וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור חוזר: נתניהו שוקל שוב לנאום בטקס המשואות בערב יום העצמאות

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 12:04

לוואלה! נודע כי בימים אלה מתקיימים דיונים על השתתפותם של רה"מ ורעייתו בטקס, שבעבר נשא אופי ממלכתי ולא פוליטי, ונבחנת האפשרות לנאום או לצלם סרטון בכיכובו. ב-2018 נקבע נוהל שלפיו ראש ממשלה ינאם רק בכל עשור עגול למדינה, אך נתניהו לא רוצה לחכות חמש שנים

בווידאו: טקס המשואות בהר הרצל/צילום: ניידת הרצליה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות לנאום בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות ה-75 למדינה בסוף אפריל. לוואלה! נודע היום (חמישי) כי בימים אלה מתקיימים דיונים ראשוניים על מתווה ההשתתפות של נתניהו בין לשכת ראש הממשלה, לשכת שרת התחבורה מירי רגב ומרכז ההסברה האמון על הפקת הטקס.

לפי גורמים המעורים בפרטים, נתניהו ורעייתו שרה מתכוונים להשתתף בטקס, כמדי שנה, ודנים באפשרויות לנאום ראש הממשלה בטקס - בנאום, או סרטון שיצולם מראש.

במשך שנים נחשב טקס הדלקת המשואות לבעל אופי ממלכתי ולא פוליטי, אך נתניהו בעצמו שינה את הנוהג ב-2018 כשדרש לנאום בטקס יום העצמאות ה-70 למדינה לצידו של יו"ר הכנסת, שלפי הפרוטוקול מנהל את הטקס ונושא בו את הנאום המרכזי.

יו"ר הכנסת דאז, יולי אדלשטיין, התנגד למהלך ולשינוי האופי של הטקס, אך בסופו של דבר נכנע ללחץ של נתניהו ושל שרת התרבות והספורט לשעבר מירי רגב, שעמדה בראש ועדת הטקסים והסמלים והייתה אחראית על משרד ההסברה שמפיק את הטקס.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס הדלקת המשואות ב-2018 שבמהלכו נאם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בעקבות האירועים, רגב העבירה ב-2018 החלטה בוועדת הטקסים והסמלים, שקבעה כי ראש הממשלה ינאם וישיא משואה מיוחדת בכל יום עצמאות שמציין עשור עגול למדינה. אך נתניהו לא רוצה לחכות לשנות ה-80 עד הנאום הבא - ומתכוון להשתתף גם בטקס המשואות של יום העצמאות ה-75 למדינה - ומעוניין לנאום, ולכל הפחות להפיק סרטון בכיכובו.

נתניהו בעצמו עומד כיום בראשות ועדת הטקסים והסמלים האמונה על הטקס, תפקיד שנטל לעצמו עם הקמת הממשלה. רגב חברה בוועדה, וקיבלה את האחריות מטעמו על טקס המשואות ה-75, שנושאו יהיה חלוציות וראשוניות. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שנחשב למקורב לנתניהו יהיה הנואם המרכזי - ולא צפוי להתנגד לנאום נוסף של ראש הממשלה.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה. מלשכת השרה רגב נמסר: "אין אמת בפרסום".

חברת הכנסת ממפלגת העבודה אפרת רייטן הגיבה לפרסום וואלה!. "טקס פולחן האישיות חוזר?
לא ניתן לכם לגזול גם את יום העצמאות", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully