וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה לנתניהו: התמיכה שלנו בישראל באו"ם מבוססת על ערכים דמוקרטיים משותפים

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 18:44

נתניהו וסונאק נפגשו במשך 50 דקות, כשבחוץ מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית. לפי מקור המעורבה בפרטי הפגישה, ר"ש בריטניה אמר לנתניהו כי הוא מודאג מהחקיקה המשפטית שמקדמת הממשלה

הפגנות בלונדון מחוץ לפגישתם של נתניהו ור"מ בריטניה/לפי סעיף 27א

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר היום (שישי) בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מודאג מתוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט, כך לפי מקור שמעורה בפרטי הפגישה. המקור ציין כי סונאק אמר לנתניהו שהיחסים בין ישראל לבריטניה מבוססים על ערכים דמוקרטיים משותפים. לדברי המקור, סונאק אף ציין כי התמיכה שנותנת בריטניה לישראל במוסדות האו"ם נובעת גם היא מהעובדה שישראל היא מדינה דמוקרטית עם ערכים משותפים לאלה של בריטניה.

מלשכת ראש ממשלת בריטניה נמסר: "ראש הממשלה סונאק הדגיש בפני נתניהו את הצורך לשמור על הערכים הדמוקרטיים שבבסיס מערכת היחסים בין ישראל לבין בריטניה, כולל במסגרת הרפורמה המשפטית שנדונה כעת בישראל".

הבריטים ביטלו ברגע האחרון את ההצהרות המשותפות של נתניהו וסונאק. הפגישה בין השניים נערכה במשך כ-50 דקות, בזמן שמאות הפגינו נגד המהפכה המשפטית מחוץ לדאונינג 10, מעונו הרשמי של ראש ממשלת בריטניה בלונדון. המוחים הניפו דגלי ישראל ויצרו שלט עם אותיות ענק שעליו נכתב "דמוקרטיה" בשפה האנגלית.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לדאונינג 10 בזמן פגישת נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לדאונינג 10/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול הצהיר נתניהו כי חקיקת המהפכה המשפטית תימשך כרגיל. זאת, בתום יום מחאה רווי הפגנות, חסימות כבישים ומעצרים של מפגינים. בנאום שנשא בלשכתו בירושלים הצהיר כי חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים תאושר, וכי בכוונתו להתחיל להיות מעורב בנושא. בדבריו האשים את האופוזיציה על כך שסירבו להתדיינות, זאת על אף שהקואליציה לא נעתרה עד היום לדרישתה לעצור את החקיקה לשם כך.

לדברי ראש הממשלה הוא נמנע מלעסוק בסוגיה עד עכשיו כי "איימו להוציא אותי כראש ממשלה כנבצרות". הסיבה לכך שלא יכל להתערב בחקיקה נעוצה בניגוד העניינים שהיועמ"שית גלי בהרב מיארה קבעה כי הוא שרוי בו בשל המשפט שלו. "אני מודיע לכם - עד כאן. אני נכנס לאירוע. אעשה כל שביכולתי כדי להגיע לפתרון", טען נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully