וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר שחקיקת המהפכה המשפטית תימשך כרגיל: "אני נכנס לאירוע"

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 9:08

אחרי ששוחח עם גלנט, שהתכוון לדרוש את עצירת החקיקה, רה"מ הבהיר כי חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים תאושר ושבכוונתו להיות מעורב בכך, למרות שהדבר נאסר עליו. הוא תקף את האופוזיציה שלטענתו מסרבת להידברות והבהיר: "אעגן את זכויות הפרט, אפעל לאיחוי הקרע בעם"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (חמישי) כי חקיקת המהפכה המשפטית תימשך כרגיל. זאת, בתום יום מחאה רווי הפגנות, חסימות כבישים ומעצרים של מפגינים. בנאום שנשא בלשכתו בירושלים הצהיר כי חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים תאושר, וכי בכוונתו להתחיל להיות מעורב בנושא לאחר אישור חוק הנבצרות, חרף איסור היועמ"שית.

לפני הצהרתו נועד רה"מ עם שר הביטחון יואב גלנט, שהתכוון גם הוא לשאת הצהרה הערב, בה לפי הערכות ביקש לקרוא לעצירת החקיקה, אולם האחרון ביטל אותה לאחר הפגישה ביניהם.

בפתח הצהרתו התייחס נתניהו למחלוקת סביב המהפכה המשפטית ולקרע בעם. "אי אפשר לאפשר שום מחלוקת שתסכן את עתידנו המשותף. עלינו לדחות וגם לגנות הסתה והתלהמות. מתנגדי הרפורמה אינם בוגדים, תומכי הרפורמה אינם פשיסטים", אמר.

בהמשך הציג לכאורה את גישת שני הצדדים במחלוקת: "לא מעט אנשים מהמתנגדים מסכימים שיש לערוך רפורמה מהותית במערכת בתי המשפט". מנגד אמר, שישנים כאלה שחוששים שהרפורמה "תלך רחוק מדי ותאפשר לממשלה ולכנסת להשתלט על בית המשפט ולחוקק כל חוק. הם חוששים ממדינת הלכה, מחקיקה נגד להט"בים, נשים ומיעוטים".

בדבריו האשים את האופוזיציה על כך שסירבו להתדיינות, זאת על אף שהקואליציה לא נעתרה עד היום לדרישתה לעצור את החקיקה לשם כך.

בנימין נתניהו נואם בנושא המהפכה המשפטית. 23 במרץ 2023. לע"מ, צילום מסך
נתניהו בהצהרה, הערב/צילום מסך, לע"מ

הוא הזכיר את השינויים שקידמו השבוע בחוק הנוגע להרכב הוועדה לבחירת שופטים, ואמר כי החוק יובא לאישור הכנסת. הוא הוסיף להגן על קידום החוק: "החוק שיובא לאישור הכנסת אינו חוק שמשתלט על בית המשפט אלא מאזן ומגוון אותו".

עוד התייחס לפסקת ההתגברות ולחשש כי היא תביא לכך שכל רוב בכנסת יוכל לפסול כל החלטה של בית המשפט. "זה לא יקרה ואני אומר באופן ברור", טען. "אני מתכוון לעגן בחוק את זכויות הפרט. נבטיח את זכויות היסוד של כל אזרחי ישראל. חילונים, דתיים, נשים, להט"בים - בלי יוצא מן הכלל".

בהקשר זה אמר כי הוא ידאג לטפל בחקיקה זו באופן אישי, וכי נמנע ממנו לעסוק בכך עד עכשיו כי "איימו להוציא אותי כראש ממשלה כנבצרות". הסיבה לכך שלא יכל להתערב בחקיקה נעוצה בניגוד העניינים שהיועמ"ש גלי בהרב מיארה קבעה כי הוא שרוי בו בשל המשפט שלו. "אני מודיע לכם: עד כאן. אני נכנס לאירוע. אעשה כל שביכולתי כדי להגיע לפתרון", טען נתניהו.

לבסוף התייחס לפגישתו הערב עם שר הביטחון. "שמעתי את חששותיו על השלכות המצב. אני לוקח הכול בחשבון". הוא קרא שוב שלא לתת יד בסרבנות, זאת על רקע החשש של גלנט מקרע בצה"ל.

עוד בוואלה!

"הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי לוין": תגובות המחאה והמערכת הפוליטית לנאום נתניהו

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
החקיקה תימשך. הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתהלוכת המפגינים בבני ברק, הערב/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה להצהרה: "במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין. נתניהו סירב לעצור את החקיקה והודעתו שהם מביאים את השינוי בוועדה למינוי שופטים בשבוע הבא מוכיחה שאין לו שום כוונה לקיים הידברות אמיתית. זוהי אחיזת עיניים גמורה".

יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
התכוון לקרוא לעצירת החקיקה. גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לפני הצהרת נתניהו, נועד רה"מ עם שר הביטחון, נוכח הערכות כי בכוונת האחרון לקרוא לעצירת החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית בהצהרה שהיה אמור לשאת בנפרד. לפי גורמים בליכוד, בפגישה בין השניים ניסה נתניהו למנוע את הצהרתו של גלנט, ואכן, לבסוף בוטלה הצהרת השר.

נתניהו היה אמור להמריא ללונדון בשעה 20:00 בערב, אך במקום זאת ימריא בשעה 04:00 בבוקר מחר. בסביבתו אמרו כי תכנן את ההצהרה שלו עוד לפני שגלנט הודיע על הצהרה משלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully