וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בריאיון לוואלה!: "גלנט חייב להתייצב ולקחת אחריות"

23.3.2023 / 15:56

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי הנושא החשוב במחאה נגד המהפכה המשפטית הוא הסדרת סוגיית דת ומדינה: "ש"ס ויהדות התורה - זייפני יהדות". ליברמן קרא לא להפגין בטקסים הלאומיים והפציר בשר הביטחון להביע עמדה נחרצת על סירוב ההתנדבות למילואים: "חייב לומר דברים ברורים"

בווידאו: ראיון עם ח"כ אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התראיין היום (חמישי) לאולפן וואלה! וקרא לשר הביטחון יואב גלנט להתייצב עם עמדה נחרצת בנוגע למהפכה המשפטית בצל הדיווחים, שלפיהם גלנט הזהיר כי מערכת הביטחון תיפגע אם קידום הרפורמה תימשך ואף שיתפטר מתפקידו.

"שר הביטחון חייב לדבר הרבה יותר ברור", אמר ליברמן בריאיון לטל שלו. "אנחנו שומעים רמזים והדלפות. הוא צריך להתייצב ולהגיב דברים ברורים מאוד. אין ספק שהוא צריך להתפטר אם לא מקשיבים לו. הוא אחראי על הכשירות המבצעית של צה"ל. כל התהליך שאנחנו עוברים - פוגע בכשירות המבצעית".

לדברי ליברמן, הסוגייה החשובה ביותר במחאה נגד המהפכה המשפטית היא הפרדת דת ומדינה. "זה רק הגל הראשון של ההפגנות", הוא אומר. "הגל השני יגיע על רקע דת ומדינה אם חוק פסקת ההתגברות וחוק ההשתמטות - שהחרדים קוראים לו חוק יסוד לימוד תורה - יעברו. הגל השלישי יגיע עם המשבר הכלכלי באמצע חודש יוני וזה יהיה השיא. מחאה כלכלית תפגוע מחאה של כפייה דתית".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס להפגנה המתוכננת הערב בבני ברק והודיע כי אין בכוונתו להגיע לשם. "אני לא רוצה שמישהו יאשים אותי בייצור פרובוקציה וליבוי האש", הוא הצהיר ותקף את אנשי ש"ס ויהדות התורה. "צריך להפריד בין הציבור החרדי לבין עסקני המפלגות החרדיות. את העסקנים לא מעניינת היהדות. כל מה שמעניין אותם זה כוח, כסף וכבוד".

אז מה פשעו תושבי בני ברק שצריך להפגין מולם ולא מול המנהיגות החרדית?

"המחאה הולכת ממש לבתים של אותם עסקנים, אותם ח"כים של יהדות התורה. להבנתי גם מול הבתים של מנהיגות ש"ס כולל מול ביתו של אריה דרעי. זו הכתובת הנכונה. בסופו של דבר, צריך להבין: מה שעסקני ש"ס ויהדות התורה עושים הם מסלפים יהדות וזייפני יהדות. אין שום קשר בין המקורות שלנו לבין להטיף. איפה כתוב שאסור להיות לוחם? יהושע בן נון למשל. כולם היו לוחמים".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת יש עתיד, 20 בפברואר 2023. פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן/עיבוד תמונה, פלאש 90 יונתן זינדל

דווקא מתווה הנשיא מצא פתרון בדיוק לסוגיית החרדים וגיוסם

"גם בנושא העבודה, גדולי ישראל כולם עבדו. מספיק להזכיר את רש"י ורמב"ם שעבדו במשרה מלאה. כל הדרישה הזו שתלמידי ישיבות לא צריכים לשרת ולא צריכים לעבוד זה זיוף היהדות. לגבי מתווה הנשיא, אמרתי שזה יכול לשמש כבסיס להידברות. לא קיבלתי אותו ככתבו וכלשונו".

ליברמן הבהיר גם כי אין פה מאבק נגד נתניהו. "יש פה ניסיון להשתלט על המדינה - מהוועדה למינוי שופטים ועד התקשורת. יריב לוין הוא רק המגאפון של כל המהפכה. המנוע האמיתי מורכב מעסקני ש"ס ויהדות התורה", כך ליברמן.

הוא הוסיף וציין כי "חייבים להפריד בין דת ומדינה. זה הדבר הכי דחוף והכי נחוץ. היום 170 אלף תלמידי ישיבות. אנחנו לא מסוגלים לשאת את זה כלכלית. אנחנו מדברים על שוויון בנטל גם בהקשר של שירות צבאי או אזרחי אבל חייבים לצאת לעבוד".

בעינייך, דת ומדינה יותר חשוב משחיתות שלטונית?

"הכול חשוב וקשור אחד בשני. קודם כל צריכים להסדיר את עניין דת ומדינה. המדינה לא תוכל לשרוד כלכלית וחברתית. המתח בין המשרתים למשתמטים הוא בשיא. גפני אמר שהוא רוצה לחלק את העם לשניים - לאלה שהולכים לישיבות ואלה שהולכים לצבא. גולדקנופף רוצה להשוות את תנאי החיילים לאלה שלומדים".

משה גפני ואריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
משה גפני ואריה דרעי/ראובן קסטרו

יש פה אירוע פורץ דרך של שוויון בנטל?

"בלי זה זה לא ייגמר. דברי עם חיילי צה"ל, אנשי מילואים, אלופים במטה הכללי. הסיפור הזה קודם כל פוגע בביטחון ישראל".

בעוד חודש יצוינו ימי הזיכרון לשואה ולחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה ומיד לאחר מכן יום העצמאות. בוואלה! פורסם לראשונה כי ח"כ חילי טרופר החתים חברי כנסת על קריאה להימנע ממחאות ביום הזיכרון. גם ליברמן קורא להשאיר את החגים הלאומיים מחוץ לוויכוח הפוליטי. "חד וחלק אסור להכניס אותם לוויכוח. מחאה זה דבר מקובל ורצוי בחברה הדמוקרטית, אבל לא בבתי קברות ולא ביום העצמאות או השואה. אלה ימים שמבטאים את אחדות העם. זה לא מקום נכון לכל המחלוקת הפוליטית", הבהיר שר האוצר והביטחון לשעבר.

ליברמן גם התייחס למשבר הכלכלי: "בניגוד לפוליטיקה, אפשר לבדוק את המספרים בכלכלה. מה שרואים - שער החליפין של השקל מול הדולר והאירו - רואים את העלייה. יוקר המחיה עולה ומוצרים כמו עוף מזנקים ביותר מ-20 אחוזים. הם הבטיחו לפני הבחירות שיורידו מחירי חשמל, יקפיאו תשלומי משכנתאות. המחירים עולים ועולים. אני מציע שכל אחד יבדוק מה קורה עם קרן הפנסיה שלו, קרן ההשתלמות. המספרים מדברים בעד עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully