וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפגישה עם נתניהו: גלנט דחה את כוונתו לקרוא לעצירת החקיקה

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 3:29

שר הביטחון היה אמור לשאת הצהרה, שבה על פי ההערכות התכוון לקרוא לעצירת דהירת המהפכה המשפטית, אלא שנתניהו זימן אותו לשיחה, בה ככל הנראה שיכנע אותו שלא לעשות זאת. ואכן, לאחר מכן בוטלה הצהרת השר. עשרות הפגינו מול ביתו של גלנט: "אל תפקיר אותנו"

הפגנה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט, 24 במרץ 2023/ללא קרדיט

שר הביטחון יואב גלנט היה אמור לשאת היום דברים, ועל פי ההערכה לקרוא לעצירת החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. במהלך הערב נפגש גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והציג לו את השפעת תהליכי החקיקה על צה"ל ועל מערכת הביטחון. ואולם לבקשת ראש הממשלה, ולקראת ההצהרה שמסר נתניהו מאוחר יותר, דחה שר הביטחון את הצהרתו.

נתניהו מסר אמש (חמישי) הצהרה לתקשורת בשעה 20:40 בלשכתו בירושלים, זאת על רקע יום מחאה נוסף נגד המהפכה המשפטית. נתניהו היה אמור להמריא ללונדון בשעה 20:00 בערב, אך במקום זאת ימריא בשעה 04:00 הבוקר. בסביבת נתניהו אמרו שהוא תכנן את הצהרתו לפני שגלנט הודיע שימסור הצהרה משלו. ראש הממשלה נפגש גם עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש.

לאחר ביטול ההצהרה הפגינו עשרות מול ביתו של גלנט. הם הפצירו בו: "אל תפקיר אותנו", שרו לו "השפן הקטן" וניסו להגיע לביתו. המשטרה עצרה את המפגינים.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רוני כנפו
צפוי למסור הצהרה הערב. נתניהו/רוני כנפו

בפגישה בין גלנט לנתניהו, שר הביטחון היה אמור להציג נתונים והערכות מודיעין שעלו בדיונים בצבא בימים האחרונים לגבי הפגיעה האפשרית בצה"ל, במידה שחקיקת המהפכה המשפטית תעבור בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית, ולהעלות חשש ממשי לפגיעה בשירות הסדיר; לא רק במערך המילואים; ופגיעה אפשרית בכשירות צה"ל.

ביממה האחרונה שוחח שר הביטחון עם מספר חברי כנסת מהליכוד בהם יולי אדלשטיין, ניר ברקת, דני דנון ואלי דלל, ועדכן אותם שהוא מתכוון לקרוא לעצירת החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. גלנט ניסה לגייס קבוצת חברי כנסת שתתמוך בקריאתו לעצירת החקיקה.

בנוסף, גלנט נפגש אתמול לשיחה ארוכה גם עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שקיים בשבועות האחרונים שיחות עם גורמים בקואליציה כדי להביא לעצירת החקיקה, וביקש מהם להשמיע את קולם כדי לעצור את ההצבעה.

עוד בוואלה!

ליברמן בריאיון לוואלה!: "גלנט חייב להתייצב ולקחת אחריות"

לכתבה המלאה
יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו מעוניין למנוע ממנו לצאת עם הדברים בפומבי. גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בהמשך להודעות על ההצהרות הצפויות, בכירים בש"ס מסרו כי הם "לא מכירים החלטה לדחות את החקיקה", ואמרו כי יתמכו "בכל מה שנתניהו יחליט". בנוסף, שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן כתבה בטוויטר: "כל חבר כנסת מהליכוד שמתכנן לעצור את החקיקה מוזמן להתפטר".

גם שר התקשורת שלמה קרעי הביע התנגדות לעצירת החקיקה: "אני מתנגד בתוקף לכל ניסיון לעצור את החקיקה המזערית שנותרה לכנס זה, ומביע שאט נפש מהשימוש הציני שעושים סרבנים בצבא לקדם זאת. נסיגה כל כך מבישה מהתחייבויותינו תוביל להעצמת המחאה, לעצירת כל יוזמה נוספת שנרצה לקדם בכל תחום, ובסופו של דבר חלילה לפירוק הממשלה ועלייתה של ממשלת אסון חדשה שגרועה כמוה לא היתה".

שרה נתניהו במשפט תביעת הדיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, ביהמ"ש השלום ראשון לציון, 23 בינואר 2023. ראובן קסטרו
קוראת ל"הסכמות רחבות". נתניהו/ראובן קסטרו

במקביל מסרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הצהרה חריגה, שבסופה היא קראה "לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל". על אף קריאתה זו לרגיעה ואיזון, לאורך הודעתה היא שבה וגינתה את התנהגות המפגינים.

בהודעה היא הזכירה את תקיפת השר אבי דיכטר, ואמרה כי היא "מגנה בכל תוקף את ההסתה וההתקפות האלימות הללו, שאין להן שום מקום בקרבנו. אני קוראת לראשי האופוזיציה, שרובם נמנעו מלגנות את האירוע החמור בתל אביב נגדי, להוקיע את האלימות נגדי אישי ציבור בטרם זה יהיה מאוחר מדי.

"יחד עם זאת, אני יודעת שקומץ האנרכיסטים הקיצונים הללו אינם מייצגים את רוב אזרחי ישראל שמעוניינים בהידברות, באחדות ובפשרה. גם אני מייחלת לכך. לצערי, צפיתי אתמול בסרטון של אחד האנרכיסטים האלימים באותו לילה קשה בתל אביב. אותו מפגין אמר שהוא מצטער שלא הרגו אותי באותו ערב. אסור לנו להגיע לשפיכות דמים, לאלימות ולהסתה, גם אם יש בינינו חילוקי דעות. אני קוראת לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully