וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-90 ח"כים חתמו על יוזמת טרופר: "להשאיר את יום הזיכרון מעל המחלוקת"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 12:35

ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה הצטרפו לקריאה של הח"כ להשאיר את הוויכוח הפוליטי על המהפכה המשפטית מחוץ לבתי העלמין, עליה פורסם בוואלה!. בין החותמים: לפיד, גנץ, לוין וסמוטריץ'. רגב לחצה על חבריה מהליכוד שלא לחתום, בטענה שהיוזמה לא כוללת התייחסות ליום העצמאות

בווידאו: חסימה בנתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית/יותם רונן, ניב אהרונסון

יותר מ-90 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה חתמו על יוזמתו של חבר הכנסת חילי טרופר, עליה פורסם לראשונה בוואלה, להשאיר את יום הזיכרון מחוץ למחלוקת הפוליטית. בין החותמים על המכתב היוזמה: יאיר לפיד, בני גנץ, בצלאל סמוטריץ', שמחה רוטמן, יריב לוין, אביגדור ליברמן ועוד.

בין השאר נכתב: "אנו, חברים וחברות מכל סיעות הבית, קוראים לכולם - נציגי ציבור וכל עם ישראל, להימנע מהכנסת הוויכוח לבתי העלמין ולימים הקדושים בזהות הישראלית". אתמול פורסם בוואלה כי ברקע החשש משיבושים של המחאה נגד המהפכה המשפטית לאירועי יום הזיכרון והעצמאות, ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) החל להחתים חברי כנסת מכל סיעות הבית היהודיות בכנסת על קריאה משותפת "להותיר את יום הזיכרון מחוץ למחלוקת".

חילי טרופר בראיון באולפן וואלה!, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
דוחף את המיזם. חילי טרופר/ראובן קסטרו

לוואלה נודע כי טרופר פנה לנציגים מכל סיעה וביקש להחתים אותם על הקריאה: "אנו חברים וחברות מכל סיעות הבית קוראים לכולם נציגי ציבור וכל עם ישראל להימנע מהכנסת הוויכוח לבתי העלמין ולימים הקדושים בזהות ישראלית שנבנתה כאן. ללא אמירות, מכל צד, שיש בהן נגיעה למחלוקת הגדולה שקורעת אותנו בימים אלה".

שרת התחבורה מירי רגב קראה לחברי הליכוד לא לחתום על היוזמה שמקדם טרופר, מאחר והמסמך אינו כולל התייחסות גם לטקס יום העצמאות ואירועי יום השואה. רגב, שאחראית על טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, שלחה הודעה מוקלטת לחברי הסיעה בה קראה לא לחתום על המסמך כי "כרגע הוא לא כולל את טקסי יום העצמאות. אם הם רוצים את החתימות שלנו אז בבקשה - יום העצמאות יום הזיכרון יום השואה - שמים מחוץ לויכוחים פוליטיים".

בהקלטה שפורסמה על ידי העיתונאי עמיאל ירחי מאתר כיפה רגב סיפרה כי שוחחה עם טרופר על הנושא ו"הוא מבחינתו לא יכול להתחייב על יום העצמאות. אם אנחנו חותמים על מסמך כזה זה בעצם אומר שאפשר להתפרע על טקסי יום העצמאות. בעיני לא נכון לחתום על מסמך כזה כי אנחנו לא מתכוונים להתפרע. הם בעיקר מעבירים את זה לאנשים שלהם - שמתכוונים להתפרע. אם הם רוצים את החתימות שלנו אז בבקשה - יום העצמאות יום הזיכרון יום השואה שמים מחוץ לויכוחים פוליטיים".

ראש האופוזיציה לפיד סירב להוציא הודעה משותפת עם השרה רגב שתמנע מחאה ביום העצמאות. "לא נעמיד פנים שאנחנו חוגגים יחד ושהכל בסדר, בזמן שהממשלה קורעת את עם ישראל ומוחקת את הדמוקרטיה", מסר לפיד. "לא נשב להיות צופים בעוד מפגן חנופה מביך למשפחת נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully