק שלא נעצר - אלא מתגבר. כפי שהתרענו, ומתוך נאמנות לערכינו ולמדינת ישראל, אנו מודיעים כי עד לעצירה מוחלטת של החקיקה אנו מפסיקים ומפסיקות באופן מיידי את שירות המילואים שלנו ומתגייסים למען הדמוקרטיה", נכתב במכתבם.

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

ביום חמישי הצהיר נתניהו כי חקיקת המהפכה המשפטית תימשך. זאת, בתום יום מחאה רווי הפגנות, חסימות כבישים ומעצרים של מפגינים. בנאום שנשא בלשכתו בירושלים הצהיר כי חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים תאושר, וכי בכוונתו להתחיל להיות מעורב בנושא. בדבריו האשים את האופוזיציה על כך שסירבו להתדיינות, זאת על אף שהקואליציה לא נעתרה עד היום לדרישתה לעצור את החקיקה לשם כך.

לדברי ראש הממשלה הוא נמנע מלעסוק בסוגיה עד עכשיו כי "איימו להוציא אותי כראש ממשלה כנבצרות". הסיבה לכך שלא יכל להתערב בחקיקה נעוצה בניגוד העניינים שהיועמ"שית גלי בהרב מיארה קבעה כי הוא שרוי בו בשל המשפט שלו. "אני מודיע לכם - עד כאן. אני נכנס לאירוע. אעשה כל שביכולתי כדי להגיע לפתרון", טען נתניהו.

למחרת הנאום, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה לראש הממשלה נתניהו כי הפר את פסיקת בג"ץ כשהודיע אמש בפומבי שיחל לעסוק בסוגיית המהפכה המשפטית. במכתב ששלחה כתבה בהרב מיארה כי "הצהרתך וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים". בסביבת נתניהו הדפו את טענותיה של היועמ"שית, וטענו כי לא הפר אף פסיקה או הסדר ניגוד עניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully