וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נאום נתניהו: מילואימניקים מ-8200 חותמים על עצומה נגד התייצבות לשירות

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 18:58

חיילי יחידת המודיעין הודיעו כי הם מסרבים להתגייס כל עוד נמשך קידום חקיקת המהפכה המשפטית. בעצומה עליה חתמו נכתב כי "צו מצפוננו לא מאפשר לנו לשתף פעולה עם הניסיונות לשנות את שיטת המשטר". לצידם, הודיעו היום כ-100 קציני רפואה במילואים כי הם מפסיקים את שירותם

בווידאו:הפגנות נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/צילום: ראובן קסטרו

חיילי מילואים מיחידת 8200 של מודיעין הודיעו היום (שישי) כי החלו לחתום על עצומה שבה הם מתחייבים לסרב להמשיך להתנדב לשירות כל עוד חקיקת המהפכה המשפטית נמשכת. "פעולותיה של הממשלה הן הפרה בפועל של החוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחיה, המחייב לפעול למען הכלל במסגרת כללי משחק דמוקרטיים מהותיים", נכתב בעצומה שנשלחה לשר הביטחון יואב גלנט. "חוזה לפיו על המדינה, ובראשה ההנהגה הנבחרת, לשמור על הערכים היהודיים והדמוקרטיים הבסיסיים למען כל אזרחית ואזרח ולא לפעול נגדם".

"צו מצפוננו לא מאפשר לנו לשתף פעולה עם הניסיונות החמורים לשנות את שיטת המשטר בישראל. ישראל לא דמוקרטית היא ישראל חלשה, מסוכנת למיעוטים שבתוכה ונחשלת בכלכלתה. אהבתנו למדינה והשירות ארוך השנים עבורה מחייבים אותנו להתנגד", הוסיפו המילואימניקים. "לצד אלו, אנו עדים אף לקידום חקיקה נוספת ממניעים פרסונליים ובעלת מאפיינים מושחתים ודיקטטוריים. כל אלה מביאים לנזקים כלכליים הולכים וגדלים והיחלשות ביטחונית חמורה. השבר החברתי הנורא ממשיך להתרחב והעם פשוט נקרע".

חיילי 8200. דובר צה"ל
חיילי 8200. ארכיון/דובר צה"ל

צ', רס"ן במיל' בן 46 וממובילי מחאת המילואימניקים ב-8200, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם יש ריצת אמוק ואף אחד לא עוצר, אז אנחנו נעזור להם לעצור. יודעים להקפיץ אותנו על אירועים קריטיים במזרח התיכון מעכשיו לעכשיו - עוזבים את המשרדים, דיונים בבתי משפט ומגיעים אם צריך. אנחנו אומנם לא לוחמים אבל נותנים תמיכה לאירועים הכי פסיכיים במזרח התיכון".

"בקטע הזה מציעים לאף אויב לא לנסות אותנו כי נתמוך במה שצריך. אבל אם זה ממשיך בצורה הזו? אז לשוטף? שיסתדרו בלעדינו. שאדון יאירי (נתניהו) יבוא להחזיק את מה שצריך להחזיק או הבן של גולדקנופף, או כל החבורה הזו", המשיך צ'. "יש בממשלה הזו לא מעט אנשים שיש להם את הכוח לעצור הם לא יכולים לעמוד מנגד. צריכים לעצור הכול ולהתחיל לדבר".

צ' תקף את דבריו שאמר אמש נתניהו בנאומו: "אומרים לך אתה חתום על הסדר ניגוד עניינים, שאתה יודע מה המשמעות שלו, ואתה פשוט עושה הפוך - אתה פשוט מצפצף על שלטון החוק". לדבריו, הוא המשיך להתנדב למרות גילו. "השתתפתי באירועים משמעותיים במזרח התיכון, שחלקם לא פורסמו. עכשיו שיסתדרו בלעדינו".

בהודעת הוואסטאפ שנשלחה למשרתים נכתב: "אחרי מופע האימים של ביבי אתמול, דהירת הממשלה לקידום חקיקה אנטי-דמוקרטית ללא הידברות ותוך התעלמות מוחלטת מחלקים רבים בעם ואחרי שהתרענו במכתבנו הקודם - הגיע הזמן להעלות הילוך - כלל המילואימניקים של 8200 מפסיקים להתייצב לקריאות התנדבות ומגיעים רק לצו 8".

עוד בוואלה!

נתניהו לא "נכנס לאירוע", הוא האירוע בעצמו, ואין לו שום כוונה לעצור את המהפכה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. אתמול/ראובן קסטרו

לצד אנשי המילואים של יחידת 8200, הודיעו היום מעל 100 קציני רפואה במילואים לקצין הרפואה הראשי כי הם מפסיקים באופן מיידי את שירות המילואים שלהם.

במכתב ששלחו לרמטכ"ל, שר הביטחון וקצין הרפואה הראשי כתבו קציני הרפואה כי "לפני מספר שבועות התרענו כי במידה והחקיקה תימשך לא נוכל להמשיך בשירות מילואים כרופאים ורופאות ביחידות השונות". "מירוץ החקיקה המקדם את ההפיכה לא רק שלא נעצר - אלא מתגבר. כפי שהתרענו, ומתוך נאמנות לערכינו ולמדינת ישראל, אנו מודיעים כי עד לעצירה מוחלטת של החקיקה אנו מפסיקים ומפסיקות באופן מיידי את שירות המילואים שלנו ומתגייסים למען הדמוקרטיה", נכתב במכתבם.

אתמול הצהיר נתניהו כי חקיקת המהפכה המשפטית תימשך כרגיל. זאת, בתום יום מחאה רווי הפגנות, חסימות כבישים ומעצרים של מפגינים. בנאום שנשא בלשכתו בירושלים הצהיר כי חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים תאושר, וכי בכוונתו להתחיל להיות מעורב בנושא. בדבריו האשים את האופוזיציה על כך שסירבו להתדיינות, זאת על אף שהקואליציה לא נעתרה עד היום לדרישתה לעצור את החקיקה לשם כך.

לדברי ראש הממשלה הוא נמנע מלעסוק בסוגיה עד עכשיו כי "איימו להוציא אותי כראש ממשלה כנבצרות". הסיבה לכך שלא יכל להתערב בחקיקה נעוצה בניגוד העניינים שהיועמ"ש גלי בהרב מיארה קבעה כי הוא שרוי בו בשל המשפט שלו. "אני מודיע לכם - עד כאן. אני נכנס לאירוע. אעשה כל שביכולתי כדי להגיע לפתרון", טען נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully