וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב קראה לחברי הליכוד להחרים את יוזמת טרופר: "המסמך לא כולל את טקסי יום העצמאות"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 9:08

שרת התחבורה התנגדה ליוזמה למסמך שקורא להותיר את יום הזיכרון מחוץ למחלוקת, עליה פורסם בוואלה!, בטענה שהמסמך צריך לכלול גם את אירועי יום השואה ויום העצמאות. "אם אנחנו חותמים על מסמך כזה זה אומר שאפשר להתפרע בטקסים", אמרה רגב, שאחראית לטקס הדלקת המשואות

בווידאו: הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ועידת מקרקעי ישראל/אורי סלע

שרת התחבורה מירי רגב קראה אמש (רביעי) לחברי הליכוד לא לחתום על היוזמה שמקדם חבר הכנסת חילי טרופר (המחנה הממלכתי), עליה פורסם בוואלה, לקריאה משותפת של ח"כים להותיר את יום הזיכרון מחוץ למחלוקת הפוליטית, על רקע המחאות נגד המהפכה המשפטית. זאת מאחר והמסמך אינו כולל התייחסות גם לטקס יום העצמאות ואירועי יום השואה.

רגב, שאחראית לטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, שלחה הודעה מוקלטת לחברי הליכוד בה קראה להם לא לחתום על המסמך כי "כרגע הוא לא כולל את טקסי יום העצמאות". לאחר מכן היא הפיצה נוסח משלה לקריאה של טרופר, שכולל התייחסות גם ליום העצמאות ויום השואה כדרישתה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר עם השרה היוצאת מירי רגב, טקס חילופי השרים. מירי שמעונוביץ, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"המסמך לא כולל את טקסי יום העצמאות". רגב וטרופר/לשכת העיתונות הממשלתית, מירי שמעונוביץ, לע"מ

בהקלטה שפורסמה על ידי העיתונאי עמיאל ירחי מאתר כיפה, רגב סיפרה כי שוחחה עם טרופר על הנושא ושאלה אותו "למה המסמך לא מדבר על יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות?" רגב אמרה כי "הוא מבחינתו לא יכול להתחייב על יום העצמאות. אם אנחנו חותמים על מסמך כזה זה בעצם אומר שאפשר להתפרע בטקסי יום העצמאות". "בעיני לא נכון לחתום על מסמך כזה כי אנחנו לא מתכוונים להתפרע. הם בעיקר מעבירים את זה לאנשים שלהם - שמתכוונים להתפרע. אם הם רוצים את החתימות שלנו אז בבקשה - יום העצמאות יום הזיכרון יום השואה שמים מחוץ לויכוחים פוליטים", הסבירה השרה.

עוד בוואלה!

המהפכה המשפטית: הרמטכ"ל נפגש עם נתניהו והזהיר מהחרפת המשבר במילואים אם החקיקה תאושר

לכתבה המלאה
סטיקרים נגד המהפכה המשפטית על רכבה של מירי רגב. 22 במרץ 2023. אורי סלע
סטיקרים נגד המהפכה המשפטית על רכבה של מירי רגב. 22 במרץ 2023/אורי סלע

טרופר מחתים חברי כנסת מכל הסיעות בקריאה "להותיר את אירועי יום הזיכרון מחוץ למחלוקת", זאת ברקע החשש משיבושים של המחאה נגד המהפכה המשפטית לאירועי יום הזיכרון והעצמאות. בקריאה עליה ביקש מחברי הכנסת לחתום נכתב כי "אנו חברים וחברות מכל סיעות הבית קוראים לכולם נציגי ציבור וכל עם ישראל להימנע מהכנסת הוויכוח לבתי העלמין ולימים הקדושים בזהות ישראלית שנבנתה כאן. ללא אמירות, מכל צד, שיש בהן נגיעה למחלוקת הגדולה שקורעת אותנו בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully