וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי לוין": תגובות המחאה והמערכת הפוליטית לנאום נתניהו

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 21:48

בעקבות דבריו של ראש הממשלה, בהם הבהיר כי לא יקפיא את חקיקת המהפכה המשפטית וכי החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים יעלה להצבעה, הפוליטיקאים וארגוני המחאה פרסמו תגובותיהם להצהרתו של נתניהו: "מופע ביזארי של דיקטטור". גנץ: "הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (חמישי), בהם הבהיר כי לא יקפיא את חקיקת המהפכה המשפטית וכי החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים יעלה להצבעה כבר בתחילת השבוע הבא, הפוליטיקאים וארגוני המחאה פרסמו תגובותיהם להצהרתו של נתניהו. "הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין", טען ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

"במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הודעתו שהם מביאים את השינוי בוועדה למינוי שופטים בשבוע הבא מוכיחה שאין לו שום כוונה לקיים הידברות אמיתית. זוהי אחיזת עיניים גמורה", הוסיף לפיד.

ראש האופוזיציה קרא ל"אנשים האחראים בליכוד" - "תעצרו את יריב לוין. אל תעבירו את השינוי בוועדה למינוי שופטים ובואו להידברות בבית הנשיא. תעצרו את הנסיון להפוך אותנו למדינה לא דמוקרטית". בסיום דבריו, לפיד הבהיר כי האופוזיציה תמשיך להיאבק נגד המהפכה המשפטית: "הקרע בעם הולך ומחריף. במקום להאשים את כולם במצב, קח פעם אחת אחריות. תעצרו את הטירוף ובואו לדבר למען עתיד הילדים שלנו".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים". ראש האופוזיציה לפיד/פלאש 90, אריק מרמור

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף לטעון: "הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו". לדבריו, "נתניהו לא מתעלה לגודל השעה - היום ברור שלא רק הדמוקרטיה תיפגע אלא שהרפורמה תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומי".

"הוא צריך לעשות דבר פשוט - לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמש"ית. צר לי שהוא לא מתעלה לגודל השעה ועוצר, גם כעת כשגם מדבריו שלו ברור שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. עכשיו נשאר לנתניהו לעשות את מה שהוא מדבר עליו ולעצור, ולחברי הקואליציה האחראים - להודיע שלא יצביעו בשבוע הבא בעד החוק שיגרום לפוליטיזציה בהליך בחירת השופטים בישראל. תעצרו, ונדבר", הוסיף גנץ.

מצידו, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בחר לתקוף דווקא את שר הביטחון יואב גלנט. "גלנט שיצא מביתו הבוקר נחוש להגיד כל מה שהוא יודע - התקפל ויצא סמרטוט. השינויים במערכת המשפט מפרקים את צה"ל ופוגעים בכושר המבצעי שלו. זה כבר עבר ממערך המילואים למערך הסדיר. נתניהו שמתנהל כמו שפן מול נסראללה ויחיא סנוואר, שוחק את כושר ההרתעה של מדינת ישראל ודווקא כלפי חבריו בליכוד מתנהל כמו אריה", טען.

עוד כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו: "בסופו של דבר הברית בין משפחת נתניהו שדואגת אך ורק לעצמה לבין סיקריקים כמו יריב לוין, שמחה רוטמן ואחרים מובילה אותנו לחורבן הבית השלישי. אני קורא לרמטכ"ל ולראש השב"כ להתייצב מול האומה ולומר את האמת ואת כל האמת. מה הן ההשלכות של הרפורמה על ביטחון המדינה גם במחיר של פיטורין או התפטרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ/פלאש 90, אריק מרמור

חבר הכנסת גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להצהרת רה"מ: "נאום נתניהו הערב הצליח לאכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו. באופן מעשי הוא הודיע שבכוונתו להביא, כמתוכנן, את החוק להשתלטות על בחירת השופטים. על הדרך הודיע חגיגית שירמוס את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו כנאשם. החמצת הזדמנות נוספת שמרחיבה את הקרע בעם. המענה: העצמת המחאה!".

"מופע ביזארי של דיקטטור", תקפו את ראש הממשלה מובילי "המאבק בדיקטטורה".

"במקום לעצור ולגנוז את החקיקה הוא דוהר כדי למנות את שופטים שפוטים של הפוליטיקאים, ולהשתלט השתלטות עויינת על בית המשפט העליון. הוא ממשיך להסית נגד בית המשפט ומשחרר ספינים לכל עבר. הדרך למנוע קרע בעם היא גניזת כל חוקי הדיקטטורה. כל הקריאות להידברות כאשר החקיקה נמשכת לא לגיטימיות", אמרו מובילי המאבק.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023/ראובן קסטרו

גם מחאת המילואמניקים, אליה כיוון נתניהו באומרו "לא נקבל סרבנות", הבהירו: "אתה ממשיך - אנחנו ממשיכים". לדברי מחאת "אחים לנשק", "נתניהו ממשיך להעמיד בסכנה את ביטחון ישראל. המאבק נגד חוקי הדיקטטורה רק יתעצם עד שתיעצר החקיקה. צבא עם יש רק בדמוקרטיה".

מטה מאבק עובדי ההייטק הוסיפו גם הם בתגובה להצהרת נתניהו: "אין לנו אמון בהליכי חקיקה דורסניים ובהבטחות ריקות. התעוררנו, ואנחנו לא מתכוונים לעצור עד שהחקיקה הדורסנית הזו תיעצר ותיגנז. אם יש דבר אחד שהתקופה הזו מוכיחה לנו הוא שנדרשת חוקה כדי להגן על הדמוקרטיה הישראלית מקומץ קיצוניים שמנסים להשחית אותה".

ממטה "מאבק הגלימות" נמסר: "נתניהו ממשיך לתקוף את מערכת המשפט ולשקר במצח נחושה. הוא בחר להיכנע לבני ביתו, לשותפיו הפוליטיים הקיצוניים ולהכריז הערב באופן רשמי על תחילת ההפיכה המשטרית. נמשיך במאבק להגנת הדמוקרטיה וביצור שלטון החוק".

בנימין נתניהו, מפגינים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בירושלים, יואב גלנט. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
התחרט ברגע האחרון. שר הביטחון גלנט לצד רה"מ נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

לפני הצהרתו, נועד רה"מ עם שר הביטחון יואב גלנט, נוכח הערכות כי בכוונת האחרון לקרוא לעצירת החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית בהצהרה שהיה אמור לשאת בנפרד. לפי גורמים בליכוד, בפגישה בין השניים ניסה נתניהו למנוע את הצהרתו של גלנט, ואכן, לבסוף בוטלה הצהרת השר.

נתניהו היה אמור להמריא ללונדון בשעה 20:00 בערב, אך במקום זאת ימריא בשעה 04:00 בבוקר מחר. בסביבתו אמרו כי תכנן את ההצהרה שלו עוד לפני שגלנט הודיע על הצהרה משלו. על רקע זאת, גורמים פוליטיים ששוחחו עמו אמרו כי הוא לא יעצור את החקיקה, ויקרא להרגעת הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully