וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט סירב לשחרר מפגין ממעצר וכתב: "ישראל מתמודדת עם השקפות שמבקשות להשמיד אותה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 12:08

לאחר שטען כי חסימות הכבישים פוגעות בזכויות האזרחים, קרא השופט מריו קליין לאחדות בעם כדי לעמוד מול "אידיאולוגיות אסלמונאציות שמכריזות בריש גלי על תקוותם להשמיד את מדינתנו". לדבריו, "אנו תלויים זה בזה ואם לא נפנים זאת בסוף נהיה תלויים זה לצד זה"

בווידאו:הפגנות נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/צילום: ראובן קסטרו

השופט מריו קליין מבית משפט השלום בתל אביב סירב הלילה (שישי) לשחרר את אחד המפגינים שנעצרו אתמול במחאות נגד המהפכה המשפטית בעיר. בנימוקיו תקף השופט את המוחים שחוסמים את הכבישים, וקרא לאחדות בעם. "מדינת ישראל מתמודדת עם אידיאולוגיות אסלמונאציות שמכריזות בריש גלי על תקוותם להשמיד את מדינתנו ולהחריב את שארית הפליטה שהתרכזה כאן. אל לנו לתת להם יד בכך", כתב.

החשוד נחקר בחשד לעבירות של פגיעה בסמלי שלטון, הפרעה לסדר הציבורי והשחתת רכוש, וטען כי מעצרו פוגע בחופש הביטוי וזכויות יסוד נוספות. השופט הדף את הטענות וכתב: "גם לאזרחים אחרים יש זכויות. אם החשוד וחבריו יצליחו במשימה, ולאחר שיבושים חוזרים, חסימת עורקי תחבורה ראשית, גרימת נזק לאזרחים, סרבנות לשרת, לשלם מסים וכו', תיכנע הממשלה ותבטל את כל יוזמות החקיקה, מה אז? אולי כעבור שבועיים ילמדו תומכי החקיקה כיצד משיגים הישגים במדינה ויתחילו בתורם לשבש ולשתק את המשק".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. אתמול/ראובן קסטרו

בהמשך השופט סיפר על ביקורו הראשון בפולין, ואמר כי נדהם מכך ש"גם ברגעים הנוראיים בהם הצורר הנאצי כבר החל בהשמדת יהודי אירופה, היהודים עדיין לא היו מאוחדים, הם המשיכו בוויכוחים הישנים. שם חלחלה לי התובנה לפיה אנו כאן בארץ תלויים זה בזה ואם לא נפנים זאת בסוף נהיה תלויים זה לצד זה".

בספטמבר 2021 פורסם בעיתון גלובס על עוד מקרה חריג שבו היה מעורב השופט קליין. אז חייב קליין את התובע, הנתבע ועדיהם להישבע באלוהים כתנאי להכשרת עדויותיהם. לאחר שהצדדים סירבו וביקשו להצהיר על דבריהם כמקובל ללא צורך בשבועה, כיוון שהם בעלי אורח חיים חרדי, השופט פסל את כל התצהירים בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully