וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעת עמדה פוליטית": מורה נתבקשה להחליף את חולצתה, ולא - להפסיק ללמד

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 19:35

המורה הגיעה למוסד כשעל גופה חולצה עם הכיתוב "אין חינוך בלי דמוקרטיה". משנכנסה בשעריי בית הספר נתקלה ב"התנגדות קשה", ומשלא הסכימה להחליף את החולצה - נאסר עליה ללמד את התלמידים. "מה פוליטי בתמיכה בדמוקרטיה? אחרי 23 שנים במערכת, פשוט עצוב לי"

בווידאו: חסימות כבישים במרכז, שריפת צמיגים באשדוד: "יום השיתוק הלאומי" יצא לדרך/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מורה בבית ספר יסודי באבן יהודה נדרשה להפסיק ללמד את תלמידיה, לאחר שהגיעה למוסד עם חולצה שעליה התנוסס המשפט "אין חינוך בלי דמוקרטיה". זאת, בטענה להבעת עמדה פוליטית ובהחלטת מנהלת בית הספר.

המורה, המשמשת כרכזת, מחנכת ומורה למתמטיקה בבית הספר בית אב"י בעיר, סיפרה כי הגיעה הבוקר (חמישי) לבית הספר לאחר שלקחה חלק בפעילות נגד המהפכה המשפטית, כחלק מ"יום השיבוש הלאומי". עוד סיפרה כי אף שלחה הודעת הזמנה לצוות החינוך בבית הספר בהצעה להצטרף להפגנה, לאחריה נקראה לשיחה עם מנהלת בית הספר שנקבעה להמשך היום.

משהגיעה למוסד, ועל גופה חולצה עם הכיתוב "אין חינוך בלי דמוקרטיה" - נתקלה ב"התנגדות קשה", טלפונים למפקחת ואיום מרומז על קריאה לאבטחה, במידה ולא תחליף את חולצתה. לאחר מכן, כך סיפרה, הגיעה לשיחה אצל המנהלת. "נדרשתי שוב להוריד את החולצה, וכשסירבתי נאסר עליי להכנס לכיתות ונאמר לי כי עליי לשבת בחדר המורים עד סוף היום", סיפרה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ירושלים, 23 במרץ 2023. ינון שלום יתח
"מה פוליטי בתמיכה בדמוקרטיה?". בני נוער מפגינים בירושלים/ינון שלום יתח

"כי זו 'הבעת עמדה פוליטית'. מה פוליטי בתמיכה בדמוקרטיה, הבסיס לקיום המשותף של כולנו? איך זה מסתדר עם חינוך לפלורליזם וחופש ביטוי? לא ברור. אחרי 23 שנים במערכת פשוט עצוב לי, אבל אני לא מתכוונת לוותר", סיפרה המורה.

ממשרד החינוך נמסר: "המורה הגיעה לשטח בית הספר תוך שהיא מקדמת אג'נדה פוליטית באופן פרובוקטיבי, כאשר לבשה חולצה המזדהה עם המחאה וחילקה חולצות של מחאה לתלמידים. לאור התנהלותה שאינה הולמת את המצופה מעובדי הוראה בנושאים השנויים במחלוקת, נתבקשה בנימוס לחדול. בימים אלה עוד יותר מתמיד, מתחדד תפקידנו ומתחדדת השליחות בה בחרו אנשי החינוך, כאמונים על ההכשרה החינוכית והלימודית של התלמידים , לנהוג בממלכתיות לשמור על איזון וניטרליות, כהגנה על ההתפתחות המאפשרת של הילדים בכל דרך שיבחרו. אסור לעובד הוראה לנהל תעמולה בעצמו או על ידי גורם מטעמו, בתוך שטח המוסד החינוכי ו/או בקרב תלמידים של מוסד חינוך. אין זה סותר את זכותו של מורה או מנהל להצביע ו/או לדבוק בדעה פוליטית זו או אחרת כאדם פרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully