וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו ההצבעות בוועדת החוקה - ועמן המהומה: "אל תנסה אותי"

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 11:13

הוועדה בראשות שמחה רוטמן חידשה את ההצבעות על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. באופוזיציה זעמו על רוטמן שמנע זכות דיבור לכלל חברי הכנסת. ח"כ אלהרר אמרה ליו"ר הוועדה שלא תנסה אותו והוא השיב: "מה זה האיומים האלה?"

טלי גוטליב וקארין אלהרר בוועדת חוקה/ערוץ הכנסת

ועדת החוקה של הכנסת חידשה הבוקר (רביעי) את הצבעות על ההצעה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ועל אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה. כעבור זמן מה, הוועדה הופסקה לטובת דיון במליאה והח"כים צפויים לשוב להצבעות לאחר מכן.

בפתח הדיון בוועדה, חברי הכנסת מהאופוזיציה ביקשו את רשות הדיבור, אך יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן התעקש לאפשר רק לנציג אחד מכל סיעה לדבר. ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד זעמה על כך שלא אפשרו לה לדבר ואמרה לרוטמן: "אל תנסה אותי".

רוטמן זעם והשיב לה: "מה זה האיומים האלה? שפה אלימה". אלהרר השיבה בחזרה: "נהיית רגיש? איזה איום?".

ההצבעות עשויות להימשך שעות ארוכות על אף שרוטמן הפעיל הלילה נוהל חריג שבמסגרתו מצביעים על ההסתייגויות בצורה מרוכזת.

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל, פלאש 90
ועדת החוקה/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הלילה, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה כדי להצביע על יותר מ-5,000 הסתייגויות שהגישה האופוזיציה לנוסח החדש של הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לפנות בוקר, חברי האופוזיציה החליטו כאות מחאה שלא להמשיך לנמק את ההסתייגויות שהגישו - ועזבו את אולם הוועדה. בתוך כך, ועדת הכנסת צפויה לאשר הבוקר באופן חריג ימים נוספים שבהם המליאה תפעל לאישור חקיקה לפני היציאה לפגרה.

ביום ראשון הקרוב יתקיימו הצבעות במליאה החל מהשעה 16:00 אחר הצהריים אף שהמליאה לא מתכנסת בימי ראשון. יום לאחר מכן יתקיימו הצבעות כבר מ-10:00 בבוקר במקום מהשעה 16:00, וייתכן כי המליאה תישאר פתוחה להצבעות עד יום חמישי הבא.

ביום ראשון 2 באפריל, יומה האחרון של הכנסת לפני היציאה לפגרה, המליאה תיפתח החל מ-10:00 בבוקר. בקואליציה שואפים להעביר עד אז את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שניה ושלישית וכן חוקים נוספים כמו חוק החמץ, חוק הנבצרות שיגיע הלילה לאישור הכנסת ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully