וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חושש שגלנט יתפטר אם המהפכה לא תרוכך; מובילי המחאות: מצפים שיצביע נגד

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 17:53

נתניהו אמר לראשי הקואליציה כי הוא חושש ששר הביטחון עלול להתפטר אם לא יהיו פשרות ברפורמה, זאת בעקבות התגברות הסרבנות וההפגנות סביבה. בליכוד הכחישו את הפרסום. מובילי המחאה: "עכשיו כשברור שאין שום ריכוך, מצפים מגלנט להודיע שיצביע נגד הרפורמה"

בווידאו: גלנט קיים הערכת מצב בצפון: "נמנע כאן אירוע קשה"/משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה כי במידה והמהפכה המשפטית לא תרוכך הוא חושש כי שר הביטחון יואב גלנט יתפטר מתפקידו. נתניהו אמר כי בשבועות האחרונים גלנט שיקף בפניו את החשש שלו מפני התגברות גילויי סרבנות בצה"ל והמחאות, במידה ולא יהיו פשרות ברפורמה. המידע פורסם רגע לפני ישיבת הסיעה בה נתניהו הציג את עיקרי הריכוך של התוכנית המשפטית, ונערך להתמודד עם הביקורת של חלק מהח"כים בליכוד בעקבות זאת. בליכוד הכחישו את הפרסום.

בעקבות פרסום הדברים, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסרו: "מעכשיו, כשברור שאין שום ריכוך אלא ניסיון להשתלטות עויינת על הרשות השופטת, אנו מצפים מגלנט להודיע שיצביע נגד ויתפטר מתפקידו אם החוק לוועדת בחירת השופטים יובא להצבעה. אחרת הקרע בצבא העם יהיה באחריותו הישירה ובמשמרתו כשומר ביטחון ישראל בממשלת חורבן הבית".

רה"מ המיועד בנימין נתניהו מינה את יואב גלנט לשר הביטחון. ללא, אתר רשמי
שר הביטחון עלול להתפטר מתפקידו אם לא תרוכך הרפורמה. נתניהו וגלנט/אתר רשמי, ללא

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "האיום של גלנט בהתפטרות הוא במקומו, כי הוא מבין את מה שנתניהו לא מבין-עוד מעט לא יהיה לנו צבא מילואים ואנחנו בסכנה ביטחונית חריפה. אם הם לא עוצרים במידי את כל החקיקה - הרס צבא המילואים וביטחון ישראל- יהיה על ידיהם".

יו"ר המחנה הממלכתי שר הביטחון לשעבר בני גנץ צייץ בתגובה: "אם נתניהו יעצור את הדהירה להרס הדמוקרטיה - שר המשפטים שלו יתפטר והעם יתאחד. אם ימשיך בדהרה - שר הביטחון שלו יתפטר, הקשר עם ארצות הברית ישבר, והצבא יקרע. ‏הבחירה פשוטה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון,תל אביב.   18 במרץ 2023. אור אדר, אתר רשמי
"מצפים מגלנט להודיע שיצביע נגד המהפכה". הפגנה בת"א, בשבת/אתר רשמי, אור אדר

במהלך הלילה החליטו ראשי הקואליציה כי מבנה הוועדה לבחירת שופטים ישתנה עד חג הפסח ושאר סעיפי הרפורמה יובאו לאישור לאחר תחילת מושב הקיץ של הכנסת. זאת, לטענתם, כדי שיוכלו לקיים הידברות עם חברי האופוזיציה.

לפי ההצעה החדשה של הקואליציה, הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כך שיהיו בה 11 חברים, והיא תתחלק לשתיים: ועדה לבחירת שופטים לעליון, וועדה שתמנה שופטים בערכאות נמוכות יותר.

הוועדה שתדון במינויים לעליון תורכב משלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שני חברי כנסת מהאופוזיציה ושלושה שופטי עליון, בהם הנשיא. בכל קדנציה, בשני המינויים הראשונים לעליון יידרש רוב רגיל של שישה בלבד, כך שהקואליציה תוכל למנותם בעצמה; מהמינוי השלישי והלאה יידרש רוב רגיל, אך יחד עם הסכמת נציג האופוזיציה והשופטים.

הוועדה במינויים לערכאות הנמוכות תורכב משלושה שופטים שהם נשיא העליון, נשיא המחוזי ונשיא בית המשפט השלום ויידרש רוב של שבעה מתוך 11 חברי וועדה. לפי ההצעה, את המינוי לנשיא העליון תוכל הקואליציה לבצע ברוב רגיל כחלק משני המינויים הראשונים להם נדרש רוב רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully