וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין מצטרפת להפגנות: "אסור שיתממש שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים"

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 9:43

לראשונה מאז שאבי חימי התפטר מתפקיד היו"ר, הלשכה הודיע שתקיים הפגנה נגד המהפכה המשפטית בשבוע הבא מול בית המשפט המחוזי בתל אביב. הצעד מעורר מחלוקת בלשכה, שכן כמה מעורכי הדין מזוהים בתמיכתם ברפורמה

בווידאו:הפגנות נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/צילום: ראובן קסטרו

לשכת עורכי הדין התייצבה היום (שישי) לצד המפגינים נגד המהפכה המשפטית, והכריזה על שביתה בעקבות אישור המתווה שצפוי להוציא את שני נציגיה מהוועדה לבחירת שופטים. הלשכה הודיעה שתקיים הפגנה ביום ראשון הבא מול בית המשפט המחוזי בתל אביב, וכתבה: "אסור שזה יתממש".

זו הפעם הראשונה מאז התפטרותו של אבי חימי שהלשכה מתייצב לצד המחאות. בתוך הלשכה מדובר בצעד מעורר מחלוקת, שכן היו"ר החדש עמית בכר מזוהה עם מאבק "הגלימות השחורות", אך חלקים נכבדים מתוך המועצה הארצית של הלשכה מזוהים עם תמיכה בשר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן.

כך לדוגמא, לפני כשבועיים קבוצת הוואסטאפ של הלשכה סערה, לאחר שבכר גינה את איום השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בתגובה כתב עורך הדין ציון אמיר שמדובר בשימוש לרעה בכוח התפקיד, ועורך הדין יצחק נטוביץ', שמזוהה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ביקש מבכר לא ללכת בדרכו של חימי. מנגד עורך הדין ערן גולן הציע בציניות שכולם יתפקדו לליכוד.

אמש הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חקיקת המהפכה המשפטית תימשך כרגיל. זאת, בתום יום מחאה רווי הפגנות, חסימות כבישים ומעצרים של מפגינים. בנאום שנשא בלשכתו בירושלים הצהיר כי מליאת הכנסת תאשר את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וכי בכוונתו להתחיל להיות מעורב בסוגיית הרפורמה, לאחר אישור חוק הנבצרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully